Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Jaktcocker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen her som har jaktcocker og kan fortelle litt om hvordan dere jakter med hunden? Vi jakter i dag med en engelsk setter, men jeg har begynt å få øynene opp for jaktcockeren siden den er veldig allsidig. Jeg liker også at den er i passende størrelse. I og med at vi i dag har en stående fuglehund og cockeren skal støkke ut fugl for å gi eier gode skytemulkgheter, så lurer jeg på hvordan dette fungerer på rype? Jeg har lest en del og det står at hunden kan brukes på det meste av fugl. 

Skrevet

Jaktcocker er vel best egnet på skogsfugljakt fremfor fjellet/tradisjonell rypejakt? Artige hunder med masse motor! Spør heller på et jaktcockerfora så får du nok erfaringsbaserte svar 🙂

Skrevet

Det blir jo "enklere" å gå på støkkjakt med en støtende fuglehund, men om du er vandt med høyfjell og setter tror jeg det blir litt nedtur. Altså da er det over til støkkjakt og du får jo god hjelp, men om du fortsatt tenkte å gå på høyfjellet så må du gå langt. De skal jo ikke ha så stor radius, så er en del mer terreng å dekke for deg til fots. 

Skrevet

Spør på sider for spanieljakt på facebook

Anonymkode: 89f9a...89b

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg sendte mail til en oppdretter, og håper jeg får svar så jeg evt kan begynne å vurdere om rasen passer oss 😊 Jeg trener også mye lydighet, og der vil den hvert fall passe inn..Agility, smeller osv :) Vet politiet bruker rasen som narkohunder, så det er mye kapasitet i den lille kroppen 😊

Skrevet

En vanlig cocker har ofte ganske mye krutt den også, workingen/jakt går på speed😉

Men altså, det finnes et jaktmiljø i spanielklubben med jaktprøver og blodspor blant annet. Sjekk hjemmesidene til spanielklubben https://spaniels.org/jakt/ hvis du ikke allerede har gjort det

Anonymkode: 89f9a...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...