Gjest Guest Skrevet 21. juli 2005 #1 Del Skrevet 21. juli 2005 Skjønner ingen ting, jeg nå. Babyen min har stort sett sovet hele natten igjennom fra dag en. Men nå plutselig, rett før vi har tenkt oss på ferie, så har hun plutselig har hun begynt å våkne ved 3-tiden. Hun ER sulten, hun sovner en liten stund etter at hun har fått melk. Det er ikke så rart at hun er sulten, for hun spiser ikke så mye på dagtid. Har prøvd å få henne til å sovne igjen uten å gi henne mat, men det nytter ikke. Hva ville dere gjort? Det er jo litt teit å begynne med nattmat nå, når hun har blitt så stor.. Jeg har prøvd å gi henne vann, men hun merker forskjell, ja- og gir seg ikke før hun får melk. Noen tips til meg? Vil jo gjerne at hun sover hele natten når vi er på ferie da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 21. juli 2005 #2 Del Skrevet 21. juli 2005 Vi hadde også en slik tørn, dog etter sykdom og ferie - som gjorde at gullet fikk mat på natta. Når de får mat på natta, så spiser de dårligere på dagen. Kuttes nattmaten, spiser de bedre på dagen - og sover natta igjennom. Men det tar gjerne noen døgn før de forstår pointet. Det kalles våkenetter... Vi ga lenge ei flaske til midnatt, for vi orket ikke noen kamp om den. Men første kvelden gullet spiste svært godt til kvelds, så droppa vi denne nattflaska. Ikke et knyst! Ikke den natta, og ikke andre netter heller. Han hadde fått den flaska i månedsvis altså. Og etterpå spises det mye mer om dagen enn med denne nattflaska. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 21. juli 2005 #3 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Sletter meg selv, for jeg leste ikke hele innlegget. Kanskje du rett og slett ikke må gi deg, men fortsette å gi henne vann. Hun finner jo fort ut hvor lenge hun må "bråke" for å få melk, for såpass gammel er hun blitt. Derfor burde du kanskje ta "bråket" noen netter, for å få henne bort fra nattmåltidet. Høres kanskje hardt ut, men det er kanksje bedre enn at hun venner seg til nattmåltidet. Endret 21. juli 2005 av Piper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2005 #4 Del Skrevet 25. juli 2005 Vi var, delvis er inne i en sånn periode nå vi, men har kommet fram til at det er i forbindelse med tenner. Nå har smurfen begynt å kreve første måltidet om dagen sånn i 5 - 7 tiden. Å gi vann fungerte kjempebra til oss. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå