amit Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Direktør for Center for Disease Control i USA, Robert Redfield, sa i et webinar at selvmord og overdoser av narkotika har overgått dødsraten for COVID-19 blant elever på videregående skole. Redfield hevdet at lockdown og mangel på offentlig skolegang utgjorde en uforholdsmessig negativ innvirkning på unge menneskers mentale helse. "Men det har vært en annen kostnad som vi har sett, spesielt på videregående skoler," sa Redfield. "Vi ser dessverre langt flere selvmord nå enn vi ser dødsfall fra COVID. Vi ser langt flere dødsfall fra overdoser av narkotika enn vi ser av dødsfallene fra COVID. " https://townhall.com/tipsheet/micaelaburrow/2020/07/28/redfield-says-more-abovebase-suicides-than-covid-deaths-n2573278 Politikerne må forstå at det å holde samfunnet stendt også har en kostnad, og denne kostnaden er kanskje større enn kostnaden ved corona. 8
Lilu Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 25 minutter siden, amit skrev: Direktør for Center for Disease Control i USA, Robert Redfield, sa i et webinar at selvmord og overdoser av narkotika har overgått dødsraten for COVID-19 blant elever på videregående skole. Redfield hevdet at lockdown og mangel på offentlig skolegang utgjorde en uforholdsmessig negativ innvirkning på unge menneskers mentale helse. "Men det har vært en annen kostnad som vi har sett, spesielt på videregående skoler," sa Redfield. "Vi ser dessverre langt flere selvmord nå enn vi ser dødsfall fra COVID. Vi ser langt flere dødsfall fra overdoser av narkotika enn vi ser av dødsfallene fra COVID. " https://townhall.com/tipsheet/micaelaburrow/2020/07/28/redfield-says-more-abovebase-suicides-than-covid-deaths-n2573278 Politikerne må forstå at det å holde samfunnet stendt også har en kostnad, og denne kostnaden er kanskje større enn kostnaden ved corona. Eneste de bryr seg om er corona . Ligger mer prestisje for en politiker i å forhindre dødsfall pga corona enn selvmord. 11
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Dette har jeg sagt fra den dagen de stengte ned. Selvmordsstatistikken i Norge kommer ikke ut før året etter, men teller man i antall forventete gjenværende leveår vil det ikke være noen tvil om hva som tar flest leveår; tiltakene. Regjeringen bør skamme seg over denne sinnsyke håndteringen de driver med. Hvorfor er det ingen som tørre å si noe!? Anonymkode: 6fb5e...cc0 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 55 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har jeg sagt fra den dagen de stengte ned. Selvmordsstatistikken i Norge kommer ikke ut før året etter, men teller man i antall forventete gjenværende leveår vil det ikke være noen tvil om hva som tar flest leveår; tiltakene. Regjeringen bør skamme seg over denne sinnsyke håndteringen de driver med. Hvorfor er det ingen som tørre å si noe!? Anonymkode: 6fb5e...cc0 For å si som dere i bagatelliseringsbrigaden pleier: De fleste som dør på den måten hadde sikkert tatt livet sitt snart uansett, det har bare ført til at enkelte har gjort det noen måneder tidligere. Jeg har ingen dekning for det, men det har ikke dere for deres påstander heller, så det går opp i opp. Anonymkode: f1dd3...07d 7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Stikkordet her er SMITTSOMT. Anonymkode: 19ce2...dde 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Ikke bare selvmord og overdoser, men stort sett alle andre dødsårsaker også. Men det er bare en årsak folk bryr seg om, tilsynelatende. Anonymkode: 4ec3e...4ab 2
Buldre Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: For å si som dere i bagatelliseringsbrigaden pleier: De fleste som dør på den måten hadde sikkert tatt livet sitt snart uansett, det har bare ført til at enkelte har gjort det noen måneder tidligere. Jeg har ingen dekning for det, men det har ikke dere for deres påstander heller, så det går opp i opp. Anonymkode: f1dd3...07d Vi vet av erfaring at vi dessverre har rett. Hva ønsker du å oppnå med hysteriet ditt egentlig? 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, Buldre said: Vi vet av erfaring at vi dessverre har rett. Hva ønsker du å oppnå med hysteriet ditt egentlig? Er det noe jeg vet av erfaring så er det at dere i bagatelliseringsbrigaden ikke har noen erfaring med å forholde dere til fakta. Anonymkode: f1dd3...07d 3
Buldre Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe jeg vet av erfaring så er det at dere i bagatelliseringsbrigaden ikke har noen erfaring med å forholde dere til fakta. Anonymkode: f1dd3...07d Så en feiloppfatning er altså ditt eneste holdepunkt? 1
Druid Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 Jeg mener jeg nettopp såg en undersøkelse som antydet mindre selvmord i Norge. (Det er viktige folkehelsemessige forskjeller mellom USA og Norge som endrer dynamikken for suicidale) Og på narkosiden, er det vel slik at det største problemet er at det er tørke i markedet, folk er på ufrivillig avvenning, og tar det de får tak i. 1
got2go Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 Dette har jeg egentlig gått og venta på... 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 Du har rett, men statistikken dekkes over. Av gode grunner. Hylekoret lager problemer som er vanskelig å løse. Mye smitte eller andre dødsfall? Valg må gjøres. De valgte å begrense smitte. Det gavner ingen å gni inn at det var feil nå. Anonymkode: 982ba...f12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 4 timer siden, Druid skrev: Jeg mener jeg nettopp såg en undersøkelse som antydet mindre selvmord i Norge. (Det er viktige folkehelsemessige forskjeller mellom USA og Norge som endrer dynamikken for suicidale) Og på narkosiden, er det vel slik at det største problemet er at det er tørke i markedet, folk er på ufrivillig avvenning, og tar det de får tak i. Den som lå inne på forumet her var datert i mai.. (selv om det helt nylig ble linket til den). Etter den tiden har det vært skriverier i media om bekymring fra de som driver hjelpetelefoner for psykisk helse: de ringes ned. Anonymkode: 6fb5e...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 Det er jo ganske innlysende at de som har angst fra før får mer angst av hysteriet media skaper. Anonymkode: fc445...8ee 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er jo ganske innlysende at de som har angst fra før får mer angst av hysteriet media skaper. Anonymkode: fc445...8ee Ja, det er nok kun det. Det er sikkert ingen med psykiske problemer som blir skremt av en verdensomspennende pandemi og snart en million offisielt døde (pluss alle som ikke har blitt telt). Anonymkode: f1dd3...07d 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 Det er hverdagsnevrotikerne som nå styrer koronahysteriet i verden. Disse som leser alt som står på varene de handler, og frykter absolutt alt. De har fått noe å samle seg om. Anonymkode: a27bd...bca
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: For å si som dere i bagatelliseringsbrigaden pleier: De fleste som dør på den måten hadde sikkert tatt livet sitt snart uansett, det har bare ført til at enkelte har gjort det noen måneder tidligere. Jeg har ingen dekning for det, men det har ikke dere for deres påstander heller, så det går opp i opp. Anonymkode: f1dd3...07d Det er ikke sant. Det hjelper ikke å bruke hjemmelagde klisjeer og gjenta og gjenta som en papegøye. Nei, det blir flere selvmord når: a) DPS og alt har vært stengt i flere måneder, man fikk ingen hjelp med det psykiske, og nå er det selvfølgelig langt etterslep på grunn av tidligere stenging b) mange har mistet jobb og fått økonomiske problemer, kanskje gått konkurs, arbeidsledigheten i april var det høyeste siden andre verdenskrig c) det har lenge vært forbudt med menneskelig kontakt, slik at mange ble sittende alene uten mulighet til å få klem og støtte, treffe noen. Nå oppfordres det fortsatt til begrenset kontakt, noe som fører til at mange sitter alene. Særlig gjelder det for dem som er avhengig av kollektivtransport, når det oppfordres å ikke bruke den "unødig". Så nei, faktisk hadde de ikke dødd om noen måneder, i hvert fall ikke alle disse. Hvis DPS hadde vært åpent og fungert som før, ville folk ha fått hjelp. Hvis folk ikke hadde mistet jobb og inntekt, kanskje hus og bil, ville de vært mer lykkelige. Hvis alt over skjedde likevel, men man kunne besøke familie og få klemmer hos foreldre/venner, ville det være lettere å takle. Anonymkode: 7168a...30f 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 USA kan ikke sammenlignes med Norge. For det første så har de hatt en mer invaderende lockdown hvor skolene enkelte steder fremdeles er stengt, for de andre er det et samfunn på randen av borgerkrig med opptøyer, destruksjon og desillusjon. Vi må vente til selvmordsstatisktikken for 2020 kommer ut. Enn så lenge er det alt for tidlig å spekulere. Noen melder om at antall selvmord har gått ned https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/70raxK/ingen-tegn-til-at-flere-nordmenn-har-begaatt-selvmord-under-koronautbru Anonymkode: 1dafe...e69 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: For å si som dere i bagatelliseringsbrigaden pleier: De fleste som dør på den måten hadde sikkert tatt livet sitt snart uansett, det har bare ført til at enkelte har gjort det noen måneder tidligere. Jeg har ingen dekning for det, men det har ikke dere for deres påstander heller, så det går opp i opp. Anonymkode: f1dd3...07d Psykiske lidelser, inklusivt alvorlig suicidalitet, kan forhindres. De er syke og trenger behandling, og smittevernstiltakene har ledet til dårligere psykisk helsetilbud samt isolering. Dette her gjelder typisk unge mennesker som har mange leveår foran seg. For et usmakelig innlegg. Anonymkode: 17164...5a8 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #20 Skrevet 7. september 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: For å si som dere i bagatelliseringsbrigaden pleier: De fleste som dør på den måten hadde sikkert tatt livet sitt snart uansett, det har bare ført til at enkelte har gjort det noen måneder tidligere. Jeg har ingen dekning for det, men det har ikke dere for deres påstander heller, så det går opp i opp. Anonymkode: f1dd3...07d Jeg blir virkelig kvalm av folk om dagen. Hva slags menneske lirer av seg noe sånt som det her? Anonymkode: 6fb5e...cc0 1
Anbefalte innlegg