AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #21 Skrevet 14. september 2020 3 timer siden, Tension skrev: Dersom man holder tilstrekkelig avstand gir munnbind en ekstra beskyttelse. Husk at de sier 1 meter = 80%. Når ble 80% godt nok? Om du regner 1m som tillatt avstand, vil munnbind gi ekstra effekt. Det er deg påvist virus inntil 20 meter fra en smittet, så først når avstanden til andre personer holdes over 20 meter, hvilket pr i dag vil være vanskelig å overholde hvert sekund, mister munnbeskyttelse sin effekt. Det enkleste er å påby munnbind for alle, alltid. All mat må spises i enerom som deretter desinfiseres før noen får komme inn. Anonymkode: beb49...1ca
Tension Skrevet 14. september 2020 #22 Skrevet 14. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker said: Om du regner 1m som tillatt avstand, vil munnbind gi ekstra effekt. Det er deg påvist virus inntil 20 meter fra en smittet, så først når avstanden til andre personer holdes over 20 meter, hvilket pr i dag vil være vanskelig å overholde hvert sekund, mister munnbeskyttelse sin effekt. Det enkleste er å påby munnbind for alle, alltid. All mat må spises i enerom som deretter desinfiseres før noen får komme inn. Anonymkode: beb49...1ca Example på trolletur?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #23 Skrevet 14. september 2020 Når ble det egentlig en meter mellom setene på et standard tog? Jeg tok bergensbanen fire ganger den siste uka og satt nærmere enn en meter unna medpassasjerer alle fire gangene (og brukte selvfølgelig munnbind). Hvis man sitter en meter unna alle på toget sitter man enten på et tog som kjører med uvanlig lite passasjerer eller man har sykt flaks med setet man er blitt tildelt. Men mest av alt mistenker jeg at folk flest ikke aner hvor mye en meter egentlig er i praksis. Anonymkode: 34752...24b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #24 Skrevet 14. september 2020 6 timer siden, Tension skrev: Example på trolletur? Nei, kun et eksempel på simpel logikk. Her gjelder det å unngå smitte. Anonymkode: beb49...1ca
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #25 Skrevet 14. september 2020 Hysteri. Munnbind i Norge er ikke vits. Anonymkode: 04174...e5d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #26 Skrevet 15. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, kun et eksempel på simpel logikk. Her gjelder det å unngå smitte. Anonymkode: beb49...1ca Smitte overvåkes. Det har vært mange som har testet positivt etter togtur, men ingen smittespredning mellom ukjente på togene. Da ville det jo blitt påbudt med munnbind med en gang. Anonymkode: d66a2...657 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #27 Skrevet 15. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Smitte overvåkes. Det har vært mange som har testet positivt etter togtur, men ingen smittespredning mellom ukjente på togene. Da ville det jo blitt påbudt med munnbind med en gang. Anonymkode: d66a2...657 Et alternativ til påbudt bruk av munnbind ville være å begrense antall reisende med tog til ca 2 personer pr kupé. Da ville dette imidlertid neppe lønne seg. Munnbind må derfor påbys på alle transportmidler for kollektivtrafikk, gjerne kombinert med en minsteavstand mellom folk på 8 meter. Anonymkode: beb49...1ca
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #28 Skrevet 15. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Et alternativ til påbudt bruk av munnbind ville være å begrense antall reisende med tog til ca 2 personer pr kupé. Da ville dette imidlertid neppe lønne seg. Munnbind må derfor påbys på alle transportmidler for kollektivtrafikk, gjerne kombinert med en minsteavstand mellom folk på 8 meter. Anonymkode: beb49...1ca Det vil ikke lønne seg å kjøre et tog med så få passasjerer nei, så det er helt uaktuelt. Men å sitte i nesten 7 timer med munnbind på bergensbanen vil for mange bli et problem. Jeg merker selv at jeg sliter etter knapt 30-40 minutter, så det kan man ikke forlange når reisen er på nesten 7 timer. Anonymkode: 4f1f6...ac3
Tension Skrevet 15. september 2020 #29 Skrevet 15. september 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Nei, kun et eksempel på simpel logikk. Her gjelder det å unngå smitte. Anonymkode: beb49...1ca Joda, men trenger ikke overdrive. Greit med påbud om munnbind, men hjemme?
Tension Skrevet 15. september 2020 #30 Skrevet 15. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det vil ikke lønne seg å kjøre et tog med så få passasjerer nei, så det er helt uaktuelt. Men å sitte i nesten 7 timer med munnbind på bergensbanen vil for mange bli et problem. Jeg merker selv at jeg sliter etter knapt 30-40 minutter, så det kan man ikke forlange når reisen er på nesten 7 timer. Anonymkode: 4f1f6...ac3 Mange helsearbeidere som har stått med masker som er tyngre å puste gjennom i hele arbeidsdager. Et enkelt munnbind klarer du fint.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #31 Skrevet 15. september 2020 12 minutter siden, Tension skrev: Mange helsearbeidere som har stått med masker som er tyngre å puste gjennom i hele arbeidsdager. Et enkelt munnbind klarer du fint. Når jeg sliter nok med allergi så gjør jeg ikke det. Anonymkode: 4f1f6...ac3
Tension Skrevet 15. september 2020 #32 Skrevet 15. september 2020 57 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg sliter nok med allergi så gjør jeg ikke det. Anonymkode: 4f1f6...ac3 Allergi står ikke i veien for å bruke munnbind. Ta litt ansvar.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #33 Skrevet 15. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg sliter nok med allergi så gjør jeg ikke det. Anonymkode: 4f1f6...ac3 Herregud, slutt å sutre som en liten unge! Vi er i pandemi, du klarer et munnbind selv om du har litt allergi! Ta en Zyrtec da! Verden er ikke bare kos og avslapping når man er i pandemi. Ta litt ansvar som en voksen. Anonymkode: 5f521...3b6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #34 Skrevet 15. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, slutt å sutre som en liten unge! Vi er i pandemi, du klarer et munnbind selv om du har litt allergi! Ta en Zyrtec da! Verden er ikke bare kos og avslapping når man er i pandemi. Ta litt ansvar som en voksen. Anonymkode: 5f521...3b6 HOLD KJEFTEN DIN FOR FAEN! Jeg tar alt mulig , men det hjelper ikke, jeg er ekstremt allergisk og medisiner gjør ting kun LITT bedre, men det er faktisk vanskelig å puste ordentlig med de munnbindene. Så det har ikke noe med å være voksen å gjøre . Anonymkode: 4f1f6...ac3 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #35 Skrevet 16. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vil ikke lønne seg å kjøre et tog med så få passasjerer nei, så det er helt uaktuelt. Men å sitte i nesten 7 timer med munnbind på bergensbanen vil for mange bli et problem. Jeg merker selv at jeg sliter etter knapt 30-40 minutter, så det kan man ikke forlange når reisen er på nesten 7 timer. Anonymkode: 4f1f6...ac3 Vedvarende og korrekt bruk av munnbind kan dog kreves, selv om enkelte synes det er litt ubehagelig. Det viktigste er å unngå smitte. Anonymkode: beb49...1ca
Fremhevede innlegg