AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Del Skrevet 6. september 2020 Leter etter leilighet nå, og en av dem jeg kanskje skal se på ligger i 1. etasje i en blokk med fire etasjer. Det er ikke høy 1. etasje. Er en stor leilighet på nesten 90 kvm, to soverom. Ikke noe innsyn på stuesiden, men det er innsyn på soveromssiden (inn vinduene på begge soverommene). På soverommene ser det ut som om det er et mindre vindu over vinduene, slik at man kan lufte uten at uvedkommende kan klarte inn. Kan nok også komme seg inn på stuesiden dersom man klatrer over balkongen. Jeg vet at det er uheldig å bo i 1. etasje pga. strøm, men akkurat hvor mye dyrere det er å bo i første vet jeg ikke. Det er en leilighet med mange gode kvaliteter, men kjenner likevel at jeg er usikker på tanken med å bo i første. Jeg tror også denne leiligheten er litt billigere nettopp fordi den er i 1. etasje. Kunne du bodd i 1. etasje? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 25783...d27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Del Skrevet 6. september 2020 Bor i 1.etasje så ja. Anonymkode: 9d367...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. september 2020 #3 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg ville ikke likt å bo i 1. etg. Jeg er litt husredd så jeg ville nok sett for meg at noen var i ferd med å bryte seg inn litt oftere enn det som ville vært behagelig. Hvor aktuelt eller uaktuelt det ville vært ville til en viss grad vært avhengig av beliggenhet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Del Skrevet 6. september 2020 Bor selv i høy 1 etg. Er perfekt for da kan jeg hoppe ut hvis brann. Det negative er naboer over meg☠️ Anonymkode: 81acf...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Del Skrevet 6. september 2020 Aldri. Det at alle kan se inn, folk kan gå inn om verandadør står åpen. Ikke kunne lufte om jeg ikke var hjemme fordi folk kan komme seg inn etc. Aldri, det ville føltes utrygt. Anonymkode: 2db78...524 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Del Skrevet 6. september 2020 Har hørt det er kaldt på gulvet i 1. etasje, så vurder varmekabler i alle gulv Anonymkode: af918...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Del Skrevet 6. september 2020 Og ja, det er billigst å bo nederst. Så øker det på oppover og dyrest øverst. Anonymkode: 2db78...524 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Del Skrevet 6. september 2020 Skal mye til. Hvis det er en liten gård i en veldig rolig gate, der 1. etasje har forhage så ja, kanskje. Det blir typisk en leilighet som ikke er i blokk, men en tomannsbolig el.l. Der man får følelsen av townhouse i byen. Her kunne jeg bodd i 1. etasje: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=188086194 Dersom gården har mer enn tre etasjer, vil jeg ikke bo i 1. Du mister alt lys. Anonymkode: ca246...da2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Del Skrevet 6. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Leter etter leilighet nå, og en av dem jeg kanskje skal se på ligger i 1. etasje i en blokk med fire etasjer. Det er ikke høy 1. etasje. Er en stor leilighet på nesten 90 kvm, to soverom. Ikke noe innsyn på stuesiden, men det er innsyn på soveromssiden (inn vinduene på begge soverommene). På soverommene ser det ut som om det er et mindre vindu over vinduene, slik at man kan lufte uten at uvedkommende kan klarte inn. Kan nok også komme seg inn på stuesiden dersom man klatrer over balkongen. Jeg vet at det er uheldig å bo i 1. etasje pga. strøm, men akkurat hvor mye dyrere det er å bo i første vet jeg ikke. Det er en leilighet med mange gode kvaliteter, men kjenner likevel at jeg er usikker på tanken med å bo i første. Jeg tror også denne leiligheten er litt billigere nettopp fordi den er i 1. etasje. Kunne du bodd i 1. etasje? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 25783...d27 Jeg har bodd i første etasje. Syns det var helt greit, men hadde balansert ventilasjonsanlegg, så pleide ikke å lufte med åpne vinduer. Var ikke så mange som gikk rett forbi vinduene der heller. Anonymkode: a7d01...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Del Skrevet 6. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i første etasje. Syns det var helt greit, men hadde balansert ventilasjonsanlegg, så pleide ikke å lufte med åpne vinduer. Var ikke så mange som gikk rett forbi vinduene der heller. Anonymkode: a7d01...7dd Men de som gikk forbi kunne se rett inn? Har bodd i blokk hvor alle de nederste hadde alle persiennene for i alle vinduene alltid. Ikke noe særlig akkurat. Her jeg bor nå dekker de nederste seg bare delvis til, men alle kan se rett inn. Anonymkode: 2db78...524 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 6. september 2020 #11 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg bor i første etasje i en lavblokk. Ulempen er at det er mer gulvkaldt her enn i etasjene over ja, jeg skulle ønske jeg hadde noe annet enn grovkjeller under leiligheten. Men det er ikke fritt innsyn til min leilighet. Stor og "dyp" balkong. Et stykke fra gangveien og bort til blokka. Slik jeg bor tror jeg ikke det er så interessant å se inn vinduene. Dessuten har jeg persienner i stua Men de har jeg trukket ned, og varierer på om det er "trukket for" eller om det er "innsyn" mellom. Ikke tenk på at det er i første etasje, det viktigste er om du er fornøyd med leiligheten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 6. september 2020 #12 Del Skrevet 6. september 2020 1 etasje er best. Da slipper du ta hensyn til folk under deg. Du slipper å være redd for at du ikke kommer deg ut om det er brann, du slipper å måtte drasse tunge poser opp om heisen står, og du slipper å måtte løpe ned hundrevis av trappetrinn med masse andre folk klokka tre på natta når en eller annen full amøbe tørrkoker nudler eller sovner fra pizzaen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Del Skrevet 6. september 2020 Nei, bakkenivå eller kjeller er uaktuelt for meg. Innsyn er et veldig minus. Å ikke kunne lufte som jeg trenger det om nettene i sommerhalvåret grunnet mulige tyver eller dyr er negativt. Anonymkode: cccd2...83d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg har 1 gang bodd på bakkeplan/1. etasje. Det var en liten boligblokk med 6 leiligheter på Smestad i Oslo. Sommeren var fin, da gikk vi rett ut på gressplenen og hadde det helt supert. Men resten av året var ikke bra. Følte vi bodde på "utstilling" og var nøye på å rulle ned persiennene i alle rom med en gang det ble skumring. Og å bo i en leilighet uten utsyn (nedrullede persienner store deler av året) ble for oss som å bo i en boks. Det fungerte ikke for oss. Anonymkode: 8b2f4...0c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. september 2020 #15 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg føler meg tryggere litt høyere opp i etasjene. De som bor i blokka på andre siden av veien har innsyn, så helt usjenert er det ikke, men det er greit å slippe at enhver forbipasserende kan kikke rett inn. Dessuten er det lysere høyere opp og litt mindre bråk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 6. september 2020 #16 Del Skrevet 6. september 2020 Bor i 1. Etg. Ingen innsyn hos meg. På soverommene har vi lystette rullegardiner.. Vinduene kan åpnes, uten at noen kan lirke vinduene helt opp. De over meg har en liten veranda på 8 kvadratmeter... Jeg har platning med litt over 8 kvm tak, pluss stort område uten tak, og ganske stor hage. Ingen trapp når jeg kommer hjem, men tvert imot et åpent og trivelig inngangsparti 😊 har bodd oppe før, og skal aldri tilbake til det 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 6. september 2020 #17 Del Skrevet 6. september 2020 Nei. De tre siste leilighetene jeg har bodd i, har vært i øverste etasje. Mulig mer usikkert pga brann (men rømningsveier finnes jo uansett), men hadde ikke likt innsyn og risiko for at folk bryter seg inn. Ser fordeler ved å bo i første etajse, absolutt, men personlig trives jeg bedre i høyden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Del Skrevet 6. september 2020 Har både bodd i 3. Etasje og på bakkeplan flere ganger. Fordeler og ulemper. Deilig med utsikt, ikke deilig å bære handleposer opp tre etasjer. Elsker å ha hage. Anonymkode: 6b2ec...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #19 Del Skrevet 6. september 2020 Kommer an på hvordan den ligger til. Jeg bor i første, men det går ingen forbi forran leiligheten. Tror ikke det går mye strøm heller, har en oppvarmet kjeller under meg. Vinduene kan låses, slik at ingen kan vippe den opp. De innbruddene som har vært i mitt borettslag har faktisk vært i andre etasje, ingen i første. Anonymkode: 1f7aa...237 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #20 Del Skrevet 7. september 2020 Høres jo bra ut med første etasje, slipper mange trapper og enkelt å komme seg ut i tilfelle brann. At folk er redd for innsyn eller dyr på bakkenivå høres jo helt latterlig ut, hva gjør alle andre som bor i vanlige hus? Sitter de oppe i andre-etasjen og lytter etter innbruddstyver? Anonymkode: 0d425...239 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå