Gå til innhold

Hjelp! Skader på utleieleilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leid leilighet de siste 9 årene gjennom Utleiemegleren. Nå har det seg slik at det i løpet av disse årene har oppstått noen riper i gulvet, skade på vasken og noe skader på et par vegger etter hylleoppheng. Skal flytte ut straks og lurer på om noen kan hjelpe med tips til hvordan jeg kan fikse disse tingene på best og rimeligst mulig måte? 😭 

Riper i gulv etter stol med spiker som stakk litt ut av det ene beinet:( 

0A66B4B3-930C-401D-9549-3844A4EF5E85.jpeg.8e4ee99ebf365c8e6c44c8080b95f206.jpeg

Her har det hengt en liten bildehylle med veggoppheng fra Jernia som i utgangspunktet ikke skulle skade veggen (eller lage hull). Men den ble fjernet på feil måte. Dette har skjedd 2 steder i leiligheten.

24030C9B-FA56-43F7-851F-FCDB8754EAD2.jpeg.774c810d4ee2bca46d53233181e2cfe8.jpeg

Her falt et glass rett ned på vasken fra en hylle over. Finnes det noen måte å fikse dette?☹️
D77E272B-99E1-489D-A6A0-A8A6CDAB58C6.jpeg.4bbd4e64b18fbfe6915595c11b069c38.jpeg

Anonymkode: 81706...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det store spørsmålet for meg er hvorfor du i all verden ikke har fjernet denne spikeren tidligere? 

• Liker 7
Skrevet

Vasken må byttes ut, det trekkes av depositumet.

Det andre synes jeg er innenfor etter å ha leid i 9 år. Utleier må forvente noe slitasje.

Anonymkode: 90292...552

• Liker 16
Skrevet

Vasken får du ikkje reparert. Det var lite slitasje etter så lang tid :)

Ang gulvet er eg litt usikker. Kan man fylle noe opp i ripene med lik farge? 

Anonymkode: e7900...418

• Liker 1
Skrevet

Etter 9 år regner nok de fleste utleiere med at leiligheten må pusses opp uansett pga slitasje, og det der var ikke mye skader. 

• Liker 10
Skrevet
9 timer siden, Meadow skrev:

Etter 9 år regner nok de fleste utleiere med at leiligheten må pusses opp uansett pga slitasje, og det der var ikke mye skader. 

Skaden på vasken regnes ikke som normal slitasje, så den må leietaker i alle fall betale for. Veggen og gulvet er litt mer usikkert, men i og med at gulvet er skadet av en spiker som har stukket ut fra en stol så vil vel heller ikke det gå under normal slitasje.

Anonymkode: e2742...633

• Liker 3
Skrevet

Hør med de du har innboforsikring hos. Er vasken av den dyre typen kan det være mulig å gå gjennom de 😊 Kjøp hvit sparkel eller maling i samme farge som veggen. Mal over slitasjen. Det finnes noe som du kan reparere gulv med. Google tips om å fikse gulv. Det er lite slitasje etter så mange år.

Anonymkode: 25a36...88f

• Liker 1
Skrevet

Vasken må du bytte ut. Prøver du å mekke selv så kan det falle av eller gudene vet hva og gå ut over neste leietaker. 

Anonymkode: 908b7...83f

• Liker 1
Skrevet

Slik fikser du vasken i alle fall.

Anonymkode: b2df1...e79

• Liker 5
Skrevet

Veggen kan du fikse med litt sparkel og maling i samme farge.

Anonymkode: fd904...4ae

• Liker 2
Skrevet

Store riper i gulvet er da absolutt ikke normal slitasje? 

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, Sprinkle skrev:

Det store spørsmålet for meg er hvorfor du i all verden ikke har fjernet denne spikeren tidligere? 

Den ble fjernet med en gang det ble oppdaget, hvor står det at den ikke ble fjernet? Jeg har barn, og små barn er ikke alltid slik at de skjønner at man ikke skal ripe opp gulvet. Så minstemann rakk å gjøre litt skade på 14 sekunder. 

Anonymkode: 81706...042

• Liker 2
Skrevet

Helt normal slitasje.

Anonymkode: fdd34...7b2

Skrevet

Har du forsøkt å vaske over ripene i gulvet? Overraskende mye går bort med litt gnikking.

Skrevet
5 minutter siden, Tamsi skrev:

Har du forsøkt å vaske over ripene i gulvet? Overraskende mye går bort med litt gnikking.

Vaske..riper?

Anonymkode: ad744...a48

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Tamsi skrev:

Enig, det er nok ekstra tydelig fordi det er mørkt.. 

Veggen tenker jeg er helt innafor.. Å male i samme farge vil ikke funke, for malingen har nok falmet etter 10 år. 

Vasken er nok det som har mest betydning her... Men det kan gå fint... 😊 Hvordan er husvert? 

• Liker 1
Skrevet

De to første er vanlig bruksslitasje og ingenting du skal betale for. Det er faktisk snakk om 9 års bruk.

Den siste kan det hende du må betale for. Men husk at du ikke skal kjøpe en ny vask. Kun erstatte en sum som tilsrarer skaden på en eldgammel vask. Summen bør ikke bli mange kronene.

Anonymkode: 804c6...9e0

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vasken må byttes ut, det trekkes av depositumet.

Det er verdien av skaden som skal trekkes. Og vasken er gammel. TS skal ikke kjøpe ny vask. Det blir verdiøkning for utleier.

Anonymkode: 48eb0...a04

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...