AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #401 Skrevet 16. oktober 2020 Islam betyr underkastelse. Det er bare ett akseptabelt resultat for Islam i landene hvor Islam er representert. Grupper som SIAN gjør at muslimer ønsker å innskrenke ytringsfriheten vår. Erna får politiet til å lage register over hatkriminalitet mot muslimer. Dette er bare starten. For å lære hvem som hersker over deg, må du bare finne ut hvem du ikke har lov til å kritisere. Anonymkode: e0a81...1ee 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #402 Skrevet 18. oktober 2020 Ved å ikke ta inn flere og ved å protestere høylydt mot ekstremismen! Sette foten ned for de som har fått alt opp i hendene av naive nordmenn. Anonymkode: 3cf81...69d 2
Klossmajor Skrevet 28. oktober 2020 #403 Skrevet 28. oktober 2020 På 12.10.2020 den 13.54, Theo_1 skrev: Ikke noe nytt at samfunn styrer fra den ene grøfta til den andre. Kalles motkultur. Men som oftest er det fattige land som søker beskyttelse i et totalitært system, og der er det bare islam igjen. Så er jo spørsmålet når i fremtiden vestlige land har trøtnet så mye på demokratiet at de konverterer. Jo flere muslimer det blir jo større mulighet er det for at norske barn og ungdommer får muslimske venner, og da er veien kort. I Russland, gigantkontinentet vi har som nabo, er halvparten av befolkningen muslimer og Putin bygger moskeer i hurtigtog tempo, og det er ikke små moskeer. Så utviklingen er todelt, enten går det mot et konverteringssamfunn, eller så blir det konflikt. Men det ligger langt frem i tid. Rundt 10% av Russlands befolkning er muslimer.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #404 Skrevet 29. oktober 2020 På 12.10.2020 den 14.26, Lampe1 skrev: Islam er det jævligste som finnes på Jorda. Du må ha små problemer i livet isåfall. Andre vil si fattigdom, klima, covid er større problemer i verden Anonymkode: 5dcd4...2ec
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #405 Skrevet 29. oktober 2020 Nå ser vi det i dag atter en gang, hva som skjer i fredens religion islam. Kappe hodene av folk mens de roper Allah akbar. Anonymkode: 3cf81...69d 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #406 Skrevet 30. oktober 2020 På 29.10.2020 den 14.03, AnonymBruker skrev: Nå ser vi det i dag atter en gang, hva som skjer i fredens religion islam. Kappe hodene av folk mens de roper Allah akbar. Anonymkode: 3cf81...69d Det har ingenting med Islam å gjøre, Islam forbyr slik adferd. Muslimer i Norge har tatt avstand fra dette bla. Muslimsk dialognettverk som representerer mange muslimer. Anonymkode: 5dcd4...2ec
Klossmajor Skrevet 30. oktober 2020 #407 Skrevet 30. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ingenting med Islam å gjøre, Islam forbyr slik adferd. Anonymkode: 5dcd4...2ec Derom strides de lærde. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #408 Skrevet 31. oktober 2020 18 timer siden, Klossmajor skrev: Derom strides de lærde. Nei, det er ingen strid blant de lærde om dette. ISIS og ekstremister er ikke muslimer. Anonymkode: 5dcd4...2ec
Klossmajor Skrevet 31. oktober 2020 #409 Skrevet 31. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ingen strid blant de lærde om dette. ISIS og ekstremister er ikke muslimer. Anonymkode: 5dcd4...2ec Påstanden din er ikke riktig. Eksempler på islamske lærde som støtter slik adferd er toppene i det iranske presteregimet. Andre som kan nevnes er Minhaj ul-Qurans grunnlegger og overhode Muhammad Tahir ul-Qadri. Det er ellers en utbredt oppfatning blant islamske lærde at islam ikke tillater muslimer (i hvert fall ikke de som ikke selv er skolert innen islamsk vitenskap) å erklære personer å være ikke-muslimer når de selv anerkjenner seg selv som muslimer. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #410 Skrevet 31. oktober 2020 11 minutter siden, Klossmajor skrev: Påstanden din er ikke riktig. Eksempler på islamske lærde som støtter slik adferd er toppene i det iranske presteregimet. Andre som kan nevnes er Minhaj ul-Qurans grunnlegger og overhode Muhammad Tahir ul-Qadri. Det er ellers en utbredt oppfatning blant islamske lærde at islam ikke tillater muslimer (i hvert fall ikke de som ikke selv er skolert innen islamsk vitenskap) å erklære personer å være ikke-muslimer når de selv anerkjenner seg selv som muslimer. Akkurat, disse er ikke muslimer. De bruker religion for å beholde makten, men bryter Koranen samtidig. Anonymkode: 5dcd4...2ec
Klossmajor Skrevet 31. oktober 2020 #411 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Akkurat, disse er ikke muslimer. De bruker religion for å beholde makten, men bryter Koranen samtidig. Anonymkode: 5dcd4...2ec Alle de jeg sikter til her tilhører eliten av de skolerte innen islam og anerkjenner seg selv som muslimer. De er langt bedre rustet til å avgjøre dette enn hva du er. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #412 Skrevet 31. oktober 2020 12 minutter siden, Klossmajor skrev: Alle de jeg sikter til her tilhører eliten av de skolerte innen islam og anerkjenner seg selv som muslimer. De er langt bedre rustet til å avgjøre dette enn hva du er. Hva de kaller seg betyr ingenting, når de ikke følger Koranen er de ikke muslimer. Religion har blitt misbrukt av diktatorer og elter i hundrevis av år, selv om disse gjør det for makt og land, ikke troen. Anonymkode: 5dcd4...2ec
Klossmajor Skrevet 31. oktober 2020 #413 Skrevet 31. oktober 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva de kaller seg betyr ingenting, når de ikke følger Koranen er de ikke muslimer. Religion har blitt misbrukt av diktatorer og elter i hundrevis av år, selv om disse gjør det for makt og land, ikke troen. Anonymkode: 5dcd4...2ec Det er altså du som sitter på fasiten om hvordan islams skrifter skal tolkes. Snakker om å framstille seg helligere enn paven....eller i hvert fall ayatollahene og imamene. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #414 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, Klossmajor skrev: Det er altså du som sitter på fasiten om hvordan islams skrifter skal tolkes. Snakker om å framstille seg helligere enn paven....eller i hvert fall ayatollahene og imamene. Hevdet ikke det nei,men jeg forholder meg til hva som står i Koranen og hvordan det tolkes av de aller fleste muslimer Anonymkode: 5dcd4...2ec
Klossmajor Skrevet 31. oktober 2020 #415 Skrevet 31. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hevdet ikke det nei,men jeg forholder meg til hva som står i Koranen og hvordan det tolkes av de aller fleste muslimer Anonymkode: 5dcd4...2ec Du hevder at du vet bedre hvordan islam skal tolkes enn et utvalg av personer som tilhører eliten av de skolerte innen islam, hevder disse ikke følger koranen og at de følgelig ikke er muslimer. Da gjør du deg så absolutt «helligere enn paven». Hva sier islams skrifter om det å erklære andre selverklærte muslimer for ikke-muslimer? Hvordan tolkes sånt av de aller fleste muslimer? 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #416 Skrevet 31. oktober 2020 Akkurat nå, Klossmajor skrev: Du hevder at du vet bedre hvordan islam skal tolkes enn et utvalg av personer som tilhører eliten av de skolerte innen islam, hevder disse ikke følger koranen og at de følgelig ikke er muslimer. Da gjør du deg så absolutt «helligere enn paven». Hva sier islams skrifter om det å erklære andre selverklærte muslimer for ikke-muslimer? Hvordan tolkes sånt av de aller fleste muslimer? Skolerte som jobber for regimet i Iran, ja jøss, sikkert kjempe troverdige. Anonymkode: 5dcd4...2ec
Klossmajor Skrevet 31. oktober 2020 #417 Skrevet 31. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skolerte som jobber for regimet i Iran, ja jøss, sikkert kjempe troverdige. Anonymkode: 5dcd4...2ec Det er fint du sitter på fasiten da, så du med rette kan skyve alle disse langt høyere skolerte enn deg innen islam ned fra pidestallen der du er den best egnede til å sitte. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #418 Skrevet 31. oktober 2020 Jeg har ikke lest hele tråden, så det er mulig dette er en gjentakelse: Kunnskap gjør at religioner mister makt. Det er blant annet derfor Al-Quaida bomber skoler, naturligvis. Så undervisning er svaret. Anonymkode: 100bd...6fe
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #419 Skrevet 31. oktober 2020 16 minutter siden, Klossmajor skrev: Det er fint du sitter på fasiten da, så du med rette kan skyve alle disse langt høyere skolerte enn deg innen islam ned fra pidestallen der du er den best egnede til å sitte. Personangrepeen dine preller av som vann på gåsa, for jeg har aldri gitt uttrykk for dette. At du må ty til persondebatt viser bare at du mangler skikkelige argumenter, som de fleste islamofober. Anonymkode: 5dcd4...2ec
Klossmajor Skrevet 31. oktober 2020 #420 Skrevet 31. oktober 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personangrepeen dine preller av som vann på gåsa, for jeg har aldri gitt uttrykk for dette. At du må ty til persondebatt viser bare at du mangler skikkelige argumenter, som de fleste islamofober. Anonymkode: 5dcd4...2ec Du har for så vidt et poeng med personangrep. Siste innlegget mitt kan godt oppfattes som det. Jeg føler likevel du ber om det når kjører videre med argumenter jeg har nedsablet uten at du later til å oppfatte det. Påstanden din om at jeg mangler skikkelige argumenter er enda en tullete påstand fra din side. Så møter attpåtil deg selv i døra med islamofob-utspillet når du samtidig klager over personangrep. Fysisk gjengjeldelse for blasfemi er det mange topp utdannede islamsk skriftlærde som støtter. Så å hevde at det ikke har noe med islam å gjøre blir ikke særlig troverdig. Islam forbyr slik adferd hevder du. Som nevnt er det mange topp utdannede islamsk skriftlærde som hevder noe annet. Jeg har vist til ayatollahene i Iran og Muhammad Tahir ul-Qadri, som har flere tusen tilhengere her i Norge. Da nytter det ikke nekte for at det ikke er noen strid blant de lærde om dette. Det er jo nettopp en mengde islamsk lærde som støtter dødsstraff for blasfemi. En ting er å anklage det iranske prestestyret for å bruke religion for å beholde makten. Men det blir litt pussig å skulle anklage Tahir Ul-Qadri for det. Han har jo nettopp gjort karriere på å anklage andre for å misbruke maktposisjoner og bryte med koranen. Du kontrer med at disse ikke er muslimer. Så lenge de selv anerkjenner seg som muslimer, må de være å regne som muslimer. Hvilken rett har du til å hevde noe annet? Som nevnt er det en utbredt oppfatning blant islamske lærde at islam ikke tillater muslimer å erklære personer å være ikke-muslimer når de selv anerkjenner seg selv som muslimer. Konfrontert med det, forsøker du hoppe bukk over det. Likevel hevder du at du forholder deg til hva som står i koranen og hvordan det tolkes av de aller fleste muslimer. Du gjør vel ikke det når du kaller selverklærte muslimer med høy utdannelse innen islam for ikke-muslimer. På bakgrunn av det kan man rette pekefingeren tilbake på deg. Å erklære selverklærte muslimer for ikke-muslimer har jeg blitt fortalt av muslimer at har ingenting med Islam å gjøre. Islam forbyr slik adferd. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå