Gå til innhold

styrketrening hjemme når gymmen er stengt..

Wilmus

Anbefalte innlegg

Jeg begynte for et par mnd siden å trene styrke på treningsenter. Og ELSKET det. Ble helt hekta, følte meg nesten rusa på energi etter hver treningsøkt. Trente 4-5 ganger i uka. Nå har treningsentrene i distriktet stengt ned igjen, og jeg VET det er "first world problem" så det synger etter...men.. Jeg er skikkelig nedfor. Savner det veldig! Og jeg klarer ikke motivere meg til å trene her hjemme i egen stue. Føler det blir litt meningsløst.. Blir det resultater av trening uten vekter? (har ikke penger til å kjøpe treningsutstyr) Har noen tips til effektive styrkeøvelser uten maskiner/vekter? Kanskje tips om ting man kan bruke som vekter? (har prøvd med diverse møbler/kjøkkenutstyr, men det ble ganske klønete😅) Gode videoer/apper å anbefalle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lov til å dra andre steder å trene (f.eks. i nabokommunen), eller er det kanskje ikke lov hvis du bor innenfor området der nedstengningen gjelder?

Anonymkode: e378b...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lov til å dra andre steder å trene (f.eks. i nabokommunen), eller er det kanskje ikke lov hvis du bor innenfor området der nedstengningen gjelder?

Anonymkode: e378b...e56

det finnes ett, men det er alt for langt unna til at jeg rekker det i hverdagen.. Tror ikke det er så populært om vi i rød sone går og trener hos de i gul sone heller...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wilmus skrev:

det finnes ett, men det er alt for langt unna til at jeg rekker det i hverdagen.. Tror ikke det er så populært om vi i rød sone går og trener hos de i gul sone heller...? 

Det er nok litt ufint.

Du kan få mye ut av trening med egen kroppsvekt i en periode. Du kan kjøpe strikker og så må du tenke litt kreativt. Tipper det ikke er så lenge før treningssenteret åpner igjen. 😊

Anonymkode: 75e9c...dc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Achelois

Det finnes mange kommuner som har utendørs treningsanlegg, tufte-park etc. 

Trening med egenvekt er et godt alternativ til senteret åpner igjen. Internett bugner av treningsvideoer med øvelser og teknikk.

Som utstyr kan du bruke tomme plastflasker, fylle de med vann, som gir litt motstand i enklere øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google calisthenics, så finner du masse egenkroppsvekt øvelser. Pull ups er supert, har du ikke noe sted hjemme du kan gjøre det kan du henge etter en grein. Er du ikke sterk nok til å ta en så kjøp en strikk som hjelp i begynnelsen.

Den stående delen av ashtanga yoga primary series er også supert.

Fyll en bag så den blir ganske tung, legg den over skuldrene og ta knebøy og utfall.

Push ups er også supert, bare pass på at du er helt rak i kroppen. Og aldri ta dem med knærne i, ta dem heller mot en stol eller noe i begynnelsen om det er for tungt. 

Wall climbs er også god trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, velociraptor skrev:

Google calisthenics, så finner du masse egenkroppsvekt øvelser. Pull ups er supert, har du ikke noe sted hjemme du kan gjøre det kan du henge etter en grein. Er du ikke sterk nok til å ta en så kjøp en strikk som hjelp i begynnelsen.

Den stående delen av ashtanga yoga primary series er også supert.

Fyll en bag så den blir ganske tung, legg den over skuldrene og ta knebøy og utfall.

Push ups er også supert, bare pass på at du er helt rak i kroppen. Og aldri ta dem med knærne i, ta dem heller mot en stol eller noe i begynnelsen om det er for tungt. 

Wall climbs er også god trening

Takk for tips! Har begynt å gjøre pushups i trappa, det funker greit:) skal lage meg en knebøy-bag også! Det funker nok bedre enn møbler😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god trening å gjøre hjemme i perioder

Knebøy, bulgarske splittbøy, utfall (forover, bakover gående), ettbeins markløft, push ups, shoulder taps, liggende roing under et bord, planke, situps i ulike varianter, burpees, superman, hollow hold, hip thrust med vekt.. Mange kan med fordel gjøres som ulike sirkler og gjerne som intervaller. Det viktigste er å trene mot utmattelse hvor du har rundt 2 reps i reserve. 

Endret av listefyll
Postet for tidlig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...