Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Lampe1 skrev:

Nei. 

Jo. Det er det. Og jeg forsetter å svare too dere gir dere. Rasisme skal ikke godtas. Ferdig med det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det går ann å lage så mye styr på grunn av noen andres religiøsitet. Er verken for eller mot Islam, ser ikke at den skaper noen problemer for meg i min hverdag uansett. Syns det blir for dumt å stemme på FRP KUN fordi man ikke ønsker at personer med en annen religion muligens kan komme til Norge. Hvis innvandring er den eneste politiske agendaen du bryr deg om kan du la vær å stemme. Er mange andre og bedre saker som må fokuseres på for fremtiden enn om vi skal ta imot 2000 eller 3000 flyktninger.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Lampe1 skrev:

Denne utviklingen i retning parallellsamfunn er tydelig.

Og den har mange forklaringer. Fler enn bare én 

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Igjen, her viste jeg til at din analogi er ikke nødvendigvis helt korrekt. Og jeg tar ikke din analogi om raser og underarter veldig seriøst. I hvert fall ikke når jeg ser hvordan du bruker dette for å spre hat.

Min forklaring av hvordan ulike populasjoner danner raser, underarter og arter er helt vanlig evolusjonsbiologi. Din biologikunnskap er tydeligvis svak.

Jeg bedriver ikke hat, men opplysningsarbeid om reelle forhold.

Forstår man ikke menneskenaturen og hvordan mennesker og andre arter utvikler seg, kan man bare skylde på dårlige lærere. Ikke legg skylden på meg.

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Og den har mange forklaringer. Fler enn bare én 

Akkurat det er vi enige om.

Skrevet
2 minutter siden, Mari Y skrev:

Jo. Det er det. Og jeg forsetter å svare too dere gir dere. Rasisme skal ikke godtas. Ferdig med det. 

Du stempler all faktabasert islamkritikk og innvandringskritikk som «rasisme».

Denne typen propaganda bidrar bare til samfunnets svekkelse og handlingslammelse i møte med en pågående og intolerant religion.

Skrevet
På 6.9.2020 den 13.23, AnonymBruker skrev:

I dagen samfunn kan man ikke kritisere folk som er muslimer, innvandrere, mørkhudede, homofile, osv uten at man får rasismekortet eller homofobkortet slengt i trynet. De er tydeligvis beskyttet for all kritikk.. helt håpløst. 

Anonymkode: 42040...b33

" I dagens samfunn kan man ikke være homofob, islamofob eller rasist uten å bli kritisert for det".  

Anonymkode: f3182...2b1

Skrevet
3 minutter siden, Rynnsi skrev:

At det går ann å lage så mye styr på grunn av noen andres religiøsitet. Er verken for eller mot Islam, ser ikke at den skaper noen problemer for meg i min hverdag uansett. Syns det blir for dumt å stemme på FRP KUN fordi man ikke ønsker at personer med en annen religion muligens kan komme til Norge. Hvis innvandring er den eneste politiske agendaen du bryr deg om kan du la vær å stemme. Er mange andre og bedre saker som må fokuseres på for fremtiden enn om vi skal ta imot 2000 eller 3000 flyktninger.

Hvorfor er det en dårlig grunn for valg av parti? Hvis du ser utover Europa, ser du konsekvensene av uansvarlig innvandringspolitikk. Dette rammer til syvende og sist også deg.

Religion er alt annet enn harmløst.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

" I dagens samfunn kan man ikke være homofob, islamofob eller rasist uten å bli kritisert for det".  

Disse begrepene er alle så utvannet og misbrukt at de gir ingen mening.

Begrepet islamofobi ble forøvrig skapt av arabiske stater som en måte å delegitimere islamkritikk og kritikk av deres regimer på. 

Skrevet
9 minutter siden, Mari Y skrev:

Er det noen som fortjener at ordene deres underlegges hard karakteristikk er det folk som forsøker seg på rasistiske uttalelser og karakteristikk. 

Humbug er humbug, uansett fine formuleringer.

