Gå til innhold

Hvor mange referanser oppgir dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de av dere som søker jobb eller har søkt nylig en jobb -la oss si at den første runden gikk bra og så spør de om referanser - hvor mange referanser oppgir dere?

Jeg har to fra de to siste jobbene (jobbe samlet i de to bedriftene 8 år) som kjenner meg og godt og til de arbeidet jeg gjorde, men så fortalte en jeg jobbet med tidligere som også søker jobb om at hun ble bedt om 5 referanser, derfor jeg spør.

Anonymkode: 37b9c...c33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to. Det er grenser for hvor mange man skal bry hver gang man bytter jobb.

Anonymkode: c0d2f...ad7

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville kun hatt en. Har hatt samme jobb i 10 år, så ser ikke at tidligere referanser er relevante. 

Om de ba om flere ville jeg ringt og spurt hva de ønsket. Om det er flere fra samme arbeidsplass, eller om det er referanser som kjenner meg privat. Er temmelig meningsløst at noen jeg har hatt en sommerjobb hos for 12 år siden skal svare om hvordan jeg fungerer i dag... om de i det hele tatt husker meg. 

Anonymkode: cc284...3b3

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en når jeg søkte sist. 

Skrevet

Hadde en når jeg søkte sist (min nåværende sjef. søkte på en ekstrajobb). Kan ha to ettersom en god venninne av meg jobber der jeg var før, men hun var ikke sjefen min da. 

Anonymkode: 3db98...38a

Skrevet

Jeg har tre referanser. To nylige og en fra da jeg startet for 8 år siden. Alle sammen innenfor samme kjede. 

Anonymkode: e407d...e1b

Skrevet

Tja... Jeg har to jeg kan oppgi nå. Men skulle kunne oppgitt flere, men ikke nødvendigvis leder. At de krever 5 referanser høres rart ut.

Anonymkode: e93d4...537

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...