Gå til innhold

For oss som elsker kjøtt - hva er din favorittrett?

Den Sagnomsuste

Anbefalte innlegg

Som en motpol til vegantråden her inne ønsker jeg å få et innblikk i hvilke kjøttrelaterte matpreferanser som råder på KG :) så kom gjerne med innspill angående gode kjøttretter som du setter pris på. Jeg kan godt begynne :) foruten medium stekt biff ELSKER jeg Spagetti Carbonara ❤ 

Hvordan vil du ha kjøttet tilberedt? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lasagne, spagetthi carbonara, viltstek, skikkelig pølser, smalahove, pinnekjøtt, skinke og kjøttkaker 😍

Anonymkode: e8a04...161

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lasagne, spagetthi carbonara, viltstek, skikkelig pølser, smalahove, pinnekjøtt, skinke og kjøttkaker 😍

Anonymkode: e8a04...161

Smalahove, Really ? Er det digg? Har aldri prøvd selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Smalahove, Really ? Er det digg? Har aldri prøvd selv...

Ja, det smaker som pinnekjøtt, bare enda mørere. Helt nydelig kjøtt som nesten smelter på tunga. En av mine favorittretter!

Edit: Der var jeg ikke anonym lenger! Jaja.😅

Endret av Ewe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget biffsnadder (med smørstekt champignon, løk og paprika) 😋 

hjemmelaget hamburger (gjerne iblandet både stekt bacon og en god cheddar) 😍

en god biff! Medium stekt 😋 

Grillet kjøtt av ulike slag 

jeg elsker kjøtt. Kan aldri bli vegetarianer 🙊

Anonymkode: 9ca0f...1da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium stekt biff, elggryte med rødvinssaus, harira lammegryte, pinnekjøtt, grillet lammefilet, bolognaise-saus, kjøttkaker, skikkelige karbonader, pinnekjøtt, fenalår rundt avokado, biffstrimler, hjemmelaget spekemorr, indisk butter chicken, fetakylling.

Anonymkode: 0bbdc...2ef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker kjøtt jeg også  😃 spesielt hamburger, cheesburger, grillkotelett, grillpølse, løvsteik og Tulip Bacon fra Sverige. Liker baconet godt stekt så det blir crispy!

Endelig en tråd for sånne som oss, kjøttfrelste Frp-ere 😂 Løvsteika mi får ikke Greta Tunberg ta ifra meg!!

Anonymkode: 52a8d...e18

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkt reinssdyrskav, pinnekjøtt, fårikål, alt av tørkakjøtt og spekeskinker, langtidsstekt lammelår 😍

Anonymkode: e134a...22a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ewe skrev:

Ja, det smaker som pinnekjøtt, bare enda mørere. Helt nydelig kjøtt som nesten smelter på tunga. En av mine favorittretter!

Edit: Der var jeg ikke anonym lenger! Jaja.😅

Nam! Det hørtes usannsynlig deilig ut! Jeg har dessverre ikke hatt anledningen til å prøve dette selv, men har blitt preppa full av at dette er vemmelig?! Sauehodet liksom - ønsker imidlertid å prøve det ved en anledning 👍

Hvorfor være anonym? Kjøtt er digg - der jeg sa det rett ut  😄

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmelaget biffsnadder (med smørstekt champignon, løk og paprika) 😋 

hjemmelaget hamburger (gjerne iblandet både stekt bacon og en god cheddar) 😍

en god biff! Medium stekt 😋 

Grillet kjøtt av ulike slag 

jeg elsker kjøtt. Kan aldri bli vegetarianer 🙊

Anonymkode: 9ca0f...1da

Helt enig! Jeg er katolikk og forsøker å faste fra kjøtt på fredager... vel, én dag høres overkommelig ut, men du verden å hardt det er! Kjøtt er og blir livet ❤ Elsker alt fra reinsdyr til Gris og fugl ! Finnes det egentlig noe bedre lyd en ei fresende panne med Melange og deilig kjøtt? 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker kjøtt jeg også  😃 spesielt hamburger, cheesburger, grillkotelett, grillpølse, løvsteik og Tulip Bacon fra Sverige. Liker baconet godt stekt så det blir crispy!

Endelig en tråd for sånne som oss, kjøttfrelste Frp-ere 😂 Løvsteika mi får ikke Greta Tunberg ta ifra meg!!

Bacon ❤ Thunberg og populistene kommer til å forsøke, men vi må stå i mot! Et liv uten kjøtt er trist :(

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Nam! Det hørtes usannsynlig deilig ut! Jeg har dessverre ikke hatt anledningen til å prøve dette selv, men har blitt preppa full av at dette er vemmelig?! Sauehodet liksom - ønsker imidlertid å prøve det ved en anledning 👍

Hvorfor være anonym? Kjøtt er digg - der jeg sa det rett ut  😄

Ja, det er kjempegodt! Første gangen jeg spiste det lagde jeg det selv til mannen og meg :) Jeg kjøpte på Strøm-Larsen i Oslo, men kan bestilles til Meny også. Anbefales! Jeg syns øyet er godt, men vet man styrer unna det, det går fint an.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt i de fleste former er nydelig. Jeg spiser bare kjøtt for tiden. 

Mine favoritter er:

Medium-rare entrecôte stekt i meierismør med litt salt på. Restene i panna heller jeg over kjøttet som saus.

Kjøttdeig stekt i smør med litt salt

Egg og bacon

Hamburger av 100% kjøtt - uten brød

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du skriver kjøtt, må svaret nesten bli en god biff! Med godt tilbehør.

Men det er mye annet som er godt, heldigvis.

Anonymkode: 3f9fa...3d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det eneste jeg ikke er begrenset for er innmat som lever, hjerte og lunge, men spiser det om det er skikkelig laget til. Elsker nesten alle kjøttretter, men alt blir ekstra bra om det også har bacon og ost....

Anonymkode: 3615f...fde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kebab, reinstek, elgstek, marinert grillmat i alle former, biffsnadder, pinnekjøtt, ribbe, en saftig burger, og pølser og alt med bacon! ... mmm

Anonymkode: 5bac6...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du med Harry-handlene FrP-ere, eller mener du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget burger, sosekjøtt, hjemmelagde karbonader med karamellisert løk, medium langtidsstekt biff

🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kebab, reinstek, elgstek, marinert grillmat i alle former, biffsnadder, pinnekjøtt, ribbe, en saftig burger, og pølser og alt med bacon! ... mmm

Anonymkode: 5bac6...779

Har prøvd mye av dette i en og samme miks på en pizza én gang. Konklusjon: For mye og for lite forderver alt. Ble litt vemmelig med sau, gris og okse på samme pizza 🤢.

Hver for seg er de imidlertid konge  :)

Endret av Den Sagnsomsuste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...