Gå til innhold

Hva er din favorittfrukt/grønnsak?

Anbefalte innlegg

Alt en skal lure på sånn midt i natten.... :ler:

Selv har jeg skikkelig dilla på tomater om dagen; i salater, på brødskiva, i middagsretter....

Favorittfrukten må bli ananas. Helst frisk! Kan spioses alene, has i salater, på pizza, i smoothies... Ønsker meg egentlig flere oppskrifter med ananas.

Hva er deres favoritter, og hva bruker dere dem til?

Endret av Cocktail
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/140617-hva-er-din-favorittfruktgr%C3%B8nnsak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

Jeg elsker frukt og grønnsaker, er nesten altetende på det. Så jeg vet ikke om jeg kan plukke ut en favoritt.. det går i perioder og litt etter sesong.

Brokkoli ligger høyt - bare ikke akkurat de som er å få nå, de er ikke så gode som om vinteren. Og smakstomater - den typen som er hakket større enn cherrytomater og er på klaser.

Og golden delicious epler spiser jeg året rundt, den er fast, blir aldri lei :ler:

Elsker frukt og grønnsaker med to unntak. Er ikke glad i avokado, men spiser det i makiruller, og synes artisjokker er veldig oppskrytt.

Epler er en favoritt hele året. Nå er det jordbær, moreller, nektariner og melon som gjelder.

Av grønnsaker er nok brokkoli favoritten. Dessuten har jeg hvitløk på alt som ikke er søtt,,,,

Annonse

Favorittfrukten min er vel frisk ananas (eller levende ananas som sambo sier...hehe...).

Når det gjelder grønnsaker så er jeg kresen. Har enda ikke blitt helt forvandret i de "nye" eksotiske grønnsakene vi har fått til lands. Men nåverende favoritter er mais og paprika. Ingen over, ingen ved siden. :)

For et spørsmål! :overrasket::ler:

Helt umulig å svare på, selvsagt. Hjernen er i ferd med å gå fullstendig varm her. :rodme:;)

Jeg tror svarene må henge litt sammen med sesongavhengige råvarer for min del - jeg setter mest pris på det jeg kan få bare i deler av året.

Grønnsak: Kanskje asparges, fordi den er så delikat, og skaper vårfornemmelser (til tross for at jeg etterhvert spiser grønn asparges hele året). Men hvis jeg også tenker på næringsinnhold og egenart sånn generelt, så må det bli avokado (som vel strengt tatt er en frukt). Jeg er rett og slett fascinert av at planteriket kan framskaffe en så fantastisk matvare med så unike egenskaper - den likner ikke på noe annet.

Frukt: Definitivt norske jordbær, hvis det kan regnes som en frukt. Eller Opalplommer i september. :) Dessuten får jeg iblant noen store, saftige, økologiske mango, importert fra India eller Pakistan, tror jeg. Best når de er så modne og søte at fruktkjøttet ser nesten "oljet" ut. Mmmm... :sikle:

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...