AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #1 Skrevet 6. september 2020 Jeg er gravid og vil helst slippe å få noe som helst nikotin eller annet der jeg puster, i tillegg til at det lukter ganske kvalmende.. Vet at det ikke er like mye nikotin som i vanlig cigg eller like mye andre giftstoffer, men er det virkelig for mye forlangt å slippe at han vaper i bilen ved siden av meg når vi kjører eller på soverommet der jeg/vi sover?? Han ble sur når jeg tok opp vapingen og vil heller kjøpe seg en madrass og sove på gjesterommet fordi jeg sa at jeg ikke forstår hvorfor han må dampe inne på soverommet når han tross alt skal legge seg for å sove? Jeg synes det er barnslig å bli muggen over når han tross alt ikke gir meg noe valg, jeg må ligge i den dampen .. han kan vel røyke seg ferdig før sengetid og la den fandens vapen ligge ute i stuen eller på kontoret sitt, tenker jeg da. Den er -alltid- med, så selv om han ikke røyker sterke cigg så får han jo jevnt i seg nikotin hele sitt våkne liv. 16 timer i døgnet minst altså. Anonymkode: 47714...b63
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #2 Skrevet 6. september 2020 Dump han. Anonymkode: e9807...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Vape er så ulekkert. Rett ut harry! Og på soverommet attpåtil? Æsj. Jeg hadde klikka. Skikkelig. Anonymkode: ccf99...da0 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 Utrulig ! Da hadde jeg lagt meg et annet sted 👍🏼 Det er din fulle rett . Du må jo sette grenser for hvor han skal holde på med dette . Ute rett og slett ... Anonymkode: fc797...903 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Her tror jeg jeg hadde flyttet ut på gjestrommet. Velger han å vape på se nga over å sove med deg, kan han jo ligge alene sammen med dampen sin noen dager eller uker og kjenne på om han har tatt det riktige valget. Hvis han føler det, vet du jo hvor lite viktig du er, og tar han initiativ til å kaste vapinga ut av soverommet og invitere deg inn igjen har han vel skjønt et eller annet på veien. Anonymkode: 18889...d86 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Ikke pokker om det er ts som skal flytte ut av soverommet! Hvorfor skal hun gi opp den beste senga for at mannen skal røyke på soverommet? Uansett som det er e sigarett eller ikke, like unødvendig og ekkelt, og helt uaktuelt etter min bok. Nei, la mannen din følge planen som om å kjøpe seg en madrass og legge seg på gjesterommet hvis han nekter å slutte, men jeg hadde sett på det som et stort nederlag for forholdet og hadde kanskje måtte revurdere det. Anonymkode: e6226...f3d 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 Han ble så sur at han truet med å flytte ut, sa han hater meg gjentatte ganger etc, fordi jeg satte ned foten og sa jeg ikke ville ha det der på soverommet.. Han bor i mitt hus og betaler leie, men hvis han vil flytte hjem til mor fordi jeg er så slem og heller vil fortelle dem at jeg nektet ham dette så er det vel fritt frem da. Kjenner det er slitsomt å bo med noen som er så barnslige som samtidig har så gubbete "hobby" som å vape. Han prøvde å sammenligne sin konstante damping med 1 tilfelle der jeg var på besøk hos noen som røyket inne en kveld, der de som var tilstede ikke visste at jeg var gravid ennå - og der jeg gikk ut i frisk luft når det ble tent opp en sigg. Det synes han er en fullt rimelig sammenligning med å leve i den dampen hans hele døgnet. Jeg er altså ikke enig.. Etter han klikket i natt kom han for å si "unnskyld", jeg sa bare at jeg ikke vil bo med noen som HATER meg fordi jeg ber dem ta hensyn. Så jævlig umodent. Så nå er han furt for at jeg ikke ville akseptere at han skjelte meg ut og sa stygge ting til meg så lenge han sier sorry etterpå, også. Får vel belage meg på å bli alenemor, bedre enn å være mora til en 30åring i tillegg. Anonymkode: 47714...b63 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 Røyket han eller dampet han når du ble sammen? Anonymkode: 8c688...c38
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Røyka han i senga da han røyka tobakk også? Dette høres jo veldig rart ut om det stemmer og det er jo uforståelig at han ikke tar hensyn. Anonymkode: 8c79a...989
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 Det er ingenting positivt med vaping, og med tanke på deres fremtidige barn som skal dele rom med dere så er det helt noldus at han ikke forstår at han må kutte ut. Hiv han på dør hvis han ikke slutter umiddelbart. Anonymkode: fa892...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Røyket han eller dampet han når du ble sammen? Anonymkode: 8c688...c38 Det gjorde han, men han bodde ikke her og hva han gjør andre steder hos andre/der han bodde før - det legger jeg meg ikke i, men her jeg bor og når jeg er gravid, vil jeg ikke ha det på soverommet. Har aldri krevd at han slutter, ikke engang at han gjør det utendørs, bare jeg ikke må sitte/ligge i den lukten (på soverommet og i bilen når vi kjører sammen). Anonymkode: 47714...b63
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Det gjorde han, men han bodde ikke her og hva han gjør andre steder hos andre/der han bodde før - det legger jeg meg ikke i, men her jeg bor og når jeg er gravid, vil jeg ikke ha det på soverommet. Har aldri krevd at han slutter, ikke engang at han gjør det utendørs, bare jeg ikke må sitte/ligge i den lukten (på soverommet og i bilen når vi kjører sammen). Anonymkode: 47714...b63 Poenget er at det var utrolig dumt å bli sammen med en som røyker. Nå prøver han og går over på damping, men det er også ekkelt, så ja, skjønner at han er irritert. Men samtidig er han en total idiot som kan ikke dampe andre steder enn på soverommet eller bilen. Litt skummelt å tenke hvordan det blir med lille i huset - burde ha funnet en som ikke røyker! Anonymkode: 8c688...c38
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Røyka han i senga da han røyka tobakk også? Dette høres jo veldig rart ut om det stemmer og det er jo uforståelig at han ikke tar hensyn. Anonymkode: 8c79a...989 Han mener at det er så enormt stor forskjell på å røyke og vape at han synes "jeg ødelegger forholdet over ingenting" når jeg er så kravstor angående vaping på soverommet. Han skjønner ikke på noe nivå at det lukter ekkelt eller oppleves utrivelig for dem rundt ham fordi han selv synes vaping er så mye sunnere enn røyk. Jeg vet ikke hva han gjorde når han røyket, da kjente jeg ham ikke. Jeg er med på at vape ikke er like ekkelt som røyk, men det betyr ikke at jeg vil ha det der jeg sover, og det betyr heller ikke at det er helt ufarlig - han tørrhoster vanvittig ofte/mye så tydelig at det enten tørker ut eller skader. Anonymkode: 47714...b63 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Poenget er at det var utrolig dumt å bli sammen med en som røyker. Nå prøver han og går over på damping, men det er også ekkelt, så ja, skjønner at han er irritert. Men samtidig er han en total idiot som kan ikke dampe andre steder enn på soverommet eller bilen. Litt skummelt å tenke hvordan det blir med lille i huset - burde ha funnet en som ikke røyker! Anonymkode: 8c688...c38 Han har vapet i mange år, sluttet med røyk for flere år siden så det er ikke en avvenning/tilvenningssak. Anonymkode: 47714...b63
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 Jeg hadde kastet han ut, påspandert meg en ordentlig vask og rens av soverommet og kjøpt en ny madrass. Barn skal ikke sove ved siden av noen som bruker nikotin, og at han har røyket så mye på soverommet er rett og slett skadelig. Anonymkode: fa892...6e5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 Han er en idiot, rett og slett. Når røykere/dampere går rundt å bli sur fordi andre klager, da er det egoistiske drittsekker. Ville ha sagt at han ødelegger forholdet selv, når han ikke bryr seg om at dette gjør deg kvalm og dårlig. Bryr han seg like lite når ungen kommer og skal sove med dere på soverommet? Ta kampen nå. Anonymkode: 8c688...c38 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde kastet han ut, påspandert meg en ordentlig vask og rens av soverommet og kjøpt en ny madrass. Barn skal ikke sove ved siden av noen som bruker nikotin, og at han har røyket så mye på soverommet er rett og slett skadelig. Anonymkode: fa892...6e5 Jeg er enig, han mener jeg flytter målet ved å først ta opp at barnet ikke skal sove ved siden av noen som bruker nikotin for så å ta opp at jeg ikke vil ha vaping på soverommet. Han oppfører seg som om jeg er slem og urimelig og ute etter å ta ham fordi jeg synes det er ekkelt og har lest meg opp om nikotin og små barn.. kjenner jeg er oppgitt over hvor barnslig han er som ikke kan ta diskusjonen men som heller blir sint og sur og roper og hoier. Han må gjerne ha sin dårlige vane, bare ikke dra meg og ungen inn i det. Anonymkode: 47714...b63 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er enig, han mener jeg flytter målet ved å først ta opp at barnet ikke skal sove ved siden av noen som bruker nikotin for så å ta opp at jeg ikke vil ha vaping på soverommet. Han oppfører seg som om jeg er slem og urimelig og ute etter å ta ham fordi jeg synes det er ekkelt og har lest meg opp om nikotin og små barn.. kjenner jeg er oppgitt over hvor barnslig han er som ikke kan ta diskusjonen men som heller blir sint og sur og roper og hoier. Han må gjerne ha sin dårlige vane, bare ikke dra meg og ungen inn i det. Anonymkode: 47714...b63 Hvis han ikke evner å forstå hvor skadelig det er for nyfødte og barn så er det bare å få han ut. Forsøk gjerne å allier deg med jordmor/helsesøster først hvis du vil ha en dialog rundt det, men hører ut som han egentlig setter sine uvaner foran dere. Anonymkode: fa892...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 Når han ikke engang gidder høre på deg nå, oppfører seg så barnslig bare fordi han ikke får vape i senga, da er jeg litt redd det bare er starten på maaange kamper du må ta angående en baby i hus altså... Hadde det vært en omsorgsfull og voksen mann du var sammen med så hadde han selvsagt gått ut for å drive med det! (Antagelig ikke gjort det på soverommet in the first place..) Anonymkode: df015...b6b 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #20 Skrevet 6. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er en idiot, rett og slett. Når røykere/dampere går rundt å bli sur fordi andre klager, da er det egoistiske drittsekker. Ville ha sagt at han ødelegger forholdet selv, når han ikke bryr seg om at dette gjør deg kvalm og dårlig. Bryr han seg like lite når ungen kommer og skal sove med dere på soverommet? Ta kampen nå. Anonymkode: 8c688...c38 Takk, hadde aldri blitt sint på noen fordi de ikke ville delta i mine dårlige vaner. Drikker litt brus og han klager alltid over det fordi HAN blir fristet (!) av det, og da sier jeg at jeg aldri trenger å kjøpe en brusflaske igjen hvis han slutter å vape.. men det er visst ikke det samme, og jeg er helt teit som sammenligner to dårlige vaner 😂Nå som jeg er gravid har jeg sluttet å kjøpe brus .. da kommer han titt rennende hjem med en flaske "til meg" som han selv drikker.. lol. Anonymkode: 47714...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå