Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #241 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Lampe1 skrev: Hvilke professorer er uenige i grunnleggende evolusjonsbiologi? Du finner sikkert noen forskere som benekter klimaendringer også. Likevel kan man med stor sikkerhet fastslå at disse er reelle. Min religionskritikk er ikke vås. Overtro fortjener å møtes med hån, enten det er Jehovas Vitner, Scientologer, statskirken eller muslimer som står for den. Igjen, dette kan man slå opp. Så ser man at det ikke stemmer. Jepp, og forskjellen er? Klimaendringer påvirket av mennesker er bygget på fakta. Det man ikke har bevist er at mennesker med annen hudfarge er mindre intelligente enn andre. Nei, men du driver ikke med religionskritikk. Det er forskjellen du sprer vås. Det er der du blir angrepet. Og med rette.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #242 Skrevet 8. oktober 2020 5 minutter siden, Lampe1 skrev: Hvilke professorer er uenige i grunnleggende evolusjonsbiologi? Du finner sikkert noen forskere som benekter klimaendringer også. Likevel kan man med stor sikkerhet fastslå at disse er reelle. Min religionskritikk er ikke vås. Overtro fortjener å møtes med hån, enten det er Jehovas Vitner, Scientologer, statskirken eller muslimer som står 2 minutter siden, Lampe1 skrev: Islamofobi ble skapt for å hindre islamkritikk. Kan diskuteres, men det er uansett ikke poenget her
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #243 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Lampe1 skrev: Hvite mennesker har begått store forbrytelser rundt om i verden. Særlig USA i nyere tid. Heldigvis har de ikke alle samme menneskesyn
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #244 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Mari Y skrev: Igjen, dette kan man slå opp. Så ser man at det ikke stemmer. Jepp, og forskjellen er? Klimaendringer påvirket av mennesker er bygget på fakta. Det man ikke har bevist er at mennesker med annen hudfarge er mindre intelligente enn andre. Nei, men du driver ikke med religionskritikk. Det er forskjellen du sprer vås. Det er der du blir angrepet. Og med rette. Jeg snakker ikke om IQ-forskjeller, men grunnleggende evolusjonsbiologi. En vitenskap du ikke forstår bæret av. Jeh bedriver religionskritikk og du bedriver religionsforsvar. Så enkelt er det.
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #245 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Mari Y skrev: Heldigvis har de ikke alle samme menneskesyn Krig skyldes nasjonal egeninteresser og hensynsløshet, ikke menneskesyn. Tror USA knapt bryr seg om menneskene de tar livet av i sine meningsløse kriger.
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #246 Skrevet 8. oktober 2020 3 minutter siden, Mari Y skrev: Kan diskuteres, men det er uansett ikke poenget her Jo, det er et godt poeng.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #247 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Lampe1 skrev: Jeg snakker ikke om IQ-forskjeller, men grunnleggende evolusjonsbiologi. En vitenskap du ikke forstår bæret av. Jeh bedriver religionskritikk og du bedriver religionsforsvar. Så enkelt er det. Du dro det inn da du nevnte IQ. Så den forklaringen holder ikke. Feil. Jeg driver selv med religionskritikk. Hele tiden. Når du hevder å promotere at muslimene kommer til å bli i majoritet osv er det forøvrig ikke kritikk, det er tøv. Solid tilbakebevist tøv. Og derfor blir du motsagt.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #248 Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, Mari Y skrev: Du bør ikke tenke slik om alle hvite pga noen idioter på nett ❤️ Den tankegangen er dessverre representasjon av vårt verden. Når jeg sier hvite mener jeg vel de som sitter i makt og har kontroll over hjernevasking av disse idiotene. Anonymkode: f3182...2b1
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #249 Skrevet 8. oktober 2020 3 minutter siden, Lampe1 skrev: Krig skyldes nasjonal egeninteresser og hensynsløshet, ikke menneskesyn. Tror USA knapt bryr seg om menneskene de tar livet av i sine meningsløse kriger. Også menneskesyn.
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #250 Skrevet 8. oktober 2020 Religiøs overtro er på fremmarsj over hele verden, i USA, Russland, Brasil, India, Afrika, Midtøsten og Sør-Amerika. Alle slags religioner blir sterkere og mer fanatiske. Islam er bare den mørkeste bølgen i et hav av møkk.
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #251 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Mari Y skrev: Også menneskesyn. Det er langt mindre viktig. Tror ikke generalene i Pentagon sitter å snakker «menneskesyn» i lunsjen, uansett hvor tolerante eller fordomsfulle de måtte være. Igjen, du lever i en boble.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #252 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Lampe1 skrev: Religiøs overtro er på fremmarsj over hele verden, i USA, Russland, Brasil, India, Afrika, Midtøsten og Sør-Amerika. Alle slags religioner blir sterkere og mer fanatiske. Islam er bare den mørkeste bølgen i et hav av møkk. Der er vi enige(om dog de blir mer fanatiske kan diskuteres). Når skal vi begynne å skille møkk og kanel i den debatten? For du bryr deg tydeligvis lite om at du er på god vei til å selv bli irrasjonell når du forfekter teorier som overhodet ikke har noe hold i virkeligheten
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #254 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Lampe1 skrev: Det er langt mindre viktig. Tror ikke generalene i Pentagon sitter å snakker «menneskesyn» i lunsjen, uansett hvor tolerante eller fordomsfulle de måtte være. Igjen, du lever i en boble. Hvordan vet du at krigføringer i Midtøsten ikke er påvirket av orientalismen og stereotype oppfatninger av mennesker ifra Midtødsten?
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #255 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Mari Y skrev: Du dro det inn da du nevnte IQ. Så den forklaringen holder ikke. Feil. Jeg driver selv med religionskritikk. Hele tiden. Når du hevder å promotere at muslimene kommer til å bli i majoritet osv er det forøvrig ikke kritikk, det er tøv. Solid tilbakebevist tøv. Og derfor blir du motsagt. Hva er så galt med å diskutere IQ? Det er utmerket for å terge dere fundamentalistiske «antirasister» med litt virkelig forskning. Uansett er det lite relevant for hovedtråden i min argumentasjon. At muslimer ikke vil bli en majoritet, er ikke noe du vet, like lite som jeg vet (eller påstår jeg vet) at de vil bli en majoritet. Uansett er islam en sterkt skadelig religion. »Religuonskritikken» din er ikke verdt fem flate øre.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #256 Skrevet 8. oktober 2020 11 minutter siden, Lampe1 skrev: Nei, vold er ikke greit uansett hvem som står for den. Den hvite rasens overgrep unnskylder ikke de muslimske folkenes overgrep. Hvit rasens overgrep er en stor trusel, spesielt når de overbeviser verden at folkegruppen de daglig dreper og stjeler fra er en trussel mot verden. Anonymkode: f3182...2b1
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #257 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Mari Y skrev: Hvordan vet du at krigføringer i Midtøsten ikke er påvirket av orientalismen og stereotype oppfatninger av mennesker ifra Midtødsten? Fordi krig handler om geopolitikk, makt og ikke minst interessene til våpenindustrien. De gir blaffen i hvem som er fienden, deres kultur, religion eller andre forhold. Krig er maktkamp, ikke identitetspolitikk. USA bombet ikke Vietnam på grunn av rasisme mot «gulinger».
Gjest Lampe1 Skrevet 8. oktober 2020 #258 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvit rasens overgrep er en stor trusel, spesielt når de overbeviser verden at folkegruppen de daglig dreper og stjeler fra er en trussel mot verden. Anonymkode: f3182...2b1 Du har rett i at den hvite rasen er en trussel mot muslimer, vi har rett i at muslimer er en trussel mot oss. Begge parter har rett. Bare gjensidig tilbaketrekning kan gi fred.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2020 #259 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Lampe1 skrev: Hva er så galt med å diskutere IQ? Det er utmerket for å terge dere fundamentalistiske «antirasister» med litt virkelig forskning. Uansett er det lite relevant for hovedtråden i min argumentasjon. At muslimer ikke vil bli en majoritet, er ikke noe du vet, like lite som jeg vet (eller påstår jeg vet) at de vil bli en majoritet. Uansett er islam en sterkt skadelig religion. »Religuonskritikken» din er ikke verdt fem flate øre. Og hvorfor diskuterer du ikke konteksten bak IQ? Det tok meg ikke lang tid å finne ut av at har f eks svarte lavere IQ enn andre kan det være flere faktorer enn at man er født slik. Nei, men man går ut ifra at det er ganske usannsynlig. Hvorfor sprer du påstander det ikke er noe hold i? I det minste skiller den mellom kritikk og behovet for å ha en ytre fiende. Kansje på tide å begynne å tenke selv?
Lava Anne Skrevet 8. oktober 2020 #260 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Lampe1 skrev: Du har rett i at den hvite rasen er en trussel mot muslimer, vi har rett i at muslimer er en trussel mot oss. Begge parter har rett. Bare gjensidig tilbaketrekning kan gi fred. Hva med en stor, konstruert brytekamp? Og øl og hummus etterpå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå