AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Jeg har en venninne uten noe særlig nettverk, jeg tror faktisk jeg er den eneste venninnen hun har. Hun er hjemmeværende med 2 barn, jeg er alenemor i full turnus jobb. Det er alltid et eller annet hun trenger hjelp til fra meg , når mannen ikke er hjemme. Har sagt så mange ganger at jeg er sliten og har mer enn nok med jobb og hjem. Det virker ikke som hun forstår dette, da hun ikke har vært i jobb på mange år.. føler meg slem som må si nei til å hjelpe, men jeg må tenke på meg selv her og, for å ikke gå til grunne . Nå ringte hun nettopp og ønsket at jeg skal komme og sove der med det ene barnet før jeg skal på jobb i morgen tidlig, fordi hun er på sykehuset med yngste barnet . Det innebærer for meg at jeg må kjøre nesten en time ekstra til jobb, jeg kjenner at jeg orker ikke, men jeg føler jeg må og .. er så sliten og lei, at jeg har lyst å grine! Anonymkode: b9926...4e5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 herregud stå opp for deg selv! be hun kontakte kommunen for hjelp Anonymkode: 2e627...c61
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: herregud stå opp for deg selv! be hun kontakte kommunen for hjelp Anonymkode: 2e627...c61 Ja, noe må gjøres, det er helt sikkert! Familiene til hun og mannen bor langt borte, og mannen er borte i flere mnd om gangen på sjøen. Så du og mener at jeg ikke bør ha dårlig samvittighet for å si nei? Anonymkode: b9926...4e5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Om en venninne ringer fra sykehuset og trenger hjelp med barnet sitt så sier jeg såklart ja. Det skulle bare mangle. Men - om denne venninnen har gitt deg et ansvar, eller en rolle, du ikke ønsker - så må du gi beskjed om dette face to face, på en ordentlig måte. Men gjør det en dag dere treffes sosialt. Ikke samme dag som venninnen ringer deg fra sykehuset. Det høres jo ikke helt bra ut at mannen er borte i månedsvis og hun verken jobber eller har familie eller kjente der hun bor. Da tenker jeg hun bør revurdere bodsted til en plass som er nærmere familie og øvrig nettverk. Men det er en annen sak. Anonymkode: f0407...153 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Hun må rett og slett ta ansvar for å skaffe seg ett større nettverk som kan hjelpe, ellers så må de flytte nærmere familiene for å få jobb, eller mannen få seg en landjobb. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å si nei når hun hele tiden skal ha hjelp med noe. Det barnet som ikke er på sykehus har vel en venninne det kan sove over hos? Dette er ikke ditt ansvar. Hadde det vært en engangshendelse hadde jeg syns du burde stille opp, men ikke når det er gjentakende. Anonymkode: 1e068...519
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Takk for svar og gode råd . Ja, det er jo ikke det at jeg ikke vil hjelpe når noen trenger det. Det er bare det at jeg føler alt blir lagt på mine skuldre når sånne ting skjer, og det er ganske ofte. Jeg har vært innom på tanken om at hun kan lide av monchausen pyproxy , for det er alltid noe med disse ungene, men for meg så er de friske og normale unger.. Virker som det er en måte å få oppmerksomhet på nesten.. føler meg fryktelig fæl nå, som tenker dette. Men her er det mye mer enn det lille jeg har skrevet her som ligger til grunn for de tankene. Anonymkode: b9926...4e5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, noe må gjøres, det er helt sikkert! Familiene til hun og mannen bor langt borte, og mannen er borte i flere mnd om gangen på sjøen. Så du og mener at jeg ikke bør ha dårlig samvittighet for å si nei? Anonymkode: b9926...4e5 det mener jeg 100%. sliter med en krevende person selv, og det stjeler syyyykt mye krefter. tenker vedkommende er psykisk syk(både din og min venn) Anonymkode: 2e627...c61
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: det mener jeg 100%. sliter med en krevende person selv, og det stjeler syyyykt mye krefter. tenker vedkommende er psykisk syk(både din og min venn) Anonymkode: 2e627...c61 Takk ! Ja, det tar veldig mye krefter.. og du er nok inne på noe der ja, det er nok noe psykisk helt klart . Anonymkode: b9926...4e5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk ! Ja, det tar veldig mye krefter.. og du er nok inne på noe der ja, det er nok noe psykisk helt klart . Anonymkode: b9926...4e5 ja synes det blir lagt vel mye på mine skuldrer. er syk fra før, og dette gjør meg nesten verre. har sugd krefter i lang tid. nå er jeg begynt å sette foten ned; og det var på høy tid. er grenser for hvor mange timer i uken jeg orker med mas, gråting og kjefting. som en oppmersomhetssyk hormonell fjortis! er så drit lei🙄 Anonymkode: 2e627...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå