Gå til innhold

Lettere å diskutere med menn enn kvinner? Jeg synes det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som føler dette?  Jeg kjenner jeg blir sliten av å diskutere med mange kvinner. Jeg er kvinne selv. Vi kan ha et samtaleemne om noe og det er alltid noen som må hoppe inn å si det som er underforstått.  Det som er åpenlyst.   Nå konstruerer jeg bare et eksempel, men hvis jeg sier f.eks "Hunder er så kosete. Liker å se når de er så glad".   Så er det alltid ei som kommer "Alle hunder er jo ikke kosete".   Det ble aldri sagt heller og det er jo selvsagt at ALLE hunder i hele verden er ikke kosete, men er det alltid nødvendig å måtte si det åpenlyse? Slikt skjer i veldig mange diskusjoner.  Så er det ofte enten veldig enten eller.  Er ikke en mellomting.    

Synes det blir så slitsomt. 

Anonymkode: a7612...bdc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det går mer på person enn kjønn.

Har f.eks. et par mannlige bekjente som er utrolig kverulerende.

Anonymkode: bb48b...fcf

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror det kommer an på personlighet og ikke nødvendigvis kjønn. Både en mann og ei kvinne kan være flinke til å lytte og forståelsesfulle. Likevel må jeg si at jeg forstår meg godt med menn, men da tror jeg at det er personligheten deres. 

Skrevet

Enig i at det handler mer om person enn kjønn. Mannen min sier nøyaktig slike ting som dama i ditt eksempel. Bare at han blir sur i tillegg og lager drama om det. 

Generelt sett er det min erfaring at menn tyr oftere til drama, hersketeknikker (som sarkasme, latterliggjøring, veldig høy stemme) eller truende atferd for å «vinne» en diskusjon. 

Anonymkode: 1095d...aa3

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg synes menn kan være verre på noen måter.  De er flinkere til å vri problemet over på meg. De blir unnvikende og får det til å virke som jeg er den som lager drama og er problemet.  Gjerne komme med et kallenavn i en diskusjon. 

Skrevet

Faktisk oftere jeg blir imponert av kvinner i diskusjoner. Her inne f.eks er det som oftest en kvinne som kommer med det ene tankevekkende innlegget du virkelig legger merke til som er rolig, sindig, logisk og rasjonelt, stappet med fakta. Menn kan være litt "Det er SÅNN altså! Fordi jeg sier det!"

Anonymkode: 3302e...064

Skrevet

Ja litt enig. Har flere venninner som aaaaaldri blir ferdig med et samtaleemne selv om alt de sier bare er totalt innlysende og noe jeg ville blitt ferdig med på to sekunder. Akkurat som at de prater om det kun for å ha noe å prate om 

Et eksempel er å snakke i det viiiiide og det breeede om hvor "slem og taktløs en venninne/kollega er" og spekulere i alle mulige slags motiver og situasjoner og utsagn og hva alle andre har sagt, hva de har tenkt selv, hva de føler, hva andre føler, at denne personen eeegentlig er en god person, at hun/de er kjempeglad i denne personen, at de blir slitne og lei av dette, påvirket negativt, klarer ikke ta det opp med vedkommende, klarer ikke ta det opp med sjefen, klarer ikke bryte kontakten fordi det er jo "slemt", godta å bli behandla som dritt og deretter klage til meg på denne måten, når det enkle svaret på det er: Kutt henne ut hvis hun er giftig!!

Meld ifra til sjefen hvis dette er en kollega

- Hun/han har tydelige issues og man kan ikke regne med denne personen, det er det korte svaret. Get over it

Orker ikke 🤦🏼‍♀️ Bare jatter med i sånne samtaler... Hjesp

Skrevet

Menn er jo så pysete når de diskuterer. De bare gir seg når dama begynner å bli ivrig eller irritert i diskusjonen. "Unnskyld, det var ikke sånn ment." Æsj, så kjedelig. Kvinner gir seg ikke! Det er tøffere. Bare man kan diskutere på en voksen måte, så går det som regel bra uansett. 

Anonymkode: 09cbc...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...