AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Jeg er kvinne og har ikke imot at vi er likestilt og selvstendige, men MÅ det gjøres så tydelig? Dette er bare en ny sauegreie. De får det til å høres ut som kvinner skal ta over absolutt alt og at verden ikke klarer seg uten at kvinner styrer alt 🤔 Anonymkode: e5f1c...02e 4
Silva Pluvialis Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Fullstendig for likestilling, men jeg er også enig i at ikke absolutt alt trenger å være så likt. Det er jo bare fint i de tilfeller (f.eks., parforhold) hvor to eller flere mennesker utfyller hverandre uavhengig av kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 6 minutter siden, Uatskillelig skrev: Fullstendig for likestilling, men jeg er også enig i at ikke absolutt alt trenger å være så likt. Det er jo bare fint i de tilfeller (f.eks., parforhold) hvor to eller flere mennesker utfyller hverandre uavhengig av kjønn. Det skal ikke være likt, kvinnene skal ha overtaket. Kvinnene er fremtiden. Kvinnene er alt. Altså vi er ikke bedre selv. ser btw at sauene følger etter 1. kommentaren her. Allerede 6 likes. Anonymkode: e5f1c...02e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal ikke være likt, kvinnene skal ha overtaket. Kvinnene er fremtiden. Kvinnene er alt. Altså vi er ikke bedre selv. ser btw at sauene følger etter 1. kommentaren her. Allerede 6 likes. Anonymkode: e5f1c...02e Synes dette er tåpelig, jeg som kvinne synes ikke kvinner skal styre en dritt dem ikke fortjener. Hvem bygger togbanene? Hvem fikser elektrisiten under vinterstormen? Ikke kvinner ihvertfall, tror jeg. Men jeg mener også at man ikke skal holde kvinner unna bare fordi dem er kvinner, er dem kvalifiserte, da er det jo greit. Å investere er vel ikke noe spesielt? DEt kan vel de fleste gjøre som er rike? Anonymkode: 33e17...04e 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes dette er tåpelig, jeg som kvinne synes ikke kvinner skal styre en dritt dem ikke fortjener. Hvem bygger togbanene? Hvem fikser elektrisiten under vinterstormen? Ikke kvinner ihvertfall, tror jeg. Men jeg mener også at man ikke skal holde kvinner unna bare fordi dem er kvinner, er dem kvalifiserte, da er det jo greit. Å investere er vel ikke noe spesielt? DEt kan vel de fleste gjøre som er rike? Anonymkode: 33e17...04e Ja.. men denne kampanjen får det til å virke som kvinner er verdens gave Anonymkode: e5f1c...02e
Elaine Marley Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 Tråden er ryddet for latterliggjøring, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 Tror ikke du har skjønt hva kampanjen dreier seg om. Det er ikke til å stikke under en stol at kvinner ofte er dårligere økonomisk stilt enn menn. Kvinner jobber (ofte ufrivillig) deltid, de bruker mye penger på barna, og de investerer ikke pengene sine. Kampanjen skal løfte kvinner litt opp. Det er ikke snakk om at kvinner skal bestemme noe som helst, det er snakk om at kvinner skal få det litt sikrere økonomisk. Hvor mange har ikke hørt om kvinner som står på bar bakke ved samlivsbrudd? Dette er et problem i dagens samfunn, og vi bør ta tak i det. Anonymkode: d735e...897 20
axillea Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 Som AB over skriver, så handler denne kampanjen om å gjøre kvinner mer bevisste på sin egen økonomi og at det er viktig for oss å sikre oss økonomisk. Det er så mange kvinner som havner i økonomiske problemer ved skilsmisse og samlivsbrudd for at vi ikke har et aktivt forhold til vår egen økonomiske situasjon. Kvinner er generelt sett mye dårligere enn menn når det kommer til kunnskap om sparing, investering og pensjon. Selvfølgelig er det ikke alltid slik, men veldig ofte lar kvinner menn være økonomisjefen i hjemmet og det straffer seg veldig den dagen man brått står helt alene. Dette handler ikke om at kvinner skal styre eller ta over alt. Det handler kun om at vi må ta grep om vår egen situasjon. 14
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, RosaSokk skrev: Som AB over skriver, så handler denne kampanjen om å gjøre kvinner mer bevisste på sin egen økonomi og at det er viktig for oss å sikre oss økonomisk. Det er så mange kvinner som havner i økonomiske problemer ved skilsmisse og samlivsbrudd for at vi ikke har et aktivt forhold til vår egen økonomiske situasjon. Kvinner er generelt sett mye dårligere enn menn når det kommer til kunnskap om sparing, investering og pensjon. Selvfølgelig er det ikke alltid slik, men veldig ofte lar kvinner menn være økonomisjefen i hjemmet og det straffer seg veldig den dagen man brått står helt alene. Dette handler ikke om at kvinner skal styre eller ta over alt. Det handler kun om at vi må ta grep om vår egen situasjon. Wow! Så enig! Jeg trodde kampanjen var at kvinner liksom skulle overta. At det er urettferdig at menn eier så mye. Men ellers er jeg enig. Kvinner har lett for å la menn ta styringa økonomisk. Hvorfor? Jeg kommer ikke til å gå i den felles for jeg liker å vite hva jeg selv har. Jeg takler bare ikke å overtalte et ansvar som er mitt til andre. Men jeg har sett eksempeler låser du skriver. Ei mor som syntes det var så avslappende å få en mann i hus som kunne ta alle regningene, trikse økonomisk også. Ved å låne pengene hennes til å betale ned gjeld så fikk hub gradvis tilbake. Til slutt styrte han hva hele familien hadde på konto. Virket som verdens snilleste mann som overførte penger hver mnd. Betalte alltid alt når de var ute, men det var jo for deres egne lånte penger. Plutselig var noe gått til inkasso og familien måtte desperat få lånt penger av andre familiemedlemmer fordi denne mannen hadde brukt opp ALT. så menn er ikke nødvendigvis flinkere med sparing. Men de får ofte lettere kontrollen.. men det er like mye kvinnens feil. Anonymkode: e5f1c...02e
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 Det eneste flaue med kampanjen er at DNB har stjålet den fra grunderne i She community https://www.dn.no/konkurranseutvalget-dnb-har-handlet-i-strid-med-god-forretningsskikk-med-huninvesterer-kampanjen/2-1-859907 Anonymkode: 0ce9b...736 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #11 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste flaue med kampanjen er at DNB har stjålet den fra grunderne i She community https://www.dn.no/konkurranseutvalget-dnb-har-handlet-i-strid-med-god-forretningsskikk-med-huninvesterer-kampanjen/2-1-859907 Anonymkode: 0ce9b...736 Helt riktig. Dette er ikke en likestillingskampanje, basert på ideologi. Dette er en markedsføringskampanje, basert på fortjeneste. Det er om å gjøre å få kvinner til å bruke sine sparepenger (kvinner sparer gjerne, i mens menn forbruker gjerne). Det er i så fall en stor andel penger som DnB kan få klørne i. Anonymkode: 4dffb...69e 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja.. men denne kampanjen får det til å virke som kvinner er verdens gave Anonymkode: e5f1c...02e Ja, det vet jeg ingenting om, skjønner ikke helt poenget med hashtaggen... Er det for å bevise at man OGSÅ kan investere? Det har vel vært mulig lenge? Anonymkode: 33e17...04e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #13 Skrevet 8. september 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt riktig. Dette er ikke en likestillingskampanje, basert på ideologi. Dette er en markedsføringskampanje, basert på fortjeneste. Det er om å gjøre å få kvinner til å bruke sine sparepenger (kvinner sparer gjerne, i mens menn forbruker gjerne). Det er i så fall en stor andel penger som DnB kan få klørne i. Anonymkode: 4dffb...69e Det er jo selvsagt, DnB gjør ingenting kun for ideologiens del. Men jeg synes likevel det er positivt, da det kan få flere kvinner til å ta grep om egen økonomi Anonymkode: d735e...897 6
Gjest Blondie65 Skrevet 8. september 2020 #14 Skrevet 8. september 2020 Så her har altså TS laget en tråd for å kritisere en kampanje vedkommende har forstått null og nix av. DnB er et konsern som skal tjene penger, på lik linje med Rema1000 og Fortum (bare for å nevne noen andre som er i reklamebildet for tiden). Hvorfor er det negativt at DnB velger å appellere til det faktum at kvinner dessverre ikke setter seg godt nok inn i økonomi for å kapre kunder? Hvorfor reagerer TS ikke på dumme menn som tror at talestyrt teknologi skaper lykke som i Rema1000 reklamen? DnB driver da i det minste folkeopplysning? Og ja, enhver, også TS, kan sette seg inn i hva DnB reklamen egentlig handler om ved å søke opp #HunInvesterer. Det er direkte sunt å gjøre sånt før man kritiserer synes jeg!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #15 Skrevet 8. september 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: kvinner sparer gjerne, i mens menn forbruker gjerne Dette stemmer ikke i det hele tatt. Menn sparer mye mer, det er jo derfor man har kampanjer som dette. Anonymkode: 3436c...e20
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #16 Skrevet 8. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo selvsagt, DnB gjør ingenting kun for ideologiens del. Men jeg synes likevel det er positivt, da det kan få flere kvinner til å ta grep om egen økonomi Anonymkode: d735e...897 "Torches of freedom", blir jo det neste som dukker opp i tankene. Det var jo en glimrende idé. Anonymkode: 4dffb...69e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #17 Skrevet 8. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke i det hele tatt. Menn sparer mye mer, det er jo derfor man har kampanjer som dette. Anonymkode: 3436c...e20 Menn forbruker mer enn kvinner. Anonymkode: 18461...8f8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #18 Skrevet 8. september 2020 På 6.9.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev: Synes dette er tåpelig, jeg som kvinne synes ikke kvinner skal styre en dritt dem ikke fortjener. Hvem bygger togbanene? Hvem fikser elektrisiten under vinterstormen? Ikke kvinner ihvertfall, tror jeg. Men jeg mener også at man ikke skal holde kvinner unna bare fordi dem er kvinner, er dem kvalifiserte, da er det jo greit. Å investere er vel ikke noe spesielt? DEt kan vel de fleste gjøre som er rike? Anonymkode: 33e17...04e Fikser ikke kvinner sånne ting, altså? 🤔 🤦🏼♀️ Anonymkode: 02f7b...032 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #19 Skrevet 8. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikser ikke kvinner sånne ting, altså? 🤔 🤦🏼♀️ Anonymkode: 02f7b...032 Haha, den stussa jeg og på. Er TS 12 år? Anonymkode: d735e...897 1
LillEve Skrevet 8. september 2020 #20 Skrevet 8. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn forbruker mer enn kvinner. Anonymkode: 18461...8f8 Det er feil. Menn bruker ofte mer penger på store, dyre ting som kan selges ved et eventuelt samlivsbrudd, mens kvinner dessverre fortsatt sitter fast i gamle kjønnsroller der de bruker mye av pengene på å handle i matbutikken (flere tusen kroner i måneden ofte), på barneklær, på opplevelser for barna og lignende. Pengene til kvinner går opp i luft, mens menns penger gir verdi for mannen om man ikke er gift uten særeie. Og så er faktisk kvinner dårligere på å sette penger inn i fond og effektive sparetjenester. Derfor er det bra med en informasjonskampanje for skal pushe kvinner til å investere. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå