AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 https://www.nettavisen.no/okonomi/derfor-dropper-coop-sape-nar-de-vasker-handlevognene/3424011755.html Altså, siden det er for vanskelig å desinfisere riktig/ godt nok med såpe og sprit så er det like greit å bare tørke over med tørr mikrofiberklut? Er ikke så mye smitte via butikk uansett?? Hvis alle er flinke og spriter hendene så fungerer metoden sier fhi. Jamen daså. (Som om alle gjør det....) Er det bare meg, eller var ikke dette litt veldig feil? Anonymkode: 8c73e...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Leste du hele artikkelen? Det er FHI som sier det er tilfredsstillende. Anonymkode: 4c0c7...9ef 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Skjønner ikke hva problemet ditt er 🤷♀️ Anonymkode: 933b3...45a 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Problemet er at coop omtrent da bare tørker støv med en tørr klut på kontaktpunkter istedetfor å vaske dem ordentlig med såpe eller desinfiksjonsmiddel og enganskluter som kastes etter bruk. Og argumentet er at det blir ikke rent uansett så det viktigste er at folk spriter hendene. (Eller kanskje det holder å bare tørke hendene med en mikrofiberklut også da, siden FHI sier det er tilfredstillende.) Anonymkode: 8c73e...4f9 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Og jeg forsetter å handle hos dem.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Men telefonen din bruker du...den er jo full av alt du til enhver tid tar på..,, Anonymkode: d611d...5ba 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Her jeg bor har alle butikkene skitne og fæle kurver og vogner. Både håndtak og spesielt nedi kurvene. Tror aldri noen av dem har vasket noe ting. Har ofte tenkt hvor motbydelig dem er. Og alle kundene bruker dem. Rart at ikke slikt renhold aldri betyr noe for butikkene. Anonymkode: 13ef7...eb5 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 Så kjøpt deg en pakke med kluter med antibac. 24 kr hos coop. problemet løst. snakk om å ta lite ansvar for seg selv og sin egen helse 🙄 Anonymkode: 3359f...2ac 4
GammelKaktus Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Så lenge FHI sier det er greit så ser jeg ikke helt problemet... 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men telefonen din bruker du...den er jo full av alt du til enhver tid tar på..,, Anonymkode: d611d... ? Foretrekker at den ikke blir full av hva alle andre også har tatt på, så fortsetter med såpe, vann og desinfeksjon her ihvertfall. Hadde bare trodd at andre også tenkte sånn... My bad. Anonymkode: 8c73e...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 Bruk av såpe kan faktisk gjøre vondt verre, såpe kan legge seg som en hinne og bli som klister for bakterier og mikrober. Derfor er det bedre med tør mikrofiberklut. Desinfeksjon kan og bli som klister om det blir for mye, og blir det for lite så er det ikke effektivt. Hva vil du da ts?? Ha en steriliseringsentral på hver butikk? Tenk på hvor ille det var før, det er en grunn til at det er blitt ferre tilfeller med diaré og oppkast. Tenk på de som klør seg i rompa før de går i butikk og tar på kurven og varer. Så, må da være godt for noe??? Anonymkode: 5b8c1...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 Jeg jobber på coop og vi vasker med klor, vet ikke om det er bedre men det er ivertfall noe. Anonymkode: ebeb1...517 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på coop og vi vasker med klor, vet ikke om det er bedre men det er ivertfall noe. Anonymkode: ebeb1...517 Vann og klor er bra! Anonymkode: 5b8c1...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk av såpe kan faktisk gjøre vondt verre, såpe kan legge seg som en hinne og bli som klister for bakterier og mikrober. Derfor er det bedre med tør mikrofiberklut. Desinfeksjon kan og bli som klister om det blir for mye, og blir det for lite så er det ikke effektivt. Hva vil du da ts?? Ha en steriliseringsentral på hver butikk? Tenk på hvor ille det var før, det er en grunn til at det er blitt ferre tilfeller med diaré og oppkast. Tenk på de som klør seg i rompa før de går i butikk og tar på kurven og varer. Så, må da være godt for noe??? Anonymkode: 5b8c1...ba8 Nå har vi jo fått høre i månedsvis hvordan såpe ødelegger viruset? Hvordan desinfeksjonsmidler dreper det? Hva med litt opplæring i å bruke riktig mengde da? Eller riktig type vaskemidler? Og ja, vann og klor er bra, og klor lager meg bekjent ihvertfall ingen hinne, som f eks grønnsåpe kan gjøre. Det var det at de brukte kun tørr klut og ingenting jeg reagerte på. Anonymkode: 8c73e...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så kjøpt deg en pakke med kluter med antibac. 24 kr hos coop. problemet løst. snakk om å ta lite ansvar for seg selv og sin egen helse 🙄 Anonymkode: 3359f...2ac Går ikke. TS har sluttet å handle hos Coop og kan følgelig ikke kjøpe klutene. Anonymkode: 5cef6...4f9 7
GammelKaktus Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på coop og vi vasker med klor, vet ikke om det er bedre men det er ivertfall noe. Anonymkode: ebeb1...517 Det tror jeg faktisk de gjør her hvor jeg bor og, lukter skikkelig klor i butikken iallfall.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 Tenkte akkurat det samme da jeg leste den. Morna Coop! Håper evt lokale Coop kjøpmenn ikke følger Coop sentralt. Anonymkode: a79ee...c6b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så kjøpt deg en pakke med kluter med antibac. 24 kr hos coop. problemet løst. snakk om å ta lite ansvar for seg selv og sin egen helse 🙄 Anonymkode: 3359f...2ac Ja, det er tydeligvis vanskelig å ta ansvar selv, når man er vant til at alle andre tar ansvar for enn. Men tviler på at Coop lider store tap av at ts har sluttet å handle der, så det går nok bra. Så får ts bare håpe at de andre butikkene hun nå skal handle i vasker og spriter handlekurvene, siden det åpenbart er for vanskelig å ta noen grep selv. Bare lurer ts; hva gjør du med at kortterminalen ikke blir vasket for hver gang? Eller hva med dørhåndtak på jobb/offentlige steder? Anonymkode: aaff8...61c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 Bestevenninnen min jobber på coop extra og de vasker faen meg med klorspray, såpevann og antibac gjennom hele dagen. Bare jeg går inn der så slår lukta av "renhet" en i ansiktet. Anonymkode: f36b2...432 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #20 Skrevet 6. september 2020 Jobber på Coop, og vi bruker steriliserende midler på vogner, kurver og øvrige kontaktpunkter ++ Anonymkode: adb19...c08 5
Anbefalte innlegg