Skrevet
3 minutter siden, Lampe1 skrev:

Disse begrepene er alle så utvannet og misbrukt at de gir ingen mening.

Begrepet islamofobi ble forøvrig skapt av arabiske stater som en måte å delegitimere islamkritikk og kritikk av deres regimer på. 

😂

Skrevet
12 minutter siden, Lampe1 skrev:

Min forklaring av hvordan ulike populasjoner danner raser, underarter og arter er helt vanlig evolusjonsbiologi. Din biologikunnskap er tydeligvis svak.

Jeg bedriver ikke hat, men opplysningsarbeid om reelle forhold.

Forstår man ikke menneskenaturen og hvordan mennesker og andre arter utvikler seg, kan man bare skylde på dårlige lærere. Ikke legg skylden på meg.

Og per i dag vet man at denne forskningen også er omstridt. Nice try

Nei, for det ser man lang vei at du ikke gjør. 

En ting er å snakke om arter. Dette verken beviser eller motbeviser at din hypotese er sann 

Skrevet
12 minutter siden, Lampe1 skrev:

Du stempler all faktabasert islamkritikk og innvandringskritikk som «rasisme».

Denne typen propaganda bidrar bare til samfunnets svekkelse og handlingslammelse i møte med en pågående og intolerant religion.

Bortsett fra at ikke all islam- og- innvandringskritikk er rasisme. Men når man fremsetter påstander som er enten faktisk rasistiske eller regelrett vås, så fortjener den å bli addressert. 

Og å argumentere Eurabia- teorien eller å argumentere for hvorfor det å kalle en hel gruppe mennesker tilbakestående er rasistisk er så åpenbart at det ikke trengs videre forklaring

Skrevet
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Og per i dag vet man at denne forskningen også er omstridt. Nice try

Nei, for det ser man lang vei at du ikke gjør. 

En ting er å snakke om arter. Dette verken beviser eller motbeviser at din hypotese er sann 

Hva er omstridt med evolusjonsbiologi?

Du driver ren antivitenskapelig kverulering. Jeg er uinteressert å drive undervisning av en person som åpenbart bare gir blaffen i forskning og fakta de er uenige i.

Les Darwins «The Descent of Man» eller hvilken som helst bok om menneskelig utvikling.

Det at du forsvarer middelaldersk overtro med nebb og klør sier forøvrig alt om din holdning til «sannhetssøken».

Skrevet
11 minutter siden, Lampe1 skrev:

Humbug er humbug, uansett fine formuleringer.

Og Eurabia er humbug. Uansett hvordan du formulerer det 

Skrevet

Bortsett fra at ikke all islam- og- innvandringskritikk er rasisme. Men når man fremsetter påstander som er enten faktisk rasistiske eller regelrett vås, så fortjener den å bli addressert. 

Og å argumentere Eurabia- teorien eller å argumentere for hvorfor det å kalle en hel gruppe mennesker tilbakestående er rasistisk er så åpenbart at det ikke trengs videre forklaring

«Rasisme»-merkelappen sier ingenting om et utsagns sannhetsverdi. 

Skrevet

Og Eurabia er humbug. Uansett hvordan du formulerer det 

Det er ditt virkelighetsbilde også. Til opplysning.

Skrevet
Akkurat nå, Lampe1 skrev:

Hva er omstridt med evolusjonsbiologi?

Du driver ren antivitenskapelig kverulering. Jeg er uinteressert å drive undervisning av en person som åpenbart bare gir blaffen i forskning og fakta de er uenige i.

Les Darwins «The Descent of Man» eller hvilken som helst bok om menneskelig utvikling.

Det at du forsvarer middelaldersk overtro med nebb og klør sier forøvrig alt om din holdning til «sannhetssøken».

Mye. Og det tok meg ikke lang tid å finne ut av heller. 

Så hansker ikke dette om å forsvare middelaldersk overtro, selv om du måtte tro det. 

Skrevet
1 minutt siden, Lampe1 skrev:

«Rasisme»-merkelappen sier ingenting om et utsagns sannhetsverdi. 

I dette tilfellet så gjør det det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...