AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Har begynt å få linjer under øynene og i panna og vurderer å gjøre noe med det. Har aldri tatt kosmetiske inngrep tidligere og aner ikke hva som er best, hvor jeg skal gjøre det og om det er verdt det. Er det noen andre her som har erfaring med dette? 😊 Anonymkode: faf27...765
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #2 Skrevet 7. september 2020 Dra på konsultasjon, så får du svar. Vanskelig/umulig å gi råd uten å se deg i person/se huden din. Om rynkene ikke har satt seg skikkelig er botox fint, men har du dyre rynker er fillers best. Mye bedre å starte før det har satt seg/før du får skikkelige rynker, mye lettere å forebygge å holde huden fin og glatt om du starter ved første lille rynke, billigere også. Botox kan settes i panne og på siden yttest/under øynene. Fillers kan brukes under øynene om du har dype ringer. Anonymkode: bb79d...4c2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 Annbefaler å dra til lege, f.eks dr elena aristoff, hun har klinikk i Oslo og Tromsø, veldig flink og veldig opptatt av at det skal bli naturlig Anonymkode: bb79d...4c2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Hvorfor maltraktere en fungerende kropp? Problemet sitter i hodet! Anonymkode: e7048...6d7 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor maltraktere en fungerende kropp? Problemet sitter i hodet! Anonymkode: e7048...6d7 Man har et større psykisk problem om man har behov for å bestemme over andres private valg ang egen kropp. Om folk farger håret, bruker tannregulering, sminke eller botox er da samme f, folk bestemmer over egen kropp - og du er ikke noe bedre enn de som velger anneledes om deg. Dømmer du andres kropp er du langt værre (og værre å være sånn stygg på innsiden) Anonymkode: bb79d...4c2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Man har et større psykisk problem om man har behov for å bestemme over andres private valg ang egen kropp. Om folk farger håret, bruker tannregulering, sminke eller botox er da samme f, folk bestemmer over egen kropp - og du er ikke noe bedre enn de som velger anneledes om deg. Dømmer du andres kropp er du langt værre (og værre å være sånn stygg på innsiden) Anonymkode: bb79d...4c2 Jeg bestemmer vel ingenting. Jeg dømmer utifra handlinger, ikke kropp. Dette med botox o.l. er derimot noe folk med usunne kroppsholdninger gjør, istedenfor å sette deg inn i hvordan en mennedkekropp skal være. Man har et forskrudd syn på kroppen sin. Anonymkode: e7048...6d7 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bestemmer vel ingenting. Jeg dømmer utifra handlinger, ikke kropp. Dette med botox o.l. er derimot noe folk med usunne kroppsholdninger gjør, istedenfor å sette deg inn i hvordan en mennedkekropp skal være. Man har et forskrudd syn på kroppen sin. Anonymkode: e7048...6d7 Nei. Det er ikke noe værre enn tannregulering for estetiske årsaker eller å farge håret ( som er mer permanent og skadelig). Folk som dømmer slikt er stygge på innsiden. Å sitte med ovenfra og ned holdninger fordi folk gjør hva de vil med egen kropp er noe spesielt... Folk kan tatovere en katt i trynet for min del, eller ha så store lepper at de ikke klarer å se - men å være dømmende, rasistisk, sexistisk, homofob eller mobber er uakseptabelt. Da har man et langt større problem og et forskrudd syn på livet/kropp og mennesker i min mening Anonymkode: bb79d...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 Jeg tar Botox i pannen, anbefaler beths medispa i Oslo. Jeg er superfornøyd! Anonymkode: f90f9...b91
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar Botox i pannen, anbefaler beths medispa i Oslo. Jeg er superfornøyd! Anonymkode: f90f9...b91 Hvem går du til der? Silje? Anonymkode: 6ad58...751
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Skrevet 8. september 2020 På 7.9.2020 den 21.41, AnonymBruker skrev: Hvem går du til der? Silje? Anonymkode: 6ad58...751 Ja er henne jeg går til, syns hun er veldig dyktig! Anonymkode: f90f9...b91
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 På 7.9.2020 den 10.46, AnonymBruker skrev: mye lettere å forebygge å holde huden fin og glatt om du starter ved første lille rynke Men nå sier de jo at det er omvendt. Var intervju med en spesialist som sa de ikke vet hva slags effekt langvarig bruk av botox gir. Han sa man kan risikere å få permanent lamme muskler om man bruker botox over mange mange år. Musklene i deler av ansiktet blir ikke brukt. Da kan man bli seende skummel ut når man er 60 og kanskje har brukt botox i 30 år. Et ansikt uten mimikk. Anonymkode: f517a...501 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 På 7.9.2020 den 10.50, AnonymBruker skrev: Man har et større psykisk problem om man har behov for å bestemme over andres private valg ang egen kropp. Om folk farger håret, bruker tannregulering, sminke eller botox er da samme f, folk bestemmer over egen kropp - og du er ikke noe bedre enn de som velger anneledes om deg. Dømmer du andres kropp er du langt værre (og værre å være sånn stygg på innsiden) Anonymkode: bb79d...4c2 Hvor ser du at noen dømmer andres kropp her? Du kan dømme kroppen min og si den er lite pen om jeg hadde ti tatoveringer. Hadde forstått det. Men om jeg hadde vært overvektig hadde jeg blitt lei meg om du sa noe. Tatoveringer er noe en velger å gjøre på samme måte som filler og botox. Så da kan folk si sin mening fritt synes jeg. Å sminke seg og å farge håret endrer ikke utseendet langvarig. Jeg kan ta av sminken. Gro ut håret eller farge tilbake til lik min naturlige farge. Ingen som dømmer deg personlig heller, folk sier bare sin mening om botox. Anonymkode: f517a...501 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 På 7.9.2020 den 11.12, AnonymBruker skrev: Folk kan tatovere en katt i trynet for min del, eller ha så store lepper at de ikke klarer å se - men å være dømmende, rasistisk, sexistisk, homofob eller mobber er uakseptabelt. Da har man et langt større problem og et forskrudd syn på livet/kropp og mennesker i min mening Anonymkode: bb79d...4c2 Så ingen som mobba i tråden. Men en som spurte hvorfor hun vil maltraktere en ellers fint fungerende kropp med injeksjoner og fyll. Du har ikke blitt mobbet, det er sikkert. Om du hadde ville du aldri brukt ordet mobbing om en sånn kommentar. Anonymkode: f517a...501
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå