Gå til innhold

Dumpsterdiving-trenden

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, WhiteSwan skrev:

Mye av maten er i emballasje 

Så? Man tar jo på emballasjen, og så maten etterpå... ?  Og hva med poser med brød ? Ikke akkurat mye emballasje på det,ø.

Anonymkode: ed236...548

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så? Man tar jo på emballasjen, og så maten etterpå... ?  Og hva med poser med brød ? Ikke akkurat mye emballasje på det,ø.

Anonymkode: ed236...548

Det går nok fint du, mange som driver med det har aldri blitt dårlige og de skyller maten etterpå 

Skrevet
On 9/6/2020 at 10:58 AM, AnonymBruker said:

Bruker ikke penger. Henter maten fra containere.

Begynner det å bli et alvorlig problem når man kan stå fram skamløst å oppfordre folk til å ikke betale matprodusentene og dagligvarekjedene for maten? I tillegg skal vist dette være klimavennlig. Hva mer er det som er klimavennlig? Ikke dra på jobb, fordi strømmen på jobbpc'n din forurenser.

I mine øyne er det et syksdomstegn for samfunnet når normalt bemiddlede folk med valgmuligheter anser det som et normalt valg å lete etter mat og klær på containere og søppelfyllinger, og ikke minst er det samfunnsøkonmisk katastrofalt, da regningen må tas av den normale forbrukeren. Dette førerer igjen til at de som har minst blir priset ut og risikerer og faktisk må dumpsterdive av tvang, og ikke av frivillighet for å spare penger og "redde klimaet".

Anonymkode: f0198...00b

Er vel heller butikker som burde begynne å ta inn mindre, da slipper de å kaste mat. Eller selge mat (som f eks vakuum-pakket biffkjøtt som varer månedsvis etter utgått dato) til 80% avslag. Ren matematikk dette: ikke ta inn for mye - mindre svinn - mindre utgifter til avfallshåndtering.

Hvis jeg går etter veien og det ligger en pakke med gulrøtter i posen, da tar jeg den med. Pakker jeg den opp og den er råtten - kast. 

Dumpsterdiving er ikke trend eller noe nytt, dette gjorde jeg selv når jeg gikk på VGS, fikk ikke deltidsjobb. Da ble 900,- i måneden etter at husleia var betalt ganske lite. Kiwi'en nedi gata kastet hele brød (i plastikk), hele melkepakker, plastikkpakker med tomater (1 var råtten)... såklart tok vi maten etter stengetid, den skulle jo på dynga uansett! 

Anonymkode: 13a66...d89

• Liker 2
Skrevet

Det er så ekkelt og grisete at jeg nesten ikke har ord. Er ikke familien verdt mer en grisemat? Hadde jeg visst at noen av våre venner drev med dette og i tillegg serverte det til oss, hadde det vært det siste de hadde sett av oss.

Anonymkode: 3b6af...1a4

Skrevet
12 timer siden, WhiteSwan skrev:

Det går nok fint du, mange som driver med det har aldri blitt dårlige og de skyller maten etterpå 

Og det er mange som kjører i 120 i 80-sonen og det har gått fint. De har aldri blitt utsatt for ulykker, så de kan vel fortsette å kjøre så fort da?

Vil du virkelig utsette folk for bakterier som de kan dø av?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det er mange som kjører i 120 i 80-sonen og det har gått fint. De har aldri blitt utsatt for ulykker, så de kan vel fortsette å kjøre så fort da?

Vil du virkelig utsette folk for bakterier som de kan dø av?

Hvem har dødd av dumpsterdiving hittil?

Anonymkode: b39e0...37c

Skrevet
På 6.9.2020 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Bruker ikke penger. Henter maten fra containere.

Begynner det å bli et alvorlig problem når man kan stå fram skamløst å oppfordre folk til å ikke betale matprodusentene og dagligvarekjedene for maten? I tillegg skal vist dette være klimavennlig. Hva mer er det som er klimavennlig? Ikke dra på jobb, fordi strømmen på jobbpc'n din forurenser.

I mine øyne er det et syksdomstegn for samfunnet når normalt bemiddlede folk med valgmuligheter anser det som et normalt valg å lete etter mat og klær på containere og søppelfyllinger, og ikke minst er det samfunnsøkonmisk katastrofalt, da regningen må tas av den normale forbrukeren. Dette førerer igjen til at de som har minst blir priset ut og risikerer og faktisk må dumpsterdive av tvang, og ikke av frivillighet for å spare penger og "redde klimaet".

Anonymkode: f0198...00b

I mine øyne er det et sykdomstegn å legge ut en så tåpelig forumpost som dette. Og siden du legger ut som anonym går jeg ut ifra du egentlig er flau over det du skriver, eller ikke kan stå for det. 

Det er vel INGEN som oppfordrer folk å ikke kjøpe mat. Selv de som dumpstrer må kjøpe mat fordi man finner som regel ikke akkurat det man liker å spise.  Og karbonfotavtrykket til de som driver med dette er betydelig redusert. Hver gang jeg spiser en god biff som har blitt kassert så føler jeg meg bra,og har god samvittighet fordi dette dyret ikke har blitt slaktet for ingenting, og i tilegg så har jeg ikke bidratt til etterspørsel etter okse siden jeg ikke kjøpte kjøttet. Så egentlig som en vegetarianer som spiser kjøtt. 

Det finnes ingen samfunnsøkonomiske problemer her, ingen som må ta noe regning. Butikker kaster mat uansett. At noen veldig få faktisk går og redder denne maten er bare bra. Håper virkelig dette innlegget er trolling. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maten er full i bakterier og får en i seg de rette bakteriene, kan man dø.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel litt vanskelig å sette dumpsterdiving som dødsårsak, om man ikke blir funnet død oppi containeren?

Anonymkode: 3179c...833

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maten er full i bakterier og får en i seg de rette bakteriene, kan man dø.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel litt vanskelig å sette dumpsterdiving som dødsårsak, om man ikke blir funnet død oppi containeren?

Anonymkode: 3179c...833

Mitt spørsmål står.

Skrevet

Syns det er ille at butikkene kaster så mye brukbar mat. Da jeg jobbet på bensinstasjon måtte vi kaste alle dagens boller og brød kl 23. Jeg pleide å gi de ut gratis til kunder etter kl 23..... synd å kaste det. 

Anonymkode: 218b9...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...