AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Burde hun ikke ha ventet til hun fant en mann å få barn med? Er det riktig av henne å stå frem på NRK og skryta av å ha fått barn uten mann? Anonymkode: d7a5c...724 1
Populært innlegg Tigerstaden Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 6. september 2020 Jeg synes ikke hun skryter... jeg synes artikkelen var hyggelig - så koselig at hun har fått barn 196
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 6. september 2020 Selv om det ikke er noe jeg selv hadde ønsket, syns jeg det er kult med folk som er handlekraftige og skaper det livet de ønsker. Hun hadde utdannelse, fast jobb og egen bolig. Sikkert et godt nettverk, og var i en alder hun ønsket å få barn. Jeg vil si det er mer ideelt enn å nærme seg 40, og desperat finne en mann man kan få barn med fortest mulig, uten at man får tid til å teste ordentlig ut hvordan denne mannen er. Alle har ansvar for sin egen lykke, og denne dama tar det ansvaret. Anonymkode: 425ee...5e4 154
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 6. september 2020 Bra for henne, tenker jeg☺️👏🏼 Og kult at hun er modig og snakker åpent om dette, så kan det bli mindre tabu for oss andre som ønsker det samme. Anonymkode: 6cfec...567 96
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 6. september 2020 Hun fyller jo bare pliktene sine? Erna sa for vel ett år siden : Nordmenn må få mer barn... Så velger dem det, da er det plutselig galt... Anonymkode: 52453...53c 52
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 6. september 2020 Virket som ei skikkelig staut og trivelig dame. Ungen får det nok kjempefint med henne som mamma 😍 Anonymkode: f1114...c49 79
Populært innlegg Mjart Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 6. september 2020 skryter? Nei, dette var bare en hyggelig sak. Ser ut som en herlig dame 😄 Bra det snakkes om, så blir det kanskje mindre tabu 😄 53
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 6. september 2020 1920 ringte og ville ha holdningene sine tilbake. Anonymkode: 6e0ef...08c 114
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Det er nok bedre for alle om det er 2 som oppdrar barn, også for barnet... Det er fint at hun har fått en baby, men barnet hadde fått det enda bedre med en far. Kanskje blir dette mer og mer vanlig. At kun de mest attraktive mennene blir fedre. Det vil få store konsekvenser for kvinner og, da de vil tape enormt økonomisk på å oppdra barn på egenhånd. Anonymkode: e20bc...fcb 7
Gjest Maxwell Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 Dette bestemmer hun da helt selv. Hvorfor blir enkelte provosert av at noen damer får barn ved hjelp av assistert befruktning?
Arkana Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 3 minutter siden, Paranøtt skrev: Dette bestemmer hun da helt selv. Hvorfor blir enkelte provosert av at noen damer får barn ved hjelp av assistert befruktning? Enig. Hun skryter da heller ikke, hun forteller om det valget hun tok for sitt eget liv. Hva andre måtte mene er at fullstendig irrelevant. Det er jo fantastisk at kvinner kan få barn uten å ha en mann. Det finnes så utrolig mange forskjellige familiekonstellasjoner nå til dags, barn med to fedre/to mødre, barn med skilte foreldre, barn med en forelder som er død, barn som vokser opp hos andre slektninger enn foreldrene osv osv, at dette skiller seg ikke ut på noe som helst vis. Det er jo ikke automatisk slik at barn født av en kvinne og en mann er ønsket og elsket og vokser opp i gode hjem. 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 6. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fint at hun har fått en baby, men barnet hadde fått det enda bedre med en far. Nei. Med en god far. Det er liksom ikke bare å putte inn en hvilken som helst fyr og så blir resultatet automatisk bedre. Verden er full av udugelige fedre og menn. Forstår henne godt. Anonymkode: c8949...75d 86
Gjest Lily_88 Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok bedre for alle om det er 2 som oppdrar barn, også for barnet... Det er fint at hun har fått en baby, men barnet hadde fått det enda bedre med en far. Jeg snakket med pappa om dette, han sa at hans far var aldri tilstede. Han jobbet 17 timer om dagen, spiste og kjeftet på pappa og søsknene for at han trengte søvn. Ellers var han på kroa eller ved en elv å fisket og drakk. Så farmor fikk barn med en mann på den vanlige måten, men hun fikk ikke den forsikringen om at han skulle hjelpe å oppdra. Farmor ble unnfanget på den naturlige måten, samme med hennes søsken. Men hennes far klarte ikke forsørge (spill og alkohol), og var redd for å være en far. Så han kastet seg uti havet. (Selvmord) Så at denne jenta tar saken i egne hender å blir mor uten å finne en mann, er kjempefint. Det er vanskelig å finne menn nå fortiden som ikke vil (og det har nok alltid vært sånn), så jeg synes det er helt fantastisk at man ikke må tvinge en mann til å ha sex for å få barn, når det finnes frivillige menn som har donert sin sæd. Ufattelig mange damer de siste århundrene har fått barn den naturlige måten, men har nok måtte fø på 10-12 barn og oppdra dem alene, enten fordi far i huset jobbet i alle timene som har lys, vært fremmedarbeidere i et annet land / på sjøen / osv. Mennesker har klart seg med én primæromsorgsperson, men blitt passet på av resten av samfunnet (nabo, slektninger,venner av primæromsorgsperson). Og kan nevne en del damer døde enten i barsel eller senere, da ble menn etterlatt til å ta seg av familien til han fant en ny dame som overtok jobben. Endret 6. september 2020 av Lily_88
Luckiness Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 Reagerte litt på hvordan hun kommer til å forklare barnet hvordan hun ble gravid. At en mann ville hjelpe henne og at når barnet blir eldre kan barnet få vite hvem. Det er jo på en måte sannheten. Men vil ikke et barn ved slik forklaring gå rundt med forhåpning om å kunne møte faren fordi han finnes (ikke gitt at han vil) og gå rundt å lure på hvem det er/lage sine egne tanker/ønsker/forhåpninger? Utenom det synes jeg hennes måte å få barn på er helt ok. 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 Bare å gi gass. Kvinner som ønsker barn uten menn kan ordne seg som de vil. Anonymkode: 73857...880 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 Skryter? Hun gjør vel ikke det Anonymkode: 86366...245 15
Gran00 Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde hun ikke ha ventet til hun fant en mann å få barn med? Er det riktig av henne å stå frem på NRK og skryta av å ha fått barn uten mann? Anonymkode: d7a5c...724 Jeg tenker at du må bry deg mindre om andres valg og mer om. Dine egne og hvem du ønsker å være. 16
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 Syns hun høres smart ut. Menn idag er jo ikke klar for barn når de er over 40 engang og piler avgårde med halen mellom bena så fort dama ytrer ønske om barn. De er livredde for å miste guttakvelder med guttastemning og må nærmest bestikkes for å passe sin egen unge en times tid. Da er det mye bedre å få barn alene slik at man slipper å erge seg over mannebarnet på 40+ i tillegg. Ut ifra artikkelen så virker det som hun har ett stort nettverk og trygg økonomi, og det er det viktigste. Jeg hadde gladelig vokst opp med en alenemor med stort nettverk fremfor den udugelige faren min Anonymkode: 2967f...44e 49
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 Synes det er helt tragisk. Horribelt at det går an å gjøre dette mot et barn. Egoistisk!! Anonymkode: e09c0...18f 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #20 Skrevet 6. september 2020 18 minutter siden, Paranøtt skrev: Dette bestemmer hun da helt selv. Hvorfor blir enkelte provosert av at noen damer får barn ved hjelp av assistert befruktning? Fordi det er sjukt og egoistisk Anonymkode: e09c0...18f 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå