AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Jeg har ikke pleid å varme opp stekepannen noe særlig før jeg legger maten i, men har forstått at det i noen tilfeller kan være vesentlig at den er varm. Jeg har gjerne latt den stå ett minutt eller to og tenkt at den må ha vært rikelig varm, men det tar vel gjerne lenger tid enn det å varme opp materialet i pannen? Hvor lenge lar dere pannen stå på platen før dere steker, om dere gjør det i det hele tatt? Jeg mener jeg hørte tidligere at man ikke skulle varme opp tomme stekepanner, så det er vel gjerne derfor jeg har vært skeptisk til å la den stå tom. Er det sånn at man ikke burde gjøre det? Anonymkode: 1e956...964
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Det å ikke varme opp tomme stekepanner er vel mest for at man ikke skal ødelegge et evt non-stick belegg. Glemmer man en teflonpanne og den får tørrsvi seg skikkelig kan den frigi uheldige gasser, men da skal den visstnok bli ekstremt varm. Jeg vil tro det også kan være uheldig for panna dersom den er veldig varm og raskt fylles med kalde ingredienser, i stedet for å steke litt om gangen. Personlig varmer jeg alltid opp stekepanna før steking. Ofte setter jeg plata på lav til middels varme mens jeg gjør klar ingredienser, for så å skru opp litt før jeg begynner stekinga. Av og til tester jeg med en liten bit løk for å sjekke at den er passe før jeg har på mer. Anonymkode: 081ec...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå