Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 17. I uke 13 var vi på tidlig ultralyd hvor alt så bra ut. Ville dere fortalt om graviditeten til «resten av verden» nå eller ventet til oul? Vi skal på den ordinære ultralyden om tre uker 

Anonymkode: 645cc...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå i uke 17. I uke 13 var vi på tidlig ultralyd hvor alt så bra ut. Ville dere fortalt om graviditeten til «resten av verden» nå eller ventet til oul? Vi skal på den ordinære ultralyden om tre uker 

Anonymkode: 645cc...cdf

Vi delte i uke 15 :) Da hadde vi vært på TUL :) 

Anonymkode: 279ce...0cd

Skrevet

Hvorfor må du dele det?

Anonymkode: 697aa...6f3

• Liker 14
Skrevet

Det er jo noe du må velge selv. Selv fortalte vi det på Facebook (der har vi venner og familie som bor spredt rundt i verden, det var selvsagt helt naturlig å dele det med dem også, det er ikke akkurat gud og hvermann) etter ordinær UL. :) 

Skrevet

Her venter vi til OUL sånn vi får vite at alt er fortsatt bra (selvom vi har vært på tidligere ul) og kjønn! 😊😊 

Noen i familien min fikk vite det i uke 10, den ene bestevenninna i uke 11-12 også venter vi med å fortelle resten av familien og venner til etter OUL. Skal legge ut et bilde da på sosiale medier og bare kose oss! 

Skrevet

Er i uke 17 selv, skal på OUL om 3 uker. Vi ble enige om å vente til vi vet kjønnet på barnet og at vi vet at alt står bra til med lille i magen ☺️ Men jeg tror det egentlig er ganske individuelt når man er klar for å fortelle om graviditeten offentlig på sosiale medier, vet om flere som har vært så tidlig ute som 8 uker ☺️ Gjør det når du føler deg klar for det, og gratulerer med graviditeten ❤️

Anonymkode: 35fc9...21d

Skrevet

Jeg delte ikke, ble liksom aldri noe av, men jeg synes det er veldig hyggelig når andre gjør det! De fleste venter til etter OUL har jeg inntrykk av

Anonymkode: da072...9df

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri delt det på some bortsett fra i lukkede grupper med familie og venner. Og det å dele ul bilde på some er virkelig noe av det verste jeg ser. Tenk å havne på Facebook allerede som foster.. Fysj! 

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, Gran00 skrev:

Jeg ville aldri delt det på some bortsett fra i lukkede grupper med familie og venner. Og det å dele ul bilde på some er virkelig noe av det verste jeg ser. Tenk å havne på Facebook allerede som foster.. Fysj! 

Tja.. Jeg legger ikke ut bilder av barna mine, men å legge ut et ultralydbilde ser jeg virkelig ikke problemet med. Er jo bare en lysere skygge, formet som et lite menneske. 

Anonymkode: 45db8...af3

• Liker 1
Skrevet

Vent til ungen er trygt ute du.

Anonymkode: df7a6...06d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vent til ungen er trygt ute du.

Hvorfor? Ungen kan dø på vei hjem fra sykehuset 🤷‍♀️

Anonymkode: 849f0...595

• Liker 1
Skrevet

Jeg delte det rett etter uke 12 med med nr. 1 og 2, men nå med nr. 3 venter jeg enda litt lenger. Ingen spesiell grunn til det, egentlig. Driver med foto, så hadde vært moro å kunne gjort litt mer ut av det enn bare et bilde av et lite ark liksom, men får se😋

Hvis alt så bra ut ved tidlig ultralyd og du har lyst til å dele det, så ser jeg ikke helt problemet med å dele det nå😊

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du dele det?

Anonymkode: 697aa...6f3

Hvorfor må du kommentere? 

Anonymkode: dbce4...f43

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Ungen kan dø på vei hjem fra sykehuset 🤷‍♀️

Lite sannsynlig. Fordi det er det jeg følte var riktig. Hadde ikke behov for at Gud og hvermann måtte vite om graviditeten. De som trengte å vite de visste.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite sannsynlig. Fordi det er det jeg følte var riktig. Hadde ikke behov for at Gud og hvermann måtte vite om graviditeten. De som trengte å vite de visste.

Fint for deg. Kanskje du klarer å se at andre har andre behov enn deg? Eller sitter du på fasiten på alt? 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja.. Jeg legger ikke ut bilder av barna mine, men å legge ut et ultralydbilde ser jeg virkelig ikke problemet med. Er jo bare en lysere skygge, formet som et lite menneske. 

Husk barn og har rett til PERSONVERN. Er ikke sikkert de syns det er så gøy at alle «vennen» dine har sett all verdens bilder av dem når de blir større. 

Anonymkode: 00f4a...774

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk barn og har rett til PERSONVERN. Er ikke sikkert de syns det er så gøy at alle «vennen» dine har sett all verdens bilder av dem når de blir større. 

Dummeste jeg har lest på en stund. Et ultralyd-bilde er umulig å gjenkjenne uansett 😂

• Liker 2
Skrevet

Vi delte da vi nådde 12 uker og hadde sett en sprellende venn på tidlig ultralyd. Har stort nettverk spredd over hele landet, så det ble enklest sånn, og jeg ser virkelig ikke problemet med å dele det på some :) Hvorfor skal man ikke dele en veldig gledelig nyhet med sine venner på some? Jeg har ingen der som ikke burde vite det:)  Har noen venner som ikke deler i det hele tatt, noen deler i uke 12, og noen venter til etter ordinær ultralyd. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har lest på en stund. Et ultralyd-bilde er umulig å gjenkjenne uansett 😂

Det handler da ikke om gjenkjennelsesfaktor. De som ser bildet og sjekker din profil i fremtiden vil jo vite hvem dette barnet er selvom det er et ultralyd bilde. Det er vel ganske privat og er det første bildet som eksistere av baby som er tatt allerede i magen. 

Anonymkode: 0a7bb...d94

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at barna mine driter i om folk har sett et 2D ultralydbilde av dem. Et ultralydbilde er ikke allverdens med bilder heller. Hadde det ikke vært for at ultralydbildene har dato på seg hadde jeg ikke visst hvem som var hvem engang. Ro ned!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...