AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Jeg frekventerer innvandrerbutikker innimellom for å kjøpe ingefær&sitron te, og i går var jeg innom 2 sjapper på leting etter teen. Da slo det meg plutselig at det var noe som manglet- håndsprit! Det var også like skittent som det vanligvis er i mange sånne butikker. Har spurt flere jeg kjenner som handler i innvandrerbutikker, og de sier også at de ikke har sett noe håndsprit der.. Bryr de seg ikke om smittevern? Anonymkode: 59009...265 6
anonymLala Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 (endret) Så du har snakket med flere du kjenner som handler i innvandrerbutikker, siden du oppdaget dette i går..? Er her i byen i hvertfall. Endret 6. september 2020 av anonymLala 9
GammelKaktus Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Du kan jo spør de? Jeg handler ofte i 3 forskjellige og alle de har håndsprit tilgjengelig. Men jeg har med min egen, for jeg er antibac snobb. 😄 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, anonymLala skrev: Er her i byen i hvertfall. Hvilken by? Anonymkode: 59009...265 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Du kan jo spør de? Jeg handler ofte i 3 forskjellige og alle de har håndsprit tilgjengelig. Men jeg har med min egen, for jeg er antibac snobb. 😄 Spurte men han forstod ikke hva jeg spurte om.. Anonymkode: 59009...265 1
anonymLala Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvilken by? Anonymkode: 59009...265 Vil holde meg mest mulig anonym, men en av storbyene.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Det er en grunn til at de fleste smittetilfeller er invandrere.. Anonymkode: c1f17...fbe 11
Hulderen Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 Den lokale innvandrerbutikken her har håndsprit. Men jeg har reagert på andre, norske, butikker som ikke har det. 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 7 minutter siden, anonymLala skrev: Vil holde meg mest mulig anonym, men en av storbyene. Dette er i Bergen Anonymkode: 59009...265 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 Jeg har ikke vært bort i innvandrerbutikker som ikke har det. Anonymkode: 5c11d...82a 7
Mjart Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 I byen jeg bor i er det antibac på alle invandrerbutikkene. Bor i en middels stor by. 😊 Overskriften din får det til å se ut som at ingen invandrerbutikker tilbyr håndsprit. Det stemmer jo absolutt ikke 😊😊 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 Jeg har ikke inntrykk av at det pleier å være skittent i innvandrerbutikker. Anonymkode: 2ad13...10a 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 Jeg var på et apotek som ikke hadde det i dag. Siden det er søndag, måtte jeg på et søndagsåpent apotek. Jeg bruker ellers et par ulike i nærområdet, hvor det står sprit både ved innganga, ved den reseptlappmaskinen og sånt. Men dette apoteket hadde ingenting, og det var attpåtil stappet med folk, som om det skulle ha vært en Kiwi på selveste storhandelsdagen. Det var merket på gulvet med avstand og slikt, men jeg fikk en kar som pusta meg i øret med kremt og småhosting. Jeg gikk ganske raskt ut igjen, uten det jeg trengte. Det får vente til i morgen. Anonymkode: 431da...967 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 Her så har Asiabutikken Antibac tilgjengelig... Spar butikken derimot har kun vann i dispenseren... så det er veldig opp og ned hva som evt tilbys... Anonymkode: a883b...62f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg frekventerer innvandrerbutikker innimellom for å kjøpe ingefær&sitron te, og i går var jeg innom 2 sjapper på leting etter teen. Da slo det meg plutselig at det var noe som manglet- håndsprit! Det var også like skittent som det vanligvis er i mange sånne butikker. Har spurt flere jeg kjenner som handler i innvandrerbutikker, og de sier også at de ikke har sett noe håndsprit der.. Bryr de seg ikke om smittevern? Anonymkode: 59009...265 Det er faktisk ikke butikkens oppgave og plikt å ha håndsprit tilgjengelig. Mange butikker gjør det. Men likevel, det er opp til deg selv. I Norge er det ikke påbudt med hverken ansiktsmaske/munnbind eller sprit (i motsetning til mange andre land). Så derfor: Ditt eget ansvar. Innvandrerbutikk eller annen butikk. Anonymkode: 6b0ba...dd9 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på et apotek som ikke hadde det i dag. Siden det er søndag, måtte jeg på et søndagsåpent apotek. Jeg bruker ellers et par ulike i nærområdet, hvor det står sprit både ved innganga, ved den reseptlappmaskinen og sånt. Men dette apoteket hadde ingenting, og det var attpåtil stappet med folk, som om det skulle ha vært en Kiwi på selveste storhandelsdagen. Det var merket på gulvet med avstand og slikt, men jeg fikk en kar som pusta meg i øret med kremt og småhosting. Jeg gikk ganske raskt ut igjen, uten det jeg trengte. Det får vente til i morgen. Anonymkode: 431da...967 😳 Anonymkode: 59009...265
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en grunn til at de fleste smittetilfeller er invandrere.. Anonymkode: c1f17...fbe Det er vel ikke lov til å si det, men her hvor jeg bor er det flere av de vanlige matbutikkene. Alle har en lettvint antibac dispenser stående hvor man bare putter hendene under så kommet det ut. Enklere og rensligere blir det ikke. Men det er alltid noen som går rett forbi ... Anonymkode: e6382...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg frekventerer innvandrerbutikker innimellom for å kjøpe ingefær&sitron te, og i går var jeg innom 2 sjapper på leting etter teen. Da slo det meg plutselig at det var noe som manglet- håndsprit! Det var også like skittent som det vanligvis er i mange sånne butikker. Har spurt flere jeg kjenner som handler i innvandrerbutikker, og de sier også at de ikke har sett noe håndsprit der.. Bryr de seg ikke om smittevern? Anonymkode: 59009...265 Nei tydeligvis ikke...Det ser vi jo nå også med det store utbruddet i Fredrikstad og Sarpsborg og bryllupsfesten i Moss i sommer. De bryr seg ikke eller forstår ikke. Anonymkode: 3c2e3...f5c 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 Europris tror jeg har hjemmebrent i sine dispensere. Luktet sånn 🤣🤣 Anonymkode: c8a8c...fa0 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #20 Skrevet 6. september 2020 Her jeg bor så er det håndsprit og de som jobber der går med munnbind. Anonymkode: 7a53f...0b8
Anbefalte innlegg