AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Hei, Er det noen som vet om eller har forslag til sommerjobber i Oslo eller Trondheimsområdet som ikke stiller store krav til forhåndskunnskaper? Var som mange andre uheldig og mistet både sommer- og 'reservesommerjobben' i år. Dette var første jobben jeg egt skulle hatt, så har ikke noe særlig arbeidserfaring, og føler at det begynner å haste litt. Holder nå på med andreåret på en master på NTNU, men ser at nesten alle jobbene som lyses ut gjennom linjeforeninger osv er for de som har fullført min 3 år. Snakket i år med mange butikker osv, men de hadde som oftest deltidsansatte studenter som jobbet der allerede. Kommunen og bydelen legger ut en del sommerjobber, men der er jeg allerede for gammel, og tror ikke det er en mulighet å søker der jeg egt skulle vært i år. Vet det er tidlig enda, men virker som det er viktig å være på fra start hvis man skal få seg jobb. Noen har forslag til hvor jeg kan lete? Er åpen for alt Anonymkode: c6233...c67
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Bruk bemanningsbyrå. Det har fungert i flere år for meg og mange vet ikke om muligheten. Anonymkode: 3493c...f70
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 I normale tider er det gode muligheter for sommerjobb på flyplass, i høysesongen øker arbeidsmengden betraktelig og i tillegg skal fast ansatte avvikle ferie. Det betyr stort behov for sesongansatte i mange forskjellige roller. Noen sommerjobber; -Innsjekk -Stuer -Renhold av fly -Catering (produksjon av mat, pakking av taxfreevarer osv.) -Butikkmedarbeider i taxfree -Jobb i butikker/serveringssteder på flyplassen Nå er det jo veldig usikkert hvordan det blir neste sommer, men om ting normaliseres kan muligens det være en mulighet. Anonymkode: 52631...d5c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Charterbåtene som går fjordturer trenger mye folk til servering og guiding på sommeren. Hvis du tar sikkerhetskurset på forhånd (STCW begrenset sikkerhetskurs +Crowd and Crisis) stiller du foran i køen. Anonymkode: f8770...607
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Bruk bemanningsbyrå. Det har fungert i flere år for meg og mange vet ikke om muligheten. Anonymkode: 3493c...f70 Enig i denne! Hadde utrolig mange forskjellige jobber i studietiden, servitør, flyplass, vasking av hotellrom, butikkjobb, barnehage. Jobber du etter klokken 5 eller i helger er det tillegg i lønn. Vet om flere som jobbet heltid som vikar i sånne byråer. Fikk melding om å jobbe nesten hver dag mens jeg var registrert der. Anonymkode: c04b6...21c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Noe erfaring har du vel? Høres rart ut å snart være ferdig med en master å ikke ha noe å vise til. Eller tenker du på relevant erfaring? Anonymkode: b24ac...f36
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Ta truckførerkurs. Da kan du jobbe på lager. Anonymkode: 86c5a...7af
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Er det noen som vet om eller har forslag til sommerjobber i Oslo eller Trondheimsområdet som ikke stiller store krav til forhåndskunnskaper? Var som mange andre uheldig og mistet både sommer- og 'reservesommerjobben' i år. Dette var første jobben jeg egt skulle hatt, så har ikke noe særlig arbeidserfaring, og føler at det begynner å haste litt. Holder nå på med andreåret på en master på NTNU, men ser at nesten alle jobbene som lyses ut gjennom linjeforeninger osv er for de som har fullført min 3 år. Snakket i år med mange butikker osv, men de hadde som oftest deltidsansatte studenter som jobbet der allerede. Kommunen og bydelen legger ut en del sommerjobber, men der er jeg allerede for gammel, og tror ikke det er en mulighet å søker der jeg egt skulle vært i år. Vet det er tidlig enda, men virker som det er viktig å være på fra start hvis man skal få seg jobb. Noen har forslag til hvor jeg kan lete? Er åpen for alt Anonymkode: c6233...c67 Tror du er litt seint ute for å søke sommerjobb nå. Sommeren er jo over. Eller tenker du for neste sommer? Anonymkode: 17ba3...fe6
Matas Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Sommerskolen i Oslo, de blir lagt ut i november/desember. Det ble avlyst i år pga. korona, men regner med at de er i gang igjen neste år dersom det ikke er noe korona Søk på stilling som assistent
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 Forutsatt at Koronaen ikke holder oss igjen selvfølgelig, så går det an tipse om OsloKru og Trondheim crew. Har du truckserfikat får du bedre jobber, da kan du jo også jobbe på lager eller noe. Anonymkode: c6f64...c85
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Norske bønder vil ha sesongansatte. Leste her om dagen om en bonde som bare ansetter norske elever/studenter. Søk på ham. Dette var ikke langt unna Oslo. Anonymkode: ff1dc...a1b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Hva med en deltidsjobb du kan ha gjennom skoleåret? Da er du gjerne sikret mye jobb om sommeren. Anonymkode: f0f83...9ce
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 Hvis du går andre året master, hva skal du med sommerjobb? Det er vel fast jobb du må begynner å se på? Anonymkode: b38bc...f6e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 Sykehjem. Jeg begynte å jobbe på sykehjem som 17 åring, og jobber der nå ved siden av studiene mine også. Ofte er det stort behov for folk da det i perioder er mange sykemeldte osv. Man trenger ingen erfaring for å jobbe på sykehjem, og man blir ansatt som assistent. En hjelper kun til med måltid og stell av pasienter. Jeg studerer mye hjemmefra, men hvis du er en veldig sosial person som omgåes med mange medstudenter, ville jeg ikke anbefalt å jobbe på en slik institusjon i koronatider. Anonymkode: 2b539...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå