AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #301 Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, Lampe1 skrev: Hva er så positivt med selvgode kristne som deg? Trøkker deres tro og verdier på barn og unge som aldri har bedt om det. Kristendom er bare islam light. Jeg går ikke rundt å trøkker mine verdier på barn og unge slik som noen andre, jeg tror på kristendommen. Betyr ikke at jeg går rundt og skal konvertere alle. Skjerp deg. Dette blir for dumt. For dumt å bli hatet på bare fordi man tror på noe. Anonymkode: 23fd0...276 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #302 Skrevet 9. oktober 2020 4 minutter siden, Lampe1 skrev: Hva er så positivt med selvgode kristne som deg? Trøkker deres tro og verdier på barn og unge som aldri har bedt om det. Kristendom er bare islam light. hvis du har et så stort hat mot religion så gå og flytt under en stein. Anonymkode: 23fd0...276
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #303 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg går ikke rundt å trøkker mine verdier på barn og unge slik som noen andre, jeg tror på kristendommen. Betyr ikke at jeg går rundt og skal konvertere alle. Skjerp deg. Dette blir for dumt. For dumt å bli hatet på bare fordi man tror på noe. Anonymkode: 23fd0...276 Hvem er det som har drevet religiøs indoktrinering i hundrevis av år, utenom kirken og de kristne? Dagens KRLE er videreføring av samme arv. Dere religiøse hater å bli behandlet slik dere har behandlet andre gjennom historien.
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #304 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvis du har et så stort hat mot religion så gå og flytt under en stein. Anonymkode: 23fd0...276 Nei, det synes jeg religiøse huleboere bør gjøre. Trist at mennesker kan være så hjernevasket i 2020 at de tror på Gud, mirakler, profeter, Himmel og Helvete. Man har bare lyst til å gi opp overfor slik uvitenhet.
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #305 Skrevet 9. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: og hva får deg til å tro at jeg er en slik kristen? Anonymkode: 23fd0...276 De fleste av dine innlegg.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #306 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, Lampe1 skrev: Hvem er det som har drevet religiøs indoktrinering i hundrevis av år, utenom kirken og de kristne? Dagens KRLE er videreføring av samme arv. Dere religiøse hater å bli behandlet slik dere har behandlet andre gjennom historien. Det går an å være kristen uten å trøkke tro på andre osv, det går an å være muslim uten å trøkke tro på andre. Stopp å se ting fra ditt hatefulle perspektiv. Akkurat nå, Lampe1 skrev: Nei, det synes jeg religiøse huleboere bør gjøre. Trist at mennesker kan være så hjernevasket i 2020 at de tror på Gud, mirakler, profeter, Himmel og Helvete. Man har bare lyst til å gi opp overfor slik uvitenhet. mennesker i 2020 kan få lov til å gjør det de vil. Tro eller ikke tro. Og jeg har lyst til å gi opp for sånne som deg, som ikke klarer å respektere noen fordi man tror på gud osv. Skjerp deg og voks opp Anonymkode: 23fd0...276
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #307 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, Lampe1 skrev: De fleste av dine innlegg. blir provosert av at det går an å ha en slik tanke gang som deg. Anonymkode: 23fd0...276
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #308 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, Lampe1 skrev: De fleste av dine innlegg. og norge er kristent land, ikke bo her hvis du ikke kan akseptere det. Anonymkode: 23fd0...276
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #309 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: blir provosert av at det går an å ha en slik tanke gang som deg. Anonymkode: 23fd0...276 Ditto.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #310 Skrevet 9. oktober 2020 3 minutter siden, Lampe1 skrev: Nei, det synes jeg religiøse huleboere bør gjøre. Trist at mennesker kan være så hjernevasket i 2020 at de tror på Gud, mirakler, profeter, Himmel og Helvete. Man har bare lyst til å gi opp overfor slik uvitenhet. skal ikke kaste bort min tid på å diskutere med sånne som deg, blir helt kvalm av en slik oppførsel. Et godt råd: gå til terapi for hvordan du kan bli mere respekterende overfor andre mennesker TAKK FOR MEG Anonymkode: 23fd0...276
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #311 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: og norge er kristent land, ikke bo her hvis du ikke kan akseptere det. Anonymkode: 23fd0...276 Det er ikke kristent nå lenger. De fleste av oss er voksne, rasjonelle og tenkende mennesker, vi har lagt bort slike barnsligheter.
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #312 Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: skal ikke kaste bort min tid på å diskutere med sånne som deg, blir helt kvalm av en slik oppførsel. Et godt råd: gå til terapi for hvordan du kan bli mere respekterende overfor andre mennesker TAKK FOR MEG Anonymkode: 23fd0...276 Du trenger å gå på et bibliotek og faktisk lese vitenskap, historie og andre fagbøker. Prøve å forstå den egentlige verden utenfor religiøse myter og idealer. Welcome to the Modern World. Takk for meg også, og ha en god dag 😊
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #313 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, Lampe1 skrev: Du trenger å gå på et bibliotek og faktisk lese vitenskap, historie og andre fagbøker. Prøve å forstå den egentlige verden utenfor religiøse myter og idealer. Welcome to the Modern World. Takk for meg også, og ha en god dag 😊 Og det går an og lese vitenskap, historie og fagbøker samtidig som man ser ting fra et religiøst perspektiv. Det går an å tro at mennesket ble til gjennom evolusjon, og ikke til av gud og samtidig ha religiøse verdier. Ha en flott dag du også Anonymkode: 23fd0...276
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #314 Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det går an og lese vitenskap, historie og fagbøker samtidig som man ser ting fra et religiøst perspektiv. Det går an å tro at mennesket ble til gjennom evolusjon, og ikke til av gud og samtidig ha religiøse verdier. Ha en flott dag du også Anonymkode: 23fd0...276 Det er jo mulig å drive med astronomi og astrologi samtidig også. Har man bare nok mental fleksibilitet til å forene det uforenelige. Som sagt, vi runder av denne diskusjonen. Fint vær i dag 🍁 Ha en god helg! Endret 9. oktober 2020 av Lampe1
dancerchilli Skrevet 9. oktober 2020 #315 Skrevet 9. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du det skjer over natta? Det tar tiår, minst. Noen med erfaring: https://www.youtube.com/watch?v=2tgyS3RKSco&ab_channel=ACTforAmerica Anonymkode: 7b57b...b5a Haha...nei er veldig klar over at det ikke skjer over natta. Men den videoen «Act for America» (klikket bare på den, har ikke sett den enda), hva har det med Norge å gjøre?
dancerchilli Skrevet 9. oktober 2020 #316 Skrevet 9. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh - hvis de blir mange nok så lager de seg egne parti som får flertall? Og så har vi plutselig sharia lover i Norge? Vi kvinner må gå med burka, vi er kun verdt halvparten av en mann, flerkoneri, barneekteskap, homofile blir steinet, osv osv?? Anonymkode: 76110...c06 Islam er så sinnsykt mye mer enn det... Og det er faktisk en veldig fin religion. Jeg studerte religion i fjor på høyskole og lærte så veldig mye nytt. De kommer aldri til å kunne få innføre noen lover, heller ikke jødedommen, hinduismen, buddhismen osvosvosv... men fordi Norge er Norge så kommer det ikke til å skje. Da må de okkupere Norge.. Syntes det er helt hårreisende at det er så mange som tror at Islam bare er sharia, steining, terror, barneekteskap. Selv er jeg kristen men syntes islam er en veldig fin religion (skal ikke konvertere nei)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #317 Skrevet 9. oktober 2020 5 minutter siden, dancerchilli skrev: Islam er så sinnsykt mye mer enn det... Og det er faktisk en veldig fin religion. Jeg studerte religion i fjor på høyskole og lærte så veldig mye nytt. De kommer aldri til å kunne få innføre noen lover, heller ikke jødedommen, hinduismen, buddhismen osvosvosv... men fordi Norge er Norge så kommer det ikke til å skje. Da må de okkupere Norge.. Syntes det er helt hårreisende at det er så mange som tror at Islam bare er sharia, steining, terror, barneekteskap. Selv er jeg kristen men syntes islam er en veldig fin religion (skal ikke konvertere nei) tusen takk! Endelig noen som er fornuftig. Anonymkode: 23fd0...276 2
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #318 Skrevet 9. oktober 2020 12 minutter siden, dancerchilli skrev: Islam er så sinnsykt mye mer enn det... Og det er faktisk en veldig fin religion. Jeg studerte religion i fjor på høyskole og lærte så veldig mye nytt. De kommer aldri til å kunne få innføre noen lover, heller ikke jødedommen, hinduismen, buddhismen osvosvosv... men fordi Norge er Norge så kommer det ikke til å skje. Da må de okkupere Norge.. Syntes det er helt hårreisende at det er så mange som tror at Islam bare er sharia, steining, terror, barneekteskap. Selv er jeg kristen men syntes islam er en veldig fin religion (skal ikke konvertere nei) Dere religiøse ligner hverandre på tvers av religion. Dere vil bare se det positive i tro. Vi andre «grinebitere» og «hatere» behøves for et mer balansert og riktig bilde. Den vestlige verden må tørre å ta diskusjonen om organisert religion bør forbys. Vi har kommet så langt på andre områder, det er på tide med en reform på livssynsområdet for å sikre et opplyst samfunn.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #319 Skrevet 9. oktober 2020 12 timer siden, Mari Y skrev: Og du vet at vet at dette finnes det heller ikke bevis for ikke sant? Ehhh Jo det er allerede på gang i Sverige.. Anonymkode: 76110...c06
dancerchilli Skrevet 9. oktober 2020 #320 Skrevet 9. oktober 2020 5 minutter siden, Lampe1 skrev: Dere religiøse ligner hverandre på tvers av religion. Dere vil bare se det positive i tro. Vi andre «grinebitere» og «hatere» behøves for et mer balansert og riktig bilde. Den vestlige verden må tørre å ta diskusjonen om organisert religion bør forbys. Vi har kommet så langt på andre områder, det er på tide med en reform på livssynsområdet for å sikre et opplyst samfunn. 🙄 Tro meg jeg ser det negative i min egen religion, kan også se det negative i islam, jødedommen osv. men poenget er at det virker som at folk her inne kun ser det ekstreme i Islam og mener at det er det som er islam, noe som er feil. Og majoriteten av folk i ulike religiøse retninger har respekt for de andre religionene, og det syntes jeg mangler fra folk «på utsiden». Det finnes ekstremister i alt! I politikk, religion, i vitenskap. Har Abid Raja feks steinet homofile, har han giftet bort barna sine, har han flere koner? Eller foreldrene hans? Nops Man kommer aldri til å kunne forby religion, det er brudd på menneskerettighetene. Så da må vi starte der med å endre menneskerettighetene.. Og selv om man er religiøs kan man jaggu meg være opplyst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå