Gå til innhold

Kunder som ikke lukker frysedisken eller døren til kjøleskap i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å irritere meg grønn over folk /kunder som ikke lukker kjøleskapsdøren eller lokket på frysedisken helt igjen.

Enten så står dørene på vidt gap eller så er de lukket sånn 75% igjen, sånn at det er en glipe på 10 cm igjen. 

Hvorfor gjør folk sånn?

Ble de plutselig blitt så svak i armen at de ikke klarte å lukke den helt igjen, eller tror de at dørene lukkes av seg selv?

Det er jo kjølevarer for f*** som smelter, sånn at vi ikke kan selge de etter en dag med høyere temp. 

Er dette samme type til samme type mennesker/ menn som ikke klarer å legge ned doringen etter seg, skru korken på tannkremtuben eller sette koppen rett inn i oppvaskmaskinen? 🤔 

Anonymkode: 21854...b21

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig

Anonymkode: 699f6...5fa

Skrevet

Folk tenker ikke. Husker fra når jeg jobbet i butikk, jeg hadde praktisk talt lyst til å kaldkvele de idiotene som setter fra seg melkekartongen ved tørrvarer. Altså. Får da være måte på hvor lat man skal være.

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Enig. Tror rett og slett de bare gir faen.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

enig

Du har lagt merke til det ja? 

Skrevet

Ja, det tror jeg de er. Dessuten er de av de som står to i bredden i rulletrapp, prøver å sprenge seg INN på kollektivtransport før de som skal av har kommet seg ut og dessuten sniker i køen på butikken. :fnise: 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har lagt merke til det ja? 

Ja, må lukke igjen fryserene flere ganger om dagen. Skjønner litt de som er litt åpen men mange ganger er disken helt åpen. skjønner ikke hvorfor folk driver på med sånt.

• Liker 3
Skrevet

Av den grunn tar jeg aldri øverste varen, verken i kjøl eller frys.  Tar alltid underst.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må lukke igjen fryserene flere ganger om dagen. Skjønner litt de som er litt åpen men mange ganger er disken helt åpen. skjønner ikke hvorfor folk driver på med sånt.

Hvorfor skjønner du de som er litt åpne? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skjønner du de som er litt åpne? 

noen av fryserene er tunge å lukke, spesielt de hos oss. så hvis det har vært ett barn så forstår jeg at det kan ha vært vanskelig å lukke frysen helt igjen

• Liker 3
Skrevet

Det hender jeg gjør det. Jeg sitter i rullestol, og det er innmari tungt for meg å skyve opp lokket til fryseren, fordi jeg sitter så langt nede. Og da hender det at jeg rett og slett ikke har krefter igjen i armen til å skyve igjen lokket. Pleier å be om hjelp om det er noen i nærheten.

Kjøleskapene hater jeg fordi det er nesten umulig for meg å komme til. Først kjører jeg bort til døren, tar tak i dørhåndtaket, så må jeg holde fast i dørhåndtaket med én hånd mens jeg rygger rullestolen med den andre hånden (viktig å ikke rygge for fort for da mister jeg taket i døren og må begynne på nytt), og så må jeg åpne døren og kjøre frem til skapet (viktig å treffe perfekt, ellers må jeg rygge og prøve på nytt. Det er litt som å lukeparkere), så må jeg strekke meg etter den varen jeg skal ha og rygge ut og prøve å unngå å slå hodet i døren. Alt dette samtidig som jeg også må balansere handlekurven i fangen som hindrer meg i å bøye meg noe sørlig forover. Det er en jæskla vanskelig operasjon hele greia. Det er i det hele tatt utrolig slitsomt å handle fordi butikken overhodet ikke er tilrettelagt for oss. Kunne ønske folk var litt mer velvillig innstilt når jeg spør om hjelp, men stort sett ser folk livredde ut når jeg spør om de værsåsnill kan hjelpe meg, for Gud forby at de er nødt til å bruke tredve sekunder lenger i butikken. 

Anonymkode: cfadb...141

• Liker 6
Skrevet

Jeg lukker ganske ofte igjen åpen dører. Er utelukkende kunde.

Mann

Anonymkode: 9ad74...15f

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

noen av fryserene er tunge å lukke, spesielt de hos oss. så hvis det har vært ett barn så forstår jeg at det kan ha vært vanskelig å lukke frysen helt igjen

Ja det forstår jeg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hender jeg gjør det. Jeg sitter i rullestol, og det er innmari tungt for meg å skyve opp lokket til fryseren, fordi jeg sitter så langt nede. Og da hender det at jeg rett og slett ikke har krefter igjen i armen til å skyve igjen lokket. Pleier å be om hjelp om det er noen i nærheten.

Kjøleskapene hater jeg fordi det er nesten umulig for meg å komme til. Først kjører jeg bort til døren, tar tak i dørhåndtaket, så må jeg holde fast i dørhåndtaket med én hånd mens jeg rygger rullestolen med den andre hånden (viktig å ikke rygge for fort for da mister jeg taket i døren og må begynne på nytt), og så må jeg åpne døren og kjøre frem til skapet (viktig å treffe perfekt, ellers må jeg rygge og prøve på nytt. Det er litt som å lukeparkere), så må jeg strekke meg etter den varen jeg skal ha og rygge ut og prøve å unngå å slå hodet i døren. Alt dette samtidig som jeg også må balansere handlekurven i fangen som hindrer meg i å bøye meg noe sørlig forover. Det er en jæskla vanskelig operasjon hele greia. Det er i det hele tatt utrolig slitsomt å handle fordi butikken overhodet ikke er tilrettelagt for oss. Kunne ønske folk var litt mer velvillig innstilt når jeg spør om hjelp, men stort sett ser folk livredde ut når jeg spør om de værsåsnill kan hjelpe meg, for Gud forby at de er nødt til å bruke tredve sekunder lenger i butikken. 

Vi har kanskje en halv prosent kunder som sitter i rullestol eller som er funksjonshemmet på en sånn måte at de ikke klarer å lukke en kjøleskapsdør/lokk til disk. Det er ikke disse kundene som ikke lukker dører og lokk. 

Vi hjelper hvis vi ser at de har vansker med å få det til. Det er hårreisende at andre kunder er så lite villig til å hjelpe. Folk er seg selv nærmest😒

• Liker 7
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ønske folk var litt mer velvillig innstilt når jeg spør om hjelp, men stort sett ser folk livredde ut når jeg spør om de værsåsnill kan hjelpe meg, for Gud forby at de er nødt til å bruke tredve sekunder lenger i butikken. 

Det skuffer meg å lese, da er det jaggu mange med forbedringspotensiale. 

Håper det ikke stopper deg fra å spørre og satser på at folk da lærer at det går an å hjelpe folk, her tenker jeg de i butikken kan være litt oppmerksomme også og kanskje tilbys seg å hjelpe. 

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mann

Det gjør jeg også. 

Anonymkode: 671aa...7a0

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mann

Jeg også. Tror jeg har et snev av OCD, så ser jeg en åpen fryseboks må jeg bare lukke den ;) 

Anonymkode: 9aef1...61c

• Liker 3
Skrevet

Lukker alltid flere dører og frysere når jeg er på butikken. Om folk har problemer med å lukke igjen, så kan de spørre om hjelp.

Anonymkode: 1d97f...04b

• Liker 4
Skrevet

Her har de teipet opp skilt overalt i butikken for å minne folk på å ikke legge fryste varer de har ombestemt seg om ute i varmen, huske å lukke igjen fryseskap, lukke igjen fryselokk, ikke stjele smågodt, ikke plukke ut bær og erstatte med finere bær fra annen kurv, ikke åpne tøymyknere, Shampo, balsam eller deodoranter for å lukte på dem. 

Det er som å være i en barnehage. Fryktelig at det må skilt til for at voksne mennesker skal kunne oppføre seg i butikk. 

Skrevet

Ts her

Jeg har nok en smule ocd jeg også, derfor legger jeg merke til alle kjøleskapsdører og matvarer som står feilplassert i butikken😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...