AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #321 Skrevet 9. oktober 2020 50 minutter siden, Lampe1 skrev: Det er ikke kristent nå lenger. De fleste av oss er voksne, rasjonelle og tenkende mennesker, vi har lagt bort slike barnsligheter. Nei det ser du, Norge er ikke lenger et kristent land. Altså fikk vi som sa at dette kom til å skje for 20-40 år siden rett. Så får vi se om vi får rett i at Norge dessverre har blitt islamsk (ihvertfall deler av Norge) om 40-50 år. Anonymkode: 76110...c06 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #322 Skrevet 9. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er allerede på gang i Sverige.. Anonymkode: 76110...c06 Og i Belgia har de kommet enda lengre: https://bodøposten.no/muslimsk-parti-vil-gjore-belgia-til-islamsk-stat-med-sharialover/ Anonymkode: 76110...c06 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #323 Skrevet 9. oktober 2020 27 minutter siden, dancerchilli skrev: 🙄 Tro meg jeg ser det negative i min egen religion, kan også se det negative i islam, jødedommen osv. men poenget er at det virker som at folk her inne kun ser det ekstreme i Islam og mener at det er det som er islam, noe som er feil. Og majoriteten av folk i ulike religiøse retninger har respekt for de andre religionene, og det syntes jeg mangler fra folk «på utsiden». Det finnes ekstremister i alt! I politikk, religion, i vitenskap. Har Abid Raja feks steinet homofile, har han giftet bort barna sine, har han flere koner? Eller foreldrene hans? Nops Man kommer aldri til å kunne forby religion, det er brudd på menneskerettighetene. Så da må vi starte der med å endre menneskerettighetene.. Og selv om man er religiøs kan man jaggu meg være opplyst. Jeg skulle så inderlig ønske at alle hadde samme tankegang som deg.. Anonymkode: 23fd0...276 1
Mari Y Skrevet 9. oktober 2020 #324 Skrevet 9. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er allerede på gang i Sverige.. Anonymkode: 76110...c06 Tydeligvis har du ikke satt deg inn i hvordan det egentlig ligger ann
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #325 Skrevet 9. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og i Belgia har de kommet enda lengre: https://bodøposten.no/muslimsk-parti-vil-gjore-belgia-til-islamsk-stat-med-sharialover/ Anonymkode: 76110...c06 Ja det er feil når muslimer vil forandre Belgia til et sharia land, men dette er et fåtall av millioner av muslimer Anonymkode: 23fd0...276
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #326 Skrevet 9. oktober 2020 29 minutter siden, dancerchilli said: 🙄 Tro meg jeg ser det negative i min egen religion, kan også se det negative i islam, jødedommen osv. men poenget er at det virker som at folk her inne kun ser det ekstreme i Islam og mener at det er det som er islam, noe som er feil. Og majoriteten av folk i ulike religiøse retninger har respekt for de andre religionene, og det syntes jeg mangler fra folk «på utsiden». Det finnes ekstremister i alt! I politikk, religion, i vitenskap. Har Abid Raja feks steinet homofile, har han giftet bort barna sine, har han flere koner? Eller foreldrene hans? Nops Man kommer aldri til å kunne forby religion, det er brudd på menneskerettighetene. Så da må vi starte der med å endre menneskerettighetene.. Og selv om man er religiøs kan man jaggu meg være opplyst. Nå blir det et register for hatkriminalitet mot muslimer. Ikke religiøse generelt i Norge. Noen som støtter demonstrantene mot SIAN, ønsker at det skal være restriksjoner i ytringsfriheten i Norge. Dersom du ser på land hvor muslimer er majoriteten, så lever minoritetene svært dårlige. Kristne er tross alt den mest forfulgte religiøse gruppen i dag. Det er problemer når muslimer er minoriteter og når de er majoriteten. Islam betyr underkastelse. Med fødselstall på 1.6, så forsvinner vi og muslimer kommer ikke til å bringe vår kulturarv videre. Da er Norge bare en grense og en rød bok med lover hvor innholdet kommer til å endres drastisk ved tanke på hvem som skal oppdatere den. Våre politikere kunne gitt massiv støtte til de som føder barn nr.3, men velger heller å hente inn mennesker fra andre land. Slik støtte har fungert i Ungarn. Anonymkode: e0a81...1ee
dancerchilli Skrevet 9. oktober 2020 #327 Skrevet 9. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå blir det et register for hatkriminalitet mot muslimer. Ikke religiøse generelt i Norge. Noen som støtter demonstrantene mot SIAN, ønsker at det skal være restriksjoner i ytringsfriheten i Norge. Dersom du ser på land hvor muslimer er majoriteten, så lever minoritetene svært dårlige. Kristne er tross alt den mest forfulgte religiøse gruppen i dag. Det er problemer når muslimer er minoriteter og når de er majoriteten. Islam betyr underkastelse. Med fødselstall på 1.6, så forsvinner vi og muslimer kommer ikke til å bringe vår kulturarv videre. Da er Norge bare en grense og en rød bok med lover hvor innholdet kommer til å endres drastisk ved tanke på hvem som skal oppdatere den. Våre politikere kunne gitt massiv støtte til de som føder barn nr.3, men velger heller å hente inn mennesker fra andre land. Slik støtte har fungert i Ungarn. Anonymkode: e0a81...1ee Skjønte ikke helt den første delen du skrev. Men når det kommer til fødselstall, så skal det sies at 1,6 fr gjelder for alle som bor i Norge også muslimene. Og det var vel den siste nyttårstalen hvor Erna oppfordret til mer fødsel, og nå med økning av barnetrygd kommer vi nok til å føde mer, men kanskje ikke før man er ferdig utdannet. Men bare fordi at folk migrerer til Norge betyr ikke det at de ønsker å endre landet, de fleste ønsker jo bare å finne et bedre sted å bo. Om vi skulle få et islamsk parti på Stortinget kommer det jo fortsatt til å være flere andre partier som ikke kommer til å stemme for endringer i lov osv 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #328 Skrevet 9. oktober 2020 3 minutter siden, dancerchilli said: deSkjønte ikke helt den første delen du skrev. Men når det kommer til fødselstall, så skal det sies at 1,6 fr gjelder for alle som bor i Norge også muslimene. Og det var vel den siste nyttårstalen hvor Erna oppfordret til mer fødsel, og nå med økning av barnetrygd kommer vi nok til å føde mer, men kanskje ikke før man er ferdig utdannet. Men bare fordi at folk migrerer til Norge betyr ikke det at de ønsker å endre landet, de fleste ønsker jo bare å finne et bedre sted å bo. Om vi skulle få et islamsk parti på Stortinget kommer det jo fortsatt til å være flere andre partier som ikke kommer til å stemme for endringer i lov osv Det lages en særlov for muslimer, men ikke kristne. Det er lite prinsippfast. Ingen likhet for loven i eller like grupper av religiøse. Kall det gjerne knefall for Islam. Når man har muslimer som vil ha fordeler for seg/Islam når de er minoriteter istedenfor å respektere landet og innbyggerne de har kommet til og ellers behandler minoriteter i egne muslimske land svært dårlig, så blir blir det vanskelig å ønske seg mer innvandring fra slike land. Se på den lave kriminaliteten og høye arbeidsdeltagelsen fra asiatiske land. Vi bør hente flere fra de landene og samtidig ha incentiver for at etniske nordmenn får flere barn. Vær mer spesifikk om det er noe du ikke forstår. Nei, andre partier kommer ikke til å ha mye innflytelse, fordi for hver mann og kvinne som dør, så etterlater de seg kun 1,6 barn. Ergo "de andre" blir ikke lenger født. Det ble født 54.000 barn i 2019. Netto innvandring var 73.000 mennesker. (da har man trukket fra de som har utvandret). De fleste som kommer både for jobb, de som er innvandrere, kvoteflytninger etc. blir ikke født i Norge. Det hjelper ikke at de fleste er dansker, svensker og polakker totalt. De har like labre fødselstall som oss og vil også dø ut. Det er antall stemmeberettigede som er viktig, ikke antall partier. Anonymkode: e0a81...1ee 2
Tiuren Skrevet 9. oktober 2020 #329 Skrevet 9. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Sånne folk som deg, gir meg lyst til å flytte til helvete vekk fra norge. Og jeg er norsk Anonymkode: 23fd0...276 Lurer bare litt på hvor du vil dra? Sverige eller Pakistan? 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #330 Skrevet 9. oktober 2020 16 minutter siden, Tiuren skrev: Lurer bare litt på hvor du vil dra? Sverige eller Pakistan? Hvor som helst, der religion blir akseptert ikke diskutert om å bli fjernet Anonymkode: 23fd0...276
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #331 Skrevet 9. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor som helst, der religion blir akseptert ikke diskutert om å bli fjernet Anonymkode: 23fd0...276 Det finner du kun der man ikke har ytringsfrihet. Nord-korea og Iran har det du ser etter. Anonymkode: e0a81...1ee
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #332 Skrevet 9. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det ser du, Norge er ikke lenger et kristent land. Altså fikk vi som sa at dette kom til å skje for 20-40 år siden rett. Så får vi se om vi får rett i at Norge dessverre har blitt islamsk (ihvertfall deler av Norge) om 40-50 år. Anonymkode: 76110...c06 Begge spådommer har og hadde betydelig grad av realisme. Man må se på trender for å forstå fremtiden. Dessverre forstår folk for sent faren islamsk vekst representerer.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #333 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det finner du kun der man ikke har ytringsfrihet. Nord-korea og Iran har det du ser etter. Anonymkode: e0a81...1ee Det jeg mener er at jeg ønsker å bo i et land hvor religion blir akseptert, det handler ikke om at folk ikke kan ha noe imot religion men at man skal respektere mennesker som tror på noe, uten å kaste dem ut av landet osv Anonymkode: 23fd0...276
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #334 Skrevet 9. oktober 2020 Det skal sies at du kun kan være muslim i Iran og i Nord-korea er det koreasnk shamanisme, men noe annet blir ikke diskutert Anonymkode: e0a81...1ee
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #335 Skrevet 9. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det jeg mener er at jeg ønsker å bo i et land hvor religion blir akseptert, det handler ikke om at folk ikke kan ha noe imot religion men at man skal respektere mennesker som tror på noe, uten å kaste dem ut av landet osv Anonymkode: 23fd0...276 Religion styrer alt om det får lov. Alt. Selv en skitten tanke gjør at du må brenne i helvete. Hvem du skal gifte deg med, hva du skal si, hva du får lov til å gjøre. Nei, religion fortjener ingen respekt. Religion har ikke noe respekt for mennesker. Anonymkode: e0a81...1ee 1
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #336 Skrevet 9. oktober 2020 2 timer siden, dancerchilli skrev: 🙄 Tro meg jeg ser det negative i min egen religion, kan også se det negative i islam, jødedommen osv. men poenget er at det virker som at folk her inne kun ser det ekstreme i Islam og mener at det er det som er islam, noe som er feil. Og majoriteten av folk i ulike religiøse retninger har respekt for de andre religionene, og det syntes jeg mangler fra folk «på utsiden». Det finnes ekstremister i alt! I politikk, religion, i vitenskap. Har Abid Raja feks steinet homofile, har han giftet bort barna sine, har han flere koner? Eller foreldrene hans? Nops Man kommer aldri til å kunne forby religion, det er brudd på menneskerettighetene. Så da må vi starte der med å endre menneskerettighetene.. Og selv om man er religiøs kan man jaggu meg være opplyst. Religiøse mennesker er ikke opplyste. Verden fungerer ikke via magiske prinsipper om Gud, mirakler, profeter, Himmel og Helvete. Dette er et stadium filosofien og vitenskapen har forlatt for lengst. Jeg mener religionsfriheten bør fjernes fra menneskerettighetene. Og dette er uansett noe Norge ikke bør ta hensyn til. Forbud mot religion er veien å gå. Selvfølgelig blir det masse bråk, men sånn må det bli ved alle reformer. Det trengs en «røykelov» på livssynsområdet.
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #337 Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Religion styrer alt om det får lov. Alt. Selv en skitten tanke gjør at du må brenne i helvete. Hvem du skal gifte deg med, hva du skal si, hva du får lov til å gjøre. Nei, religion fortjener ingen respekt. Religion har ikke noe respekt for mennesker. Anonymkode: e0a81...1ee Fullstendig enig 👏🏻👏🏻👏🏻
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #338 Skrevet 9. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg mener er at jeg ønsker å bo i et land hvor religion blir akseptert, det handler ikke om at folk ikke kan ha noe imot religion men at man skal respektere mennesker som tror på noe, uten å kaste dem ut av landet osv Anonymkode: 23fd0...276 Gjerne det, men bare ikke velg Norge.
Gjest Lampe1 Skrevet 9. oktober 2020 #339 Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå blir det et register for hatkriminalitet mot muslimer. Ikke religiøse generelt i Norge. Noen som støtter demonstrantene mot SIAN, ønsker at det skal være restriksjoner i ytringsfriheten i Norge. Dersom du ser på land hvor muslimer er majoriteten, så lever minoritetene svært dårlige. Kristne er tross alt den mest forfulgte religiøse gruppen i dag. Det er problemer når muslimer er minoriteter og når de er majoriteten. Islam betyr underkastelse. Med fødselstall på 1.6, så forsvinner vi og muslimer kommer ikke til å bringe vår kulturarv videre. Da er Norge bare en grense og en rød bok med lover hvor innholdet kommer til å endres drastisk ved tanke på hvem som skal oppdatere den. Våre politikere kunne gitt massiv støtte til de som føder barn nr.3, men velger heller å hente inn mennesker fra andre land. Slik støtte har fungert i Ungarn. Anonymkode: e0a81...1ee Din forutsigelse er dessverre altfor realistisk.
dancerchilli Skrevet 9. oktober 2020 #340 Skrevet 9. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lages en særlov for muslimer, men ikke kristne. Det er lite prinsippfast. Ingen likhet for loven i eller like grupper av religiøse. Kall det gjerne knefall for Islam. Når man har muslimer som vil ha fordeler for seg/Islam når de er minoriteter istedenfor å respektere landet og innbyggerne de har kommet til og ellers behandler minoriteter i egne muslimske land svært dårlig, så blir blir det vanskelig å ønske seg mer innvandring fra slike land. Se på den lave kriminaliteten og høye arbeidsdeltagelsen fra asiatiske land. Vi bør hente flere fra de landene og samtidig ha incentiver for at etniske nordmenn får flere barn. Vær mer spesifikk om det er noe du ikke forstår. Nei, andre partier kommer ikke til å ha mye innflytelse, fordi for hver mann og kvinne som dør, så etterlater de seg kun 1,6 barn. Ergo "de andre" blir ikke lenger født. Det ble født 54.000 barn i 2019. Netto innvandring var 73.000 mennesker. (da har man trukket fra de som har utvandret). De fleste som kommer både for jobb, de som er innvandrere, kvoteflytninger etc. blir ikke født i Norge. Det hjelper ikke at de fleste er dansker, svensker og polakker totalt. De har like labre fødselstall som oss og vil også dø ut. Det er antall stemmeberettigede som er viktig, ikke antall partier. Anonymkode: e0a81...1ee Klart det må lages en lov for å beskytte muslimen og ikke kristne. Kristne blir bare sett rart på, diskriminert og litt mobbet, men det opprettes hat-partier og «klubber» mot islam, folk som vil ha dem vekk og ut. Mtp at det er en menneskerettighet å få tro, tenke det man vil og at man har ytringsfrihet, så skal man beskyttes hvis man opplever krenkelse, hat og blir forfulgt både bokstavelig og billedlige. Hvilke fordeler tenker du på da? De aller fleste respekterer jo landet de bor i, men landet de bor i skal/burde da på lik linje også respektere deres kultur og religiøsitet. Det er viktig å poengtere at de landene hvor islam er en majoritet og de andre religionene er minoriteter handler det om kriger og konflikter som har vart lenge, lenge, men så snart de kommer ut av konflikten er de mer positiv til andre religioner. Konflikten i midt-østen er svært betent og sårbar... Det er sant som du sier med at det handler om stemmeberettige og ikke partier. Skulle det skje at nordmenn dør ut, skjer det om flere hundre år.. og da har det ikke noe å si for da er vi (som skriver) jo døde uansett. Men de mange ulike meningene som de alle forskjellige partiene står for kommer til å eksistere i mange hundre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå