Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Lampe1 skrev:

Fordi krig handler om geopolitikk, makt og ikke minst interessene til våpenindustrien. De gir blaffen i hvem som er fienden, deres kultur, religion eller andre forhold.

Krig er maktkamp, ikke identitetspolitikk. USA bombet ikke Vietnam på grunn av rasisme mot «gulinger».

Sikker? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Mari Y skrev:

Der er vi enige(om dog de blir mer fanatiske kan diskuteres). Når skal vi begynne å skille møkk og kanel i den debatten? For du bryr deg tydeligvis lite om at du er på god vei til å selv bli irrasjonell når du forfekter teorier som overhodet ikke har noe hold i virkeligheten 

Hvilke virkelighetsfjerne teorier er dette? Husk, jeg er ikke TS.

Det er vanskelig å skille møkk og kanel i en samtid som flyter over av begge deler. Sånn er det, dessverre. 

Skrevet
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Sikker? 

Ja. Har du glemt den kalde krigen?

Rasisme finnes, men det forklarer jo ikke hele historien og verden.

Skrevet
1 minutt siden, Lava Anne skrev:

Hva med en stor, konstruert brytekamp? Og øl og hummus etterpå?

Ikke en dum idé det heller 😅

Skrevet
1 minutt siden, Lampe1 skrev:

Hvilke virkelighetsfjerne teorier er dette? Husk, jeg er ikke TS.

Det er vanskelig å skille møkk og kanel i en samtid som flyter over av begge deler. Sånn er det, dessverre. 

Det er allerede besvart. Påstander om islamisering og dette. 

Skrevet

Ja. Har du glemt den kalde krigen?

Rasisme finnes, men det forklarer jo ikke hele historien og verden.

Nei, men det er selvsagt en del av det

Skrevet

Det er allerede besvart. Påstander om islamisering og dette. 

Du har besvart dem, men vi har ikke blitt overbevist.

Der tror jeg vi kan runde av debatten. Det er best å bli enige om å være uenige.

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Nei, men det er selvsagt en del av det

Absolutt.

Skrevet
Akkurat nå, Lampe1 skrev:

Du har besvart dem, men vi har ikke blitt overbevist.

Der tror jeg vi kan runde av debatten. Det er best å bli enige om å være uenige.

Fordi du er overbevist om at din hypotese er rett 

Skrevet

Fordi du er overbevist om at din hypotese er rett 

Nei. Jeg anser det som en mulig hypotese.

Jeg avslutter dagens diskusjon nå. La oss ikke krangle over eventuelle gjenværende punkter.

Ha en god helg i morgen 😊

Skrevet

Du har rett i at den hvite rasen er en trussel mot muslimer, vi har rett i at muslimer er en trussel mot oss.

Begge parter har rett. Bare gjensidig tilbaketrekning kan gi fred.

Hvordan er muslimer trussel mot hvite? Bush administrasjonen alene drepte over en million Irakere. Når har islam invadert vesten? Hvite er trussel mot alle som ikke er hvite. Jeg lurer hvordan historie vil dømme vårt tid. 

Anonymkode: f3182...2b1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan er muslimer trussel mot hvite? Bush administrasjonen alene drepte over en million Irakere. Når har islam invadert vesten? Hvite er trussel mot alle som ikke er hvite. Jeg lurer hvordan historie vil dømme vårt tid. 

Islam bedriver en sakte kolonisering av vesten gjennom innvandring på tvers av folkeflertallets vilje. 

Irak-krigen var fryktelig, og Bush fortjener å dømmes som en krigsforbryter. Mange andre også. Jeg tror ikke du finner mange hvite som støttet denne løgnaktige og grusomme krigen. Jeg har aldri møtt noen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Islam er farlig fordi kvinner tar på seg et hodeplagg, selvfølgelig. Og fordi de våger seg på å si at de ønsker å bruke det på jobb også, selv om de skulle være politi. Knekker hele ryggraden i det norske samfunnet, spør du meg. 🙄

Skrevet
Akkurat nå, Arthycast skrev:

Islam er farlig fordi kvinner tar på seg et hodeplagg, selvfølgelig. Og fordi de våger seg på å si at de ønsker å bruke det på jobb også, selv om de skulle være politi. Knekker hele ryggraden i det norske samfunnet, spør du meg. 🙄

Greit nok å vite at noen gir blaffen i vestlige verdier.

Skrevet

Greit nok å vite at noen gir blaffen i vestlige verdier.

Seriøst? Du dømmer en hel religion pga bekledning? Interessant.

Skrevet
Akkurat nå, Arthycast skrev:

Seriøst? Du dømmer en hel religion pga bekledning? Interessant.

Jeg dømmer en hel religion basert på religionen som helhet. Har det slått deg at hijab, nikab og burka uttrykker islamske verdier?

Uansett, for sent å diskutere dette nå.

Skrevet

Jeg dømmer en hel religion basert på religionen som helhet. Har det slått deg at hijab, nikab og burka uttrykker islamske verdier?

Uansett, for sent å diskutere dette nå.

Til at du har denne "for sent å diskutere det"-holdninga så synes jeg jammen du har vært aktiv her i tråden. Eller er det bare artig å skrive ting når folk ikke sier deg imot?

Hvor ofte ser du en niqab eller burka i Norge? Jeg bor midt i Oslo og har sett niqab to ganger det siste halve året. Tror du det norske samfunnet kollapser av den grunn? Kvinner trenger ikke være fanatiske for å ta på seg en hijab, hijaben er en ganske "basic" del av det å være en muslimsk kvinne.

Altså. Hvis et klesplagg og noen ikke-hvite naboer er det som får Norge til å kollapse, så har vel ikke landet vårt vært så utrolig sterkt i utgangspunktet. Folk må slutte overdramatisere sånn, seriøst.

Skrevet
4 minutter siden, Lampe1 skrev:

Islam bedriver en sakte kolonisering av vesten gjennom innvandring på tvers av folkeflertallets vilje. 

Irak-krigen var fryktelig, og Bush fortjener å dømmes som en krigsforbryter. Mange andre også. Jeg tror ikke du finner mange hvite som støttet denne løgnaktige og grusomme krigen. Jeg har aldri møtt noen.

Hvordan mener du Islam bedriver innvandring? Mye av innvandringen er pga vestens involvering på midt østen og Afrika. Norge og resten av vesten verden er stille når det kommer til USA faenskap i Iraq, Afghanistan, Somalia osv. Norge produsere våpenet som blir brukt å i disse krigene. Vi er ikke så uskyldig heller. 

Skrevet
20 minutter siden, Lampe1 skrev:

Nei. Jeg anser det som en mulig hypotese.

Jeg avslutter dagens diskusjon nå. La oss ikke krangle over eventuelle gjenværende punkter.

Ha en god helg i morgen 😊

Men det er heller ikke sant. Der ligger poenget 

Skrevet
16 minutter siden, Arthycast skrev:

Kvinner kan kle på seg som de vil og skal bli hva enn de vil. Ta denne klovn holdningen din en ennen sted 🤡🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...