Gå til innhold

For oss som elsker kjøtt - hva er din favorittrett?

Den Sagnomsuste

Anbefalte innlegg

Jeg spiser lite kjøtt, blanding av økonomi, dyrevelferd og miljøhensyn. Så når jeg først spiser kjøtt nå går jeg for kvalitet. 

Favoritten er en ordentlig tykk biff, godt marmorert, skikkelig stekeskorpe og blodig i midten. Enkelt tilbehør, enten tomat/feta/balsamico eller en enkel spinatstuing. 

Kunne aldri blitt fulltids veggis, men f.Eks. typiske pastaretter spiser jeg like gjerne vegetar som med kjøtt. Den blodige biffen min vil jeg dog aldri gi opp. Neste på lista er hjortestek og bacon, ellers klarer jeg meg fint uten kjøtt tror jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvalbiff og Peking and er favoritt her. Elg er heller ikke så værst :) for å ikke glemme langtidsstekt ribbe og koldtbord med sjømat...🤤

Anonymkode: a0293...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

Viltkjøtt (feks hjort) med fløtegratinerte poteter, viltsaus og pannestekte grønnsaker 

Anonymkode: ba395...b75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fårikål, lammekoteletter, viltgryte med reinkjøtt, bacon.  Fårikål er det absolutt beste jeg kan få og spise, men hvis jeg ikke kunne spise kjøtt lenger så ville jeg nok savnet bacon mest.

Anonymkode: 2b0a3...b46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at folk vil ha mer kjøtt fra sau og diverse viltdyr!

Anonymkode: 918a2...1a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium rare biff med kun litt salt på, ingenting mer 🤤🤤🤤

Anonymkode: 41d8e...e2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinsdyr er helt himmelsk. Elsker det. Bacon er også veldig godt. Kan spise en haug med baconsurrede dadler. Ellers er jeg glad i helstekt indrefilet av okse. Liker den medium rå. 

Jeg er veldig glad i kjøtt, og opplever at magen fungerer bedre og den kroniske migrenen min blir bedre av mat som inneholder kjøtt. 

Anonymkode: 50aba...a8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Hjemmelaget biffsnadder, altså biffstrimler stekt i fond så de blir ekstra saftige, sammen med søtpotetfries og en skål bernaise å dippe dem i. Og grønn salat og agurk med selskapsdressing ved siden av ^^ Min livrett!

Men det første jeg spiste etter jeg var vegetarianer i 7 år, var hamburger, det elsker jeg også! Best hjemme, men en xtra long chili cheese på BK er nest best! 3 burgere i 1! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...