AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 jeg ligger 80 sp etter pga sykdom. har dokumentasjon fra lege, men fikk likevel avslag fra lånekassen. har klaget, og fikk beskjed om 3 mnd saksbehandlingstid. har jeg misforstått helt, som trodde man kunne forstette å få lån, så lenge legen dokumenterer alt ut over 60 sp? og så har jeg problem med økonomi nå. har kun ett år igjen av studiet, og ønsker å fullføre da jeg har håp om jobb og bedre inntekt. men er på lav aap i dag, og har mye helseutgifter som jeg ikke har mulighet å få dekket. ser veldig mørkt på å måtte klare meg med over 100 000 kr mindre enn hva jeg trodde siste studieår. har ikke mulighet til privat lån. tror neppe jeg får forbrukslån. noen i lignende tilfeller som vil skrive litt? ang både lånekassen og alternative løsninger? får ikke noe sykestipend siden jeg har aap. er ikke frisk nok til fullt studie+ekstrajobb. vurderer å kutte studiet nå. hadde det vært 2-3 mnd igjen; kredittkort+flatbrød. men jeg er både sulten og har tannverk😂 Anonymkode: e6a24...7e4
powerpuffen Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Ja du har nok misforstått. Kravet fra Lånekassen er at du ligger maksimum 60 stp bak ordinært løp. Men så kan du jo heller ikke ha aap samtidig som du får lån av Lånekassen...
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, Sprinkle skrev: Ja du har nok misforstått. Kravet fra Lånekassen er at du ligger maksimum 60 stp bak ordinært løp. Men så kan du jo heller ikke ha aap samtidig som du får lån av Lånekassen... kan ha begge deler jo; det ble avklart både med nav og lånekassen for ca tre år siden☺️ vet at man mister støtten ved forsinkelse på 60 sp, men har ved et tidligere semester fått støtte selv om jeg var forsinket(hadde selvsagt dok fra lege). så lurer mest på hvorfor det ikke er mulig nå. kanskje det er en grense på -80 sp?? Anonymkode: e6a24...7e4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #4 Skrevet 7. september 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: kan ha begge deler jo; det ble avklart både med nav og lånekassen for ca tre år siden☺️ vet at man mister støtten ved forsinkelse på 60 sp, men har ved et tidligere semester fått støtte selv om jeg var forsinket(hadde selvsagt dok fra lege). så lurer mest på hvorfor det ikke er mulig nå. kanskje det er en grense på -80 sp?? Anonymkode: e6a24...7e4 Det e rnok fordi det ikke er meningen at du skal sette deg i en situasjon hvor du fremdeles er for syk til å studere fullt, men likevel søker om fullt lån. Klarer du 50% studie kan du ikke søke fullt lån eller oppgi at du skal ta nok studiepoeng til å innhente forsinkelsen. Det kan høres ut som du har planlagt dårlig. Kan du løse det ved å ta færre studiepoeng nå og heller jobbe litt for å få høyere utbetaling enn du får på AAP? Ellers må du rett og slett kutte utgifter... Anonymkode: fcf33...dfb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #5 Skrevet 7. september 2020 Mener du at du er over et år forsinket og har igjen det siste året? Eller har du gått i 3 år og ligger bak 80-årene som du skal bruke 4. Året til å ta igjen? Uansett så ligger du laaangt bak og har nok ikke krav på studiestøtte. Det er mange som klarer å leve på minstesats aap, hvordan klarte du deg før studier? Forbrukslån håper jeg virkelig ikke at du får siden økonomien din er virkelig ute og kjører! Anonymkode: 9b7a6...bde
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 jeg mangler 40 sp, som jeg tenker å bruke ett år på(hadde en del fra før som inngår i BA). blir rundt 70% studie tror jeg? har kuttet alt jeg kan av utgifter, men må jo ha tak over hodet, mat, medisiner og kunne dra til tannlege og annen behandling. har tatt alt fra 7,5 sp til 20 per semester; avhengig av tilstanden min. men siste semester var jeg ikke oppmeldt til 30 sp, kun 20. er oppmeldt til fullt dette semesteret Anonymkode: e6a24...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå