Gå til innhold

Vase funnet under verandaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier så fant jeg eller rette sagt min sønn på 7 en vase halveis begravet under verandaen. 
Vasket den og syntes den var litt ‘ små okay’ så lurte så på hvem som har laget den🤪

Kan ikke finne noe navn eller fabrikk på den, sjekket hele vasen flere ganger 😅

EEB75FE0-5ACB-496C-A923-17240397E965.jpeg

A5971CCD-2B89-431A-8A3A-7553CD7B826D.jpeg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er en eldgammel porselensvase som stammer fra Kina på 1600-tallet. Tipper den er verdt rundt 800.000,- i dagens marked! 

Men den tilhører nok myndighetene, og må sendes inn til nærmeste antikvitetsmuseum. 

Anonymkode: bc81b...c61

• Liker 3
Skrevet

Dette er en million-vase fra mingdynastiet, flere tusen år gammel. 

Neida. Ser ut som loppis-ræl.

Anonymkode: bcc7c...380

• Liker 2
Skrevet

Japansk vase. Far min kjøpte slike da han var sjømann. Bilder av Mount Futshi (sikkert feil skrevet). 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er en eldgammel porselensvase som stammer fra Kina på 1600-tallet. Tipper den er verdt rundt 800.000,- i dagens marked! 

Men den tilhører nok myndighetene, og må sendes inn til nærmeste antikvitetsmuseum. 

Dette var selvfølgelig bare tull :)

Interessant funn! Ta godt vare på den. Sjansen er små for at den har verdi, men den har om ikke annet holdt seg godt!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, ToveM skrev:

Japansk vase. Far min kjøpte slike da han var sjømann. Bilder av Mount Futshi (sikkert feil skrevet). 

Fuji.

Anonymkode: fa6fa...e21

• Liker 2
Skrevet

Det kan være noe ondt knyttet til den , så vær litt på vakt .

Skrevet

Vet du om andre som har bodd i huset før deg?

Anonymkode: fdec2...9aa

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, ToveM skrev:

Enig med deg. 

Min far var sjømann på -60-tallet, og han hadde kjøpt med seg en liknende fra Japan til sine foreldre. 

Anonymkode: 37b77...2fe

Skrevet

Haha, hadde ikke trodd at den skulle være noe verdt , bare ‘morro’ fordi min sønn fant den og var så stolt 😊

Skrevet
2 minutter siden, MrsDoubtfire said:

Haha, hadde ikke trodd at den skulle være noe verdt , bare ‘morro’ fordi min sønn fant den og var så stolt 😊

Det er den heller ikke, utover eventuell nostalgisk verdi.

Anonymkode: 54b10...fed

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fuji.

Anonymkode: fa6fa...e21

Visste ikke hva det fjellet het, men søkte opp det nå og fant liknende vaser 😊 En vintage vase av noe slag😊 Så da var ‘mysteriet’ løst , takk for hjelp😀

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, MrsDoubtfire skrev:

Visste ikke hva det fjellet het, men søkte opp det nå og fant liknende vaser 😊 En vintage vase av noe slag😊 Så da var ‘mysteriet’ løst , takk for hjelp😀

Det fjellet var på så og si alle postkort vi fikk fra far min i oppveksten .(Så.må jeg bare si at den ene sønnen min har vært på toppen for noen få år siden 😉)

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, ToveM skrev:

Det fjellet var på så og si alle postkort vi fikk fra far min i oppveksten .(Så.må jeg bare si at den ene sønnen min har vært på toppen for noen få år siden 😉)

Oi, var sikkert litt av en tur vil jeg tro😀

Skrevet
3 timer siden, Alexz skrev:

Det kan være noe ondt knyttet til den , så vær litt på vakt .

"Noe ondt", faktisk. 🤣 Det er en vase. En død ting, blottet for sjel og grusomme intensjoner. 

(Alltid like moro når "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål" lekker over til de andre forumene. 😁)

Anonymkode: 32326...d74

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes også den så litt skummel ut. Vær på vakt ts 😂

Anonymkode: 527e6...a23

Skrevet

Det er ikke noen som ligger kremert oppe i da, siden den ble funnet delvis begravd under verandaen? 😅

Anonymkode: 9f332...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...