AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Jeg er voksen, har mann og barn og karriere og andre gode venner. Men likevel takler jeg helt ekstremt dårlig at denne «venninnen» bare ghoster meg. Det begynte for 1 års tid siden. Hun sluttet helt å ta kontakt og svarte aldri en periode. Så begynte hun å sende en melding i blant (bare for å sjekke «ståa») virker det som, for så å forsvinne totalt i månedsvis. Hun er aktiv på IG f eks, legger ut stories hver dag, men sender jeg henne en melding der leser hun den ikke, men fortsetter å legge ut stories. Så etter 2 måneder svarer hun med «oi så ikke meldingen» osv og spør hvordan det går med meg og hvis jeg da svarer igjen, går det ukesvis uten svar. Samme har skjedd på messenger. Blir så såra av sånt. Er noe med at man føler seg så dum og liten. Hvordan kan jeg heve meg over dette?😞 Anonymkode: b1e52...28b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Ved å fortsette uten henne. Du er ikke viktig for henne lenger, da skal ikke du kaste bort mer energi på henne. It's over, du må bare akseptere det og finne andre venninner som er verdt ditt selskap. Anonymkode: 02428...c9c 5
Heidi_82 Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Høres ut som du kanskje har gjort noe støtende mot henne uten å være klar over det? Kan du ikke spørre henne direkte så slipper du ihvertfall å lure? Dersom dette ikke er tilfelle så er det bare å akseptere at dere er forskjellige og la det gå. Ikke bruk energi på mennesker som ikke gir deg noe tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, Heidi_82 skrev: Høres ut som du kanskje har gjort noe støtende mot henne uten å være klar over det? Kan du ikke spørre henne direkte så slipper du ihvertfall å lure? Dersom dette ikke er tilfelle så er det bare å akseptere at dere er forskjellige og la det gå. Ikke bruk energi på mennesker som ikke gir deg noe tilbake. Jeg har ikke gjort noe støtende, og det har ikke skjedd noe rart. Sist vi var sammen var det bare god stemning. Og hun er jo en voksen dame hun også, så hun kan vel eventuelt si fra? Og jeg skjønner ikke hvorfor hun legger opp til samtale for så å bare ignorere meg i månedsvis og fortsetter sånn igjen og igjen. Er veldig sårende hvertfall.. Anonymkode: b1e52...28b 3
Gjest Maxwell Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Skjønner at du synes det er dårlig gjort, men det høres ut som at hun ikke er interessert i å ha noe særlig kontakt lenger dessverre. Hun klarer vel ikke å si det til deg.
Gjest Achelois Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Dersom du trenger en avslutning, spør henne direkte.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 14 minutter siden, Achelois skrev: Dersom du trenger en avslutning, spør henne direkte. Har gjort, siden hun sender meg meldinger for å spørre hvordan det går med meg. Men - det hjelper jo lite, når hun bevisst unnlater å lese svaret mitt på månedsvis. Men ja, innser jo selvsagt at hun ikke vil ha kontakt, men syntes det er virkelig sårende måte å avslutte på. Orker ikke tenke på hvor sårende det hadde vært om jeg hadde datet noen som hadde avslutta på en sånn måte (bortsett fra at vi har vært venner i mange år da) Anonymkode: b1e52...28b
Gjest Achelois Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gjort, siden hun sender meg meldinger for å spørre hvordan det går med meg. Men - det hjelper jo lite, når hun bevisst unnlater å lese svaret mitt på månedsvis. Men ja, innser jo selvsagt at hun ikke vil ha kontakt, men syntes det er virkelig sårende måte å avslutte på. Orker ikke tenke på hvor sårende det hadde vært om jeg hadde datet noen som hadde avslutta på en sånn måte (bortsett fra at vi har vært venner i mange år da) Anonymkode: b1e52...28b Da har du svaret ditt, vennskapet er over. Du får neppe noe svar på hva som var utslagsgivende for at vennskapet røk. Bruk tid på å sørge, det er vondt å miste en venn uansett om hun ikke er borte fra jordens overflate. Hun har avvist deg, og du kan velge å gå videre i ditt gode liv. Forhåpentligvis med nye venner og gode relasjoner.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Dette er jo bare rart? Er det kun et vennskapelig forhold eller har det vært romantikk inne i bildet? Venner dropper ikke hverandre sånn uten videre. Jeg hadde droppet å kontaktet henne. Neste gang hun svarer syns jeg også du skal la være å respondere siden hun uansett ikke skriver tilbake før det er gått vinter og vår. Anonymkode: 5b938...681 1
Midnight Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 Opplevde akkurat det du beskriver her med en kompis.. veldig frustrerende. Så endte til slutt opp med å rett og slett bare spørre hva greia var. Nei, det var ingenting i veien og jeg hadde ikke gjort noe galt. Right.. Så da slettet jeg han bare overalt. DA ble han sur 😂 Også innså jeg at han ikke var noe tap og gikk videre. Jeg synes du skal spørre, selv om det trolig ikke vil hjelpe. Men da har du i hvert fall prøvd, også er det kanskje lettere å komme seg videre.
Maleficenta Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo bare rart? Er det kun et vennskapelig forhold eller har det vært romantikk inne i bildet? Venner dropper ikke hverandre sånn uten videre. Jeg hadde droppet å kontaktet henne. Neste gang hun svarer syns jeg også du skal la være å respondere siden hun uansett ikke skriver tilbake før det er gått vinter og vår. Anonymkode: 5b938...681 Jo det skjer ofte faktisk. Mulig det ikke er bevisst ghosting gjerne, bare at dagene går og hun prioriterer ikke kontakt...
Spiteful Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 Jeg skal være ærlig og si at jeg har gjort noe av det samme mot ei jeg var veldig god venninne med. Sluttet å svare på snaps, sluttet å ta kontakt, og sluttet å henge med henne alene (kun i vennegjengen). Jeg gjorde dette fordi jeg rett og slett ble dratt ned av å være med henne, og ikke syns ho var en god venn. Veldig barnslig av meg, men det var min måte å avslutte et vennskap som gjorde meg vondt. Jeg kunne absolutt håndtert det på en bedre måte, men jeg er konfliktsky. Angrer og savner henne litt, og skulle iaf ønske at jeg var mer moden, men man lærer av sine feil... Jeg foreslår at du sender henne en mld. og spør hva som er problemet. Etter det gir du slipp. Du fortjener en venninne som er bedre
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 Hvor nære venninner var dere? Er mye som kan ha skjedd her. Kanskje det er noe som opptar henne eller kanskje noe har skjedd som hun ikke vil snakke om, men sliter med. Og prøver å holde spiriten oppe ved å poste ting til stadig. Kanskje overtolker du? Kanskje hun på et tidspunkt fikk litt andre prioriteringer og bare ikke vil si det rett ut. Likevel merkelig å sende masse drypp da... Skjønner det er sårt, men når sånt skjer med venninner av meg så gjør jeg noen forsøk på kontakt med jevne mellomrom, og hvis ikke det tar seg opp av den grunn så bare gir jeg slipp på dem til de eventuelt kommer tilbake. Og kommer de ikke tilbake på mer enn en veldig distansert måte, så gidder ikke jeg å utsette meg for å løpe etter så særlig mye akkurat. Da anser jeg det for å ikke være «vår» periode i nærmeste fremtid. Anonymkode: fa5dd...9b4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 Det er så jævla dårlig gjort å holde på sånn. Det er feigt som faen, og det er vanskelig å ikke få en avslutning. Anonymkode: 5e413...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 Livet er hardt i blant TS og mennesker kommer og går. Uansett hva hun har gjort eller ikke gjør så er du god nok. Det viktigste er å huske at du er god nok og si det til deg selv flere ganger om dagen. Anonymkode: c54d6...82b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå