Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg strøyk i 50 av 60 studiepoeng da jeg tok et årstudium etter etter vgs. Har siden den gang fullført bachelor + master og er nå ferdig. Ser at jeg har endt opp med vanvittig mye lån, og det smerter meg at jeg ikke fikk om gjort lån til stipend på årstudiumet som følger av mye stryk.

Spørsmålet mitt er - dersom jeg studerer noe nytt og får inn 50 studiepoeng på dette, vil jeg da få omgjort lånet til stipend?
Studiet jeg tok den gang finnes ikke lenger.

Anonymkode: 0c7c3...38c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis det innenfor tidsrammen, tror jeg. Du har så så mange år på å gjøre de om. Skal stå på lånekassen sine side. 

Skrevet

Noen som vet hvor lenge? Fant ikke svaret på hjemmesidene.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som vet hvor lenge? Fant ikke svaret på hjemmesidene.

https://lanekassen.no/stipend-og-lan/utdanning-i-utlandet/omgjoring-av-lan-til-stipend/

"Send inn kopi av vitnemål og offisiell eksamensutskrift innen fristen

Fristen for å få omgjøring for beståtte studiepoeng, er fire år tilbake i tid, regnet fra det kalenderåret hvor vi mottar resultatene fra deg. Fristen for å få omgjøring for en fullført grad er åtte år tilbake i tid, regnet fra starten av det semesteret hvor du besto graden.

For å kunne få omgjøring for fullført grad, må det gå klart fram av dokumentasjonen hvilken grad eller kvalifikasjon du har oppnådd. Dersom du har avsluttet utdanningen før du har oppnådd en grad, må du gi Lånekassen beskjed om dette."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...