AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #341 Skrevet 9. oktober 2020 På 6.9.2020 den 13.17, AnonymBruker skrev: uten å bli møtt med "rasismekortet". Noen forslag? Anonymkode: 60072...c67 Mulig du må finne et prosjekt som ikke er rasistisk, hvis du ikke vil bli møtt med "rasismekortet". Bare et vennlig tips. 😊😊😊🤗 Anonymkode: fe0f8...5c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #342 Skrevet 9. oktober 2020 18 timer siden, Mari Y skrev: Du har allerede fått bevist at det er tøv så hva med å tre av med dette vaset ditt? Og det har null forhold til religionskritikk dette psyko- babbelet du sprer. Du er rimelig naiv og uvitende om islam, det er helt tydelig. Anonymkode: 0096d...349 2
dancerchilli Skrevet 9. oktober 2020 #343 Skrevet 9. oktober 2020 10 minutter siden, Lampe1 skrev: Religiøse mennesker er ikke opplyste. Verden fungerer ikke via magiske prinsipper om Gud, mirakler, profeter, Himmel og Helvete. Dette er et stadium filosofien og vitenskapen har forlatt for lengst. Jeg mener religionsfriheten bør fjernes fra menneskerettighetene. Og dette er uansett noe Norge ikke bør ta hensyn til. Forbud mot religion er veien å gå. Selvfølgelig blir det masse bråk, men sånn må det bli ved alle reformer. Det trengs en «røykelov» på livssynsområdet. Vi følger jo med i tiden selv om vi er religiøse, det er ekstremt mange religiøse som også tror på vitenskap. Det er en hel verden imot å endre på menneskerettighetene, de er så forbanna viktige å ha. Og det kommer til å ta mye lenger til å endre på menneskerettighetene enn at muslimene tar over, og da er du og jeg døde uansett. Du kommer ikke til å oppleve «drømmen din». 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #344 Skrevet 9. oktober 2020 15 minutter siden, Lampe1 skrev: Religiøse mennesker er ikke opplyste. Verden fungerer ikke via magiske prinsipper om Gud, mirakler, profeter, Himmel og Helvete. Dette er et stadium filosofien og vitenskapen har forlatt for lengst. Jeg mener religionsfriheten bør fjernes fra menneskerettighetene. Og dette er uansett noe Norge ikke bør ta hensyn til. Forbud mot religion er veien å gå. Selvfølgelig blir det masse bråk, men sånn må det bli ved alle reformer. Det trengs en «røykelov» på livssynsområdet. Ok, hva er beviset for at Gud ikke finnes? Anonymkode: 23fd0...276
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #345 Skrevet 9. oktober 2020 2 timer siden, Mari Y skrev: Tydeligvis har du ikke satt deg inn i hvordan det egentlig ligger ann Men det har du?? Anonymkode: 0096d...349 2
Arthycast Skrevet 9. oktober 2020 #346 Skrevet 9. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner kan kle på seg som de vil og skal bli hva enn de vil. Ta denne klovn holdningen din en ennen sted 🤡🙄 Anonymkode: f3182...2b1 Du, jeg var sarkastisk. Til info så har jeg absolutt ingen problemer med islam, snarere tvert imot.
AnonymBrukern Skrevet 9. oktober 2020 #347 Skrevet 9. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: " I dagens samfunn kan man ikke være homofob, islamofob eller rasist uten å bli kritisert for det". Anonymkode: f3182...2b1 Feil
AnonymBrukern Skrevet 9. oktober 2020 #348 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, hva er beviset for at Gud ikke finnes? Anonymkode: 23fd0...276 Hvor er beviset på at han finnes? Man dikter ikke opp ting uten å ha bevis. Hvis jeg sier enhjørninger finnes på ekte så stemmer det ikke med mindre jeg kan bevise det. Og hittil er det ikkenoe bevis på at en gud finnes 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #349 Skrevet 9. oktober 2020 1 hour ago, Lampe1 said: Religiøse mennesker er ikke opplyste. Verden fungerer ikke via magiske prinsipper om Gud, mirakler, profeter, Himmel og Helvete. Dette er et stadium filosofien og vitenskapen har forlatt for lengst. Jeg mener religionsfriheten bør fjernes fra menneskerettighetene. Og dette er uansett noe Norge ikke bør ta hensyn til. Forbud mot religion er veien å gå. Selvfølgelig blir det masse bråk, men sånn må det bli ved alle reformer. Det trengs en «røykelov» på livssynsområdet. Vi har allerede 'røykelov' på livssynssområdet. Røyking er ikke forbudt, men det må praktiseres på en måte som ikke fører med seg uakseptable begrensninger og ulempe for ikkerøykere (noe skade og ulemper kan aksepteres for andre røykere). Det er i Norge religionsfrihet. Samtidig har vi lover som gjør at det i praksis er forbudt å prøve sin religion eller livssyn på en måte som krenker andres, og spesielt utenforståendes, grunnleggende rettigheter og likeverd (krenking av mer eller mindre frivillige medlemmer av religionen er tillatt). Anonymkode: 1b020...ec9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #350 Skrevet 9. oktober 2020 1 hour ago, dancerchilli said: Klart det må lages en lov for å beskytte muslimen og ikke kristne. Kristne blir bare sett rart på, diskriminert og litt mobbet, men det opprettes hat-partier og «klubber» mot islam, folk som vil ha dem vekk og ut. Mtp at det er en menneskerettighet å få tro, tenke det man vil og at man har ytringsfrihet, så skal man beskyttes hvis man opplever krenkelse, hat og blir forfulgt både bokstavelig og billedlige. Det er ingen selvfølge, det er prinsippløst. Man skal ikke diskrimineres på bakgrunn av religion, politisk syn og da skal man heller ikke ha særlover for disse. Særlover er fordeler. Det inkluderer den kjønnsdiskriminerende likestillingsloven vi har i dag. Prinsippløst i dagens safunn. Deg om det å kalle SIAN et hat-parti. Jeg har meldt meg ut av den norske kirke. Jeg er i mot religion og det jeg oppfatter som overtro. Demonstrasjonene jeg har sett på TV viser en banner med "Nei, til islamisering" og motdemonstrantene hadde banner med "Bort med rasistene". Jeg er enig med begge. Det er ingen konflikt i det. Islam lager ikke regler for seg og "sine" De lager regler for alle. Det er det store problemet. Sharia-politi på gatene i England er bare ett eksempel. Macron i Frankrike har nå forstått at sekulære Frankrike er i fare og skal komme med store lovendringer, men spør du meg er det alt for sent. Samme med Belgia, samme med Sverige. 1 hour ago, dancerchilli said: Hvilke fordeler tenker du på da? De aller fleste respekterer jo landet de bor i, men landet de bor i skal/burde da på lik linje også respektere deres kultur og religiøsitet. Det er viktig å poengtere at de landene hvor islam er en majoritet og de andre religionene er minoriteter handler det om kriger og konflikter som har vart lenge, lenge, men så snart de kommer ut av konflikten er de mer positiv til andre religioner. Konflikten i midt-østen er svært betent og sårbar... Nei, hadde religionen, lovene og kulturen som er godt smeltet sammen vært god, så hadde de behandlet minoriteter i eget land slik vi gjør. Det har ingenting med krig å gjøre. Les forrige ukes pakistanske nyheter da. Hvor den kristne jenta som ble kidnappet må forbli gift med sin kidnapper. Koner er pliktige til å ha sex når mannen ønsker det. Dette er nivået. 78% av muslimene i England mener at de som publiserte muhammad-tegningene i Danmark skulle blitt straffet. Det er 8 av 10 i et Europeisk land. Hva tror du de mener i Iran? "Det er bare et mindretall" tankegangen er totalt feil. Sjekk Pew reaserch for den verdensomspennende forskningen. De fleste muslimer har meninger som er totalt uforenlige med et sekulært eller kristen land i Europa hvor ytringsfrihet står sterkt. Det også når de bor her og oppdrar sine barn. 1 hour ago, dancerchilli said: Det er sant som du sier med at det handler om stemmeberettige og ikke partier. Skulle det skje at nordmenn dør ut, skjer det om flere hundre år.. og da har det ikke noe å si for da er vi (som skriver) jo døde uansett. Men de mange ulike meningene som de alle forskjellige partiene står for kommer til å eksistere i mange hundre år. Høres svært egoistisk ut å ikke bry seg om hvordan Norge er etter sin egen død. "Jaja... så får barnebarna lide under Islam etter min død. Pytt pytt". Alle de andre partiene kommer til å være under sperregrensa. Da blir det først færre partier, etter det gjelder blir det dem mot oss så lenge vi er flere, men det er vel først i 2050 sier dem. Multikultur skaper bare konflikt. Det har ikke fungert noe sted. Homogene samfunn derimot fungerer svært godt. Regner med at de er innlysende hvorfor. Anonymkode: e0a81...1ee 1
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #351 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, Arthycast skrev: Du, jeg var sarkastisk. Til info så har jeg absolutt ingen problemer med islam, snarere tvert imot. Derimot har islam et problem med deg.
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #352 Skrevet 9. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen selvfølge, det er prinsippløst. Man skal ikke diskrimineres på bakgrunn av religion, politisk syn og da skal man heller ikke ha særlover for disse. Særlover er fordeler. Det inkluderer den kjønnsdiskriminerende likestillingsloven vi har i dag. Prinsippløst i dagens safunn. Deg om det å kalle SIAN et hat-parti. Jeg har meldt meg ut av den norske kirke. Jeg er i mot religion og det jeg oppfatter som overtro. Demonstrasjonene jeg har sett på TV viser en banner med "Nei, til islamisering" og motdemonstrantene hadde banner med "Bort med rasistene". Jeg er enig med begge. Det er ingen konflikt i det. Islam lager ikke regler for seg og "sine" De lager regler for alle. Det er det store problemet. Sharia-politi på gatene i England er bare ett eksempel. Macron i Frankrike har nå forstått at sekulære Frankrike er i fare og skal komme med store lovendringer, men spør du meg er det alt for sent. Samme med Belgia, samme med Sverige. Nei, hadde religionen, lovene og kulturen som er godt smeltet sammen vært god, så hadde de behandlet minoriteter i eget land slik vi gjør. Det har ingenting med krig å gjøre. Les forrige ukes pakistanske nyheter da. Hvor den kristne jenta som ble kidnappet må forbli gift med sin kidnapper. Koner er pliktige til å ha sex når mannen ønsker det. Dette er nivået. 78% av muslimene i England mener at de som publiserte muhammad-tegningene i Danmark skulle blitt straffet. Det er 8 av 10 i et Europeisk land. Hva tror du de mener i Iran? "Det er bare et mindretall" tankegangen er totalt feil. Sjekk Pew reaserch for den verdensomspennende forskningen. De fleste muslimer har meninger som er totalt uforenlige med et sekulært eller kristen land i Europa hvor ytringsfrihet står sterkt. Det også når de bor her og oppdrar sine barn. Høres svært egoistisk ut å ikke bry seg om hvordan Norge er etter sin egen død. "Jaja... så får barnebarna lide under Islam etter min død. Pytt pytt". Alle de andre partiene kommer til å være under sperregrensa. Da blir det først færre partier, etter det gjelder blir det dem mot oss så lenge vi er flere, men det er vel først i 2050 sier dem. Multikultur skaper bare konflikt. Det har ikke fungert noe sted. Homogene samfunn derimot fungerer svært godt. Regner med at de er innlysende hvorfor. Anonymkode: e0a81...1ee Fullstendig enig 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #353 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har allerede 'røykelov' på livssynssområdet. Røyking er ikke forbudt, men det må praktiseres på en måte som ikke fører med seg uakseptable begrensninger og ulempe for ikkerøykere (noe skade og ulemper kan aksepteres for andre røykere). Det er i Norge religionsfrihet. Samtidig har vi lover som gjør at det i praksis er forbudt å prøve sin religion eller livssyn på en måte som krenker andres, og spesielt utenforståendes, grunnleggende rettigheter og likeverd (krenking av mer eller mindre frivillige medlemmer av religionen er tillatt). Anonymkode: 1b020...ec9 Både røyking og religion trenger ytterligere begrensninger. Selv håper jeg vi går mot et forbud, men det er kanskje for utopisk.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #354 Skrevet 9. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er feil når muslimer vil forandre Belgia til et sharia land, men dette er et fåtall av millioner av muslimer Anonymkode: 23fd0...276 Det gjenstår jo å se hvor mange muslimer som stemmer på dem? Regner med det er ganske stort påvirkning fra imamene om å stemme riktig. Hvorfor går ikke imamene i vesten kraftig ut mot sharia? Anonymkode: 76110...c06
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #355 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBrukern skrev: Hvor er beviset på at han finnes? Man dikter ikke opp ting uten å ha bevis. Hvis jeg sier enhjørninger finnes på ekte så stemmer det ikke med mindre jeg kan bevise det. Og hittil er det ikkenoe bevis på at en gud finnes 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, hva er beviset for at Gud ikke finnes? Anonymkode: 23fd0...276 Religiøse har bevisbyrden på at Gud finnes. Hvis jeg påstår at det er en utenomjordisk base på Månen, er det jeg som må føre bevis for det, ikke du som må føre bevis for at det ikke finnes.
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #356 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gjenstår jo å se hvor mange muslimer som stemmer på dem? Regner med det er ganske stort påvirkning fra imamene om å stemme riktig. Hvorfor går ikke imamene i vesten kraftig ut mot sharia? Anonymkode: 76110...c06 Imamene er gode på å juge til naive vestlige innbyggere. Til eget bruk har de en annen agenda. Endret 9. oktober 2020 av Lampe1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #357 Skrevet 9. oktober 2020 5 timer siden, Mari Y skrev: Tydeligvis har du ikke satt deg inn i hvordan det egentlig ligger ann Jo det er akkurat det jeg har. Jeg kommer med linker og bevis men det blir avfeid og bortforklart som fake news... så da går det ikke an å diskutere... Anonymkode: 76110...c06 1
Tiuren Skrevet 9. oktober 2020 #358 Skrevet 9. oktober 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvor som helst, der religion blir akseptert ikke diskutert om å bli fjernet Anonymkode: 23fd0...276 Altså til et totalitært diktatur, eller inn i ditt eget hode. Jeg kan ikke komme på flere alternativ, kan du? PS: muligens Vatikanet?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #359 Skrevet 9. oktober 2020 11 minutter siden, Lampe1 skrev: Imamene er gode på å juge til naive vestlige innbyggere. Til eget bruk har de en annen agenda. My point exactly... Anonymkode: 76110...c06
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #360 Skrevet 9. oktober 2020 Den eneste måten er integrering! (Krav om språk er en selvfølge) Å løsningen på det er ikke ta imot fler enn vi kan gi arbeid. Folk i arbeid gir mindre dødgang, folk i arbeid gjør at vi kan beholde velferden vi har idag. Å ved å kunne beholde den velferden vi har idag vi eventuelt troende vike pga høyere utdannelse. Vet det ikke er en sikkerhet, men sikker på at flertallet vil falle fra troen. Jo mindre utdannelse og velferd mindre behov for en Gud og støtte seg til. Sikker på at de fleste kristne i Norge idag er det pga arv... Flertallet av Folk som tror på islam og andre religioner gjør det pga lite lærdom eller mangel på sådan. Sykt at vi 2020 faktisk diskuterer tro... at eventyr får statsstøtte er hån mot blant annet helsesektoren. Anonymkode: fd402...50e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå