Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sies at jeg slapp unna lenge, men det begynte så smått i uke 33. Nå en uke senere er plagene så ille blitt at jeg halter når jeg går fordi det gjør så vondt.Typiske er feks at jeg reiser meg enten opp fra liggende til stående, eller fra sittende til stående fordi jeg skal bevege meg fra A til B. Det gjør så vondt på innsiden av lårene at jeg begynner å halte. Hvis jeg feks må bøye meg ned litt framover for å få tak i noe,.så gjør det også vondt. Har ellers vondt mellom rygg og rumpa hvis jeg feks reiser meg fra en stol.

Det er ikke mye jeg klarer om dagen før smertene kommer for fullt. I går sorterte jeg feks noen klær og la bort, og jeg ryddet litt på kjøkken benken. Det var nok til at jeg ble sittende eller liggende resten av dagen på sofaen. Når jeg sitter eller ligger i samme posisjon går det nemlig greit, men så fort jeg bytter stilling gjør det vondt. 

Jeg har stort sett ingenting eller lite vondt når jeg står opp, men det blir bare verre utover dagen. Jeg føler dette hemmer meg i hverdagen til å fungere normalt, når jeg ikke får til enkle oppgaver som feks å rydde litt og vaske klær pga smerter.  Jeg føler meg ganske lite selvhjulpen akkurat nå, og pga smertene iht bekkenet kunne jeg ønske at babyen helst kom ut i går. Vet strengt talt ikke hvordan jeg skal holde ut med dette i ca 6 uker til..

Lurer jo også på hvordan jeg skal kunne komme meg til jordmor og sånn framover siden jeg knapt klarer å gå. 

Noen som har noen råd der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiropraktor/fysio og bekken øvelser. 

Anbefaler deg å dra dit så fort som mulig før det blir værre. 

Skrevet

Er i uke 14 og har hatt det som deg en liten stund nå. I går akte/krøyp jeg rundt på alle fire mens jeg ryddet 😕 

Er også ivrig etter tips, så følger med i tråden din :)

Anonymkode: b878c...7d5

Skrevet

Bekkenbelte fra Gula Rehab er gull. Det er det jeg fikk anbefalt fra manuellterapauten min, det er det samme som de solgte på kvinneklinikken Haukeland før corona stoppet dem. 

Koster rundt 400 kr på nett. 

Ellers ville jeg kommet meg til fysio eller manuellterapaut så kjapt som mulig for hjelp til treningsøvelser, strekkeøvelser og stabilisering av bekken. 

Anonymkode: 98abc...b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...