Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal om ikke så lenge på ferie. Jenta mi på 8 måneder får MME, og da lurer jeg på hvordan dere som har vært i utlandet har gjort det. Dit vi skal er ikke vannet noe bra å drikke. Eldste datteren min blir alltid syk av det for å si det sånn. Vi voksne drikker det rett fra springen, men jeg vil ikke gi det til ungene. Da er alternativet å kjøpe vann på flaske. Det jeg lurer på er om jeg bør koke dette vannet? Hjemme koker jeg nå ikke vannet lengre når jeg lager melk eller grøt. Tar kaldt vann fra springen og varmer det i mikroen. Dette funker helt utmerket for meg. Men jeg er som sagt usikker på om jeg skal koke vannet som jeg kjøper eller om det er ok å gi det som det er.

Jeg kommer til å ta med endel ferdigblandete pakker med NAN, noen som vet hvordan jeg kan oppbevare disse under reisen på best mulig måte? Vi skal kjøre og det er ca 300 mil å kjøre hver vei. Den skal jo oppbevares i romtempratur, men det kan jo bli litt varmt i bilen da. Kan jeg ha den i kjølebagen??(da er den jo kald, men tulla liker den kald så det gjør ingenting).

Videoannonse
Annonse
Gjest Xavia
Skrevet

Jeg ville i hvert fall ha kjøpt vann på flaske, og så ville jeg kokt det opp om jeg var svært engstelig.

Gjest Piper
Skrevet

Du kan jo koke vannet fra springen, for da dreper du bakteriene. Eller du kan kjøpe vann, og varme det opp som du gjør hjemme.

Skrevet (endret)

*poff*

Endret av Veronal
Skrevet

Koke flaskevann høres da veldig unødvendig ut?

Spesielt hvis du selv kan drikke springvann uten å bli dårlig, da kan det vel ikke være så ille på dette stedet du skal?

Skrevet

Neida, det er ikke så ille, men jeg tror det er endel kalk eller noe sånt i det, husker ikke hva det heter i farta. Noen ganger kan det være veldig hvitt. Det er ikke anbefalt at barn drikker det, iallefall ikke de som ikke er vant til det. Vannet smaker helt pyton. Men er enig i at koking av flaskevann bør være unødvendig. Tror jeg satser på at jeg kan bruke flaskevann til tulla mi, jeg.

Gjest Afrikareisende
Skrevet

Vi reiste til Afrika med et barn som fikk mme (i tillegg til amming). Var vi hjemme hos foreldrene mine kokte vi vannet, ellers brukte vi vann på flaske. Fungerte helt fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...