AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Orker ingen moralpreken om at jeg bør finne noe eget fordi "slik er det å dele kollektiv". Jeg går på rommet mitt eller ut hvis deres tilstedeværelse irriterer meg. Men det er søndagene som er et problem. Vi har vaskedager på søndag og jeg liker å gjøre det når ikke alle driver å romstrerer. Så sier hun jeg bor med at hun skal ut ved 12-13 tiden så jeg kan starte da. Men dette har skjedd HVER bidige gang siden jeg flyttet inn i mars!!! Hun kler på seg turklærne, sier i telefonen at hun skal ut nå så "hun må ta det en annen dag" til den hun prater med. Jeg jubler inni meg og forbereder meg på alenetid og vasking i fred. Men hun kommer seg altså ALDRI ut! Hun begynner heller på badet, smårydder i leiligheten, så lager hun seg mat... og jeg går bare og venter på at hun skal komme seg ut men det skjer jo aldri! Når klokka blir 17 om kvelden så drar hun en kort tur! Hva er det med slike som sier at "nå har jeg tenkt å ut på tur, ut å kjøre"men så begynner de heller med alt mulig annet? Jævla folk.. Anonymkode: 67e43...aca 2
Mjart Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Prøvd å snakke med henne? Kanskje hun ikke er klar over at du ønsker å være alene når du skal vaske? 14
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Du må si ifra da. Anonymkode: 3e194...7a6 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 6. september 2020 Herlighet, du kan da ikke kreve at leiligheten er tom når du skal vaske! 🙄 Hun har da full rett til å være der. Anonymkode: fce51...18a 83
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Du lager jo problemer ut av ingenting... sett på musikk, og sett igang med vask. Tramper hun på vått gulv, eller er i veien, sier du bare ifra om at det er fint om hun er på et annet rom til du er ferdig! Anonymkode: 4f2b8...bcf 37
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet, du kan da ikke kreve at leiligheten er tom når du skal vaske! 🙄 Hun har da full rett til å være der. Anonymkode: fce51...18a Dere klarer bare ikke la være. Jeg skrev at jeg ikke tar meg til rette og ber henne gå ut. Men jeg irriterer meg over den forferdelige uvanen hennes med at hun sier at hun skal ut i 12 tiden men hun begynner ALLTID å romsterte i stedet etter hun har tatt på seg treningstøy. Anonymkode: 67e43...aca 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Og hva tenker du at vi skal gjøre med det? 🤷♀️ Anonymkode: 45cbe...c53 15
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 Seriøst? Hadde likt å hatt deg som romkamerat.. kan jo hende hun har problemer hun strever med. Kanskje sliter hun med angst eller er deprimert? Har du tenkt over det? Det kan også være at hun ikke har noen å dra ut med. Anonymkode: 8df2d...eb5 16
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Skjønner deg veldig godt, Ts! Vasker også kun når det ikke er folk der. Heldigvis er de ofte borte så vasker da. Hadde klikket litt i det stille om jeg skulle hatt henne som samboer Anonymkode: 5fecb...b91 2
MonicaM Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere klarer bare ikke la være. Jeg skrev at jeg ikke tar meg til rette og ber henne gå ut. Men jeg irriterer meg over den forferdelige uvanen hennes med at hun sier at hun skal ut i 12 tiden men hun begynner ALLTID å romsterte i stedet etter hun har tatt på seg treningstøy. Anonymkode: 67e43...aca Men er det fordi du har prestasjonsangst når du vasker? Da kan du bare si det til henne, så holder hun seg i det minste inne på rommet sitt til du har vasket ferdig? 6
Gjest Maxwell Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 Du kan da bare vaske selv om hun er der?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere klarer bare ikke la være. Jeg skrev at jeg ikke tar meg til rette og ber henne gå ut. Men jeg irriterer meg over den forferdelige uvanen hennes med at hun sier at hun skal ut i 12 tiden men hun begynner ALLTID å romsterte i stedet etter hun har tatt på seg treningstøy. Anonymkode: 67e43...aca DET HAR IKKE DU NOE MED. Hun må få lov til å leve som hun ønsker der hu bor. Du får lære deg å vaske selv om hun er der. Anonymkode: 7cd36...42f 24
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: DET HAR IKKE DU NOE MED. Hun må få lov til å leve som hun ønsker der hu bor. Du får lære deg å vaske selv om hun er der. Anonymkode: 7cd36...42f Jeg gjør det, men det er uvanen hennes med at hun kler på seg og sier hun skal ut. Men jeg vet at hun ikke kommer til å gå. Hun begynner heller bare å vandre rundt i leiligheten og småredde selv. Hun har folk å være sammen med Anonymkode: 67e43...aca
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 Du får vaske en annen dag da, om det irriterer deg sånn at roomie er hjemme på søndager. Anonymkode: 96d5b...a1d 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 Ser ikke helt problemet med å vaske selv om hun er der? Anonymkode: 4c757...9b5 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 Ta rom for rom og start der hun ikke er. Hun kommer vel ikke inn på badet mens du er der? Når hun er ferdig å spise, så tar du kjøkkenet. Så starter du på stuen. Støvsuging rundt TV-tittere er effektivt for å få dem til å fordufte. Anonymkode: a2cc3...f0d 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta rom for rom og start der hun ikke er. Hun kommer vel ikke inn på badet mens du er der? Når hun er ferdig å spise, så tar du kjøkkenet. Så starter du på stuen. Støvsuging rundt TV-tittere er effektivt for å få dem til å fordufte. Anonymkode: a2cc3...f0d Jaja. Men hva er greia med å si «jeg tenkte å gå ut en tur nå» mens hun tar på seg yttertøy. Så ser det liksom ut som hun skal gå men hun kommer seg ALDRI til døra! Hun begynner med alt mulig annet i stedet og blir værende Anonymkode: 67e43...aca
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 Skjønner deg så godt! Bor også med en som er her 24/7 og det irriterer vettet av meg. Jeg studerer og jobber en del, så er borte store deler av tiden, mens han jeg bor med har grodd fast her, og de FÅ dagene jeg har fri opplever jeg aldri luksusen med å være alene. Anonymkode: ea65f...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg så godt! Bor også med en som er her 24/7 og det irriterer vettet av meg. Jeg studerer og jobber en del, så er borte store deler av tiden, mens han jeg bor med har grodd fast her, og de FÅ dagene jeg har fri opplever jeg aldri luksusen med å være alene. Anonymkode: ea65f...8a8 Æsj jeg hater slike folk! Hva gjør han? Studerer? Bare helt ledig? Moralens voktere her inne fisker bare etter likes og kommer med samme idiotiske kommentar hver gang; «slik er det å bo i kollektiv» «du får finne deg et nytt sted» «du får få deg en skikkelig betalt jobb så du får råd til å bo alene da vettu» «hun har like stor rett på å være der som deg». Oi! Det var nytt! 🙄 Det er LOV å ha sosiale antenner selv om man bor med andre. Jeg har bodd i forskjellige kollektiv og var også den mest ledige av de som bodde der. De jobbet ved siden av studiene mens jeg bare hadde skole og trengte ikke alltid å møte.. men jeg hadde vett på å la de få fellesarealene for seg selv også. Jeg gikk ut, eller på rommet, for det ER irriterende med slike som er hjemme 24/7 og du får ALDRI være alene. Kommer hjem og den du bor med sitter i stua eller på kjøkkenet, går ikke vekk selv om jeg skal drive der. De sitter der HELE dagen. Når du drar så sitter de der, når du kommer hjem er de der.. Anonymkode: 67e43...aca 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #20 Skrevet 6. september 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta rom for rom og start der hun ikke er. Hun kommer vel ikke inn på badet mens du er der? Når hun er ferdig å spise, så tar du kjøkkenet. Så starter du på stuen. Støvsuging rundt TV-tittere er effektivt for å få dem til å fordufte. Anonymkode: a2cc3...f0d Har ikke vært plaget av hun kommer inn når jeg driver der. Men i dag har jeg fått mensen, og magen er alltid uggen da... jeg liker også å ha leiligheten for meg selv når jeg skal få det ut 😛 jeg vet jeg ikke kan kreve det, men jeg foretrekker det. Det var en annen grunn til at jeg gledet meg til hun skulle gå... men nei, hun setter seg inn og kosebæsjer selv. Vet ikke om det er det hun gjør men hun okkuperer badet og jeg hører hun ser på film på mobilen mens hun er der inne. Mens jeg vasker i stua... «skulle du ikke gå?!» har jeg bare lyst å si, men kan liksom ikke det.. Anonymkode: 67e43...aca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå