Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 15 mnd gammel gutt som har hatt hard mage helt siden han startet med fast føde. Har ikke hatt effekt av svisker, aprikos, pære, malt osv. 

Er mye cøliaki i familien, så jeg mistenker dette. Han har hard mage og til tider mye luft han ikke får ut. Hyler av og til når han bæsjer fordi det er vanskelig å få ut.

Noen andre som har fått påvist så tidlig? Skal til legen denne uken, men er dette nok symptomer? Merker ellers ikke mistrivsel, mye grining, lite vektoppgang eller andre symptomer 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du tenker cøliaki, det virker jo ikke slik i det hele tatt. 

Anonymkode: 46593...34f

Skrevet

Det er sjeldent at barn får påvist cøliaki så tidlig. 

Personlig tror jeg ikke at jeg har hørt om noen som har fått det påvist før de er nærmere 3 år.

Anonymkode: 5e952...c6b

Skrevet

Hva slags fast føde startet du med? Mange får jo hard mage av grøt og den slags. Hvis du startet med grønnsaker og slikt og alt var fint men ting har vært ille fra grøten og brød ble introdusert så kan cøliki være verdt og nevne, 

Sønnen til en kamerat hadde symptomer på cøliaki fra de startet med gluten mat og fikk diagnosen relativt tidlig, før han var 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...