MrsDoubtfire Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Som overskriften sier så fant jeg eller rette sagt min sønn på 7 en vase halveis begravet under verandaen. Vasket den og syntes den var litt ‘ små okay’ så lurte så på hvem som har laget den🤪 Kan ikke finne noe navn eller fabrikk på den, sjekket hele vasen flere ganger 😅 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Det der er en eldgammel porselensvase som stammer fra Kina på 1600-tallet. Tipper den er verdt rundt 800.000,- i dagens marked! Men den tilhører nok myndighetene, og må sendes inn til nærmeste antikvitetsmuseum. Anonymkode: bc81b...c61 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Dette er en million-vase fra mingdynastiet, flere tusen år gammel. Neida. Ser ut som loppis-ræl. Anonymkode: bcc7c...380 2
ToveM Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Japansk vase. Far min kjøpte slike da han var sjømann. Bilder av Mount Futshi (sikkert feil skrevet). 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er en eldgammel porselensvase som stammer fra Kina på 1600-tallet. Tipper den er verdt rundt 800.000,- i dagens marked! Men den tilhører nok myndighetene, og må sendes inn til nærmeste antikvitetsmuseum. Anonymkode: bc81b...c61 Dette var selvfølgelig bare tull Interessant funn! Ta godt vare på den. Sjansen er små for at den har verdi, men den har om ikke annet holdt seg godt! Anonymkode: bc81b...c61 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, ToveM skrev: Japansk vase. Far min kjøpte slike da han var sjømann. Bilder av Mount Futshi (sikkert feil skrevet). Fuji. Anonymkode: fa6fa...e21 2
Gjest Alexz Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Det kan være noe ondt knyttet til den , så vær litt på vakt .
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 Vet du om andre som har bodd i huset før deg? Anonymkode: fdec2...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, ToveM skrev: Japansk vase. Far min kjøpte slike da han var sjømann. Bilder av Mount Futshi (sikkert feil skrevet). Enig med deg. Min far var sjømann på -60-tallet, og han hadde kjøpt med seg en liknende fra Japan til sine foreldre. Anonymkode: 37b77...2fe
MrsDoubtfire Skrevet 6. september 2020 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2020 Haha, hadde ikke trodd at den skulle være noe verdt , bare ‘morro’ fordi min sønn fant den og var så stolt 😊
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 2 minutter siden, MrsDoubtfire said: Haha, hadde ikke trodd at den skulle være noe verdt , bare ‘morro’ fordi min sønn fant den og var så stolt 😊 Det er den heller ikke, utover eventuell nostalgisk verdi. Anonymkode: 54b10...fed
MrsDoubtfire Skrevet 6. september 2020 Forfatter #12 Skrevet 6. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fuji. Anonymkode: fa6fa...e21 Visste ikke hva det fjellet het, men søkte opp det nå og fant liknende vaser 😊 En vintage vase av noe slag😊 Så da var ‘mysteriet’ løst , takk for hjelp😀 1
ToveM Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 42 minutter siden, MrsDoubtfire skrev: Visste ikke hva det fjellet het, men søkte opp det nå og fant liknende vaser 😊 En vintage vase av noe slag😊 Så da var ‘mysteriet’ løst , takk for hjelp😀 Det fjellet var på så og si alle postkort vi fikk fra far min i oppveksten .(Så.må jeg bare si at den ene sønnen min har vært på toppen for noen få år siden 😉) 3
MrsDoubtfire Skrevet 6. september 2020 Forfatter #14 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, ToveM skrev: Det fjellet var på så og si alle postkort vi fikk fra far min i oppveksten .(Så.må jeg bare si at den ene sønnen min har vært på toppen for noen få år siden 😉) Oi, var sikkert litt av en tur vil jeg tro😀
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 3 timer siden, Alexz skrev: Det kan være noe ondt knyttet til den , så vær litt på vakt . "Noe ondt", faktisk. 🤣 Det er en vase. En død ting, blottet for sjel og grusomme intensjoner. (Alltid like moro når "Religion, alternativt og filosofiske spørsmål" lekker over til de andre forumene. 😁) Anonymkode: 32326...d74 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 Jeg synes også den så litt skummel ut. Vær på vakt ts 😂 Anonymkode: 527e6...a23
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 Det er ikke noen som ligger kremert oppe i da, siden den ble funnet delvis begravd under verandaen? 😅 Anonymkode: 9f332...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå