Gå til innhold

Vil reise, men har ekstremt flyskrekk. Flyreisen min er 10 timer perr vei..... og må bytte fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til å få vekk skrekken min? 

Anonymkode: 63563...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk resept på truxal fra legen, tok en 10 min før boarding og ble vekket ved ankomst. Husker ingenting av flyturene. 

Anonymkode: 681ce...da9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk resept på truxal fra legen, tok en 10 min før boarding og ble vekket ved ankomst. Husker ingenting av flyturene. 

Wow, dette har jeg aldri hørt om før, kan du værsåsnill fortelle mer om det? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir man besvimet av det eller hva? For leste at det bare Demper angst
hadde likt å være besvimet hele turen

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Wow, dette har jeg aldri hørt om før, kan du værsåsnill fortelle mer om det? 

Jeg fortalte legen om EEEKSTREM flyskrekk og at jeg ikke kom til å klare turen uten litt hjelp, så han skrev ut noe beroligende som het truxal, eller noe sånt, jeg bare sovna omtrent momentant. Funket knall for meg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har flydd både med og uten beroligende, og vil absolutt anbefale å ikke ta beroligende. Iallefall teste det ut på forhånd først, for jeg synes det blir mer stressende med noe innabords. Mister liksom enda mer kontrollen da. 

Anonymkode: 7b7cd...e75

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir man besvimet av det eller hva? For leste at det bare Demper angst
hadde likt å være besvimet hele turen

Ja det er beroligende, men jeg fikk nok beskjed om en dose eller mengde som skulle mer enn berolige, slå meg ut 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er beroligende, men jeg fikk nok beskjed om en dose eller mengde som skulle mer enn berolige, slå meg ut 

Høres perfekt ut. For er virkelig ikke noe gøy å stresse hvert sekund i flyet! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres perfekt ut. For er virkelig ikke noe gøy å stresse hvert sekund i flyet! 

Ja ikke sant, bare vær helt ærlig med legen og si det som det er, så det ikke er noe misforståelse 

Skrevet

Kanskje ikke lenge til du skal fly. Men vil virkelig anbefale flightclinic.com. Holder til på Kjevik i Kristiansand, men reiser rundt tror jeg. 

Anonymkode: 41989...3ae

Skrevet
På 6.9.2020 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Det har du nok ikke. Ombord i et fly skal du regelmessig gjøre muskeløvelser for å motvirke den meget forhøyede faren for blodpropp, og du skal være tilregnelig nok til å kunne evakuere deg selv. Legen din tenkte neppe "la oss gi henne medisiner så hun potensielt er avsvimt i luften og dør om uhellet skulle være ute"

Du har fått en normal dose. Og hatt en unormal og lite heldig reaksjon. 

Ts: de fleste som tar beroligende rapporterer å være bare dopet, bakfull og redde. Det er uansett ikke farlig å være redd - det er ubehagelig. Å lære seg å stå i ubehag er bare sunt for deg. Så bestill fly, innstill deg på å være redd i 10 timer og at det er helt ok. 

Anonymkode: 7e403...f30

Skrevet

Du skal ikke ut og fly i 10 timer nå?! Hold deg hjemme, for svarte! Så har du tid til å få behandling for flyskrekken til viruset har roet seg eller det har kommet vaksine. 

Anonymkode: 9daef...4e1

Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 6.9.2020 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har flydd både med og uten beroligende, og vil absolutt anbefale å ikke ta beroligende. Iallefall teste det ut på forhånd først, for jeg synes det blir mer stressende med noe innabords. Mister liksom enda mer kontrollen da. 

Anonymkode: 7b7cd...e75

Jeg tar beroligende og sovetabletter før lange flyreiser. Genialt for meg! Tok en test før jeg fløy, for å se hvordan det funket.

Skrevet

Rasjonelt så vet du jo at det så godt som aldri skjer noe stort når en flyr, annet enn at en kommer fra A til B.

Men følelser er rare, slik, for det hjelper ikke å vite at det er så og så mange millioner fly som flyr hvert år og nesten ingen uhell.

Hadde det vært så enkelt ville du ikke hatt noen fobi. Men fobi er ikke rasjonell. Den er irrasjonell.

Det er ingenting å skamme seg over.

Men fortell de kabinansatte dette, så vil de gjøre det de kan for å hjelpe deg med å finne roen, mens du flyr, og sjekke at det går bra med deg.

Det mest skumle er når du letter. Ikke fordi det kiler, det gjør det ikke mer. Ikke får du sånne dotter i ørene heller mer.

Men det føles rart, på en måte, å ikke være på bakken mer. Hvis det er veldig ekkelt og skummelt så ikke se ut. Se rett frem, eller noe.

Ta med deg en bok å lese på. Eller last ned noen videoer eller lydbøker på mobilen. Det er lov å se på og bruke mobilen mens du er i luften, så lenge den er på fly-modus. Det hjelper, for da tenker du ikke så mye på at du er i luften.

Anonymkode: 73806...eb1

• Liker 1
Skrevet

Fly ja..... Jeg pleier å kaste et blikk på kapteinen for å se om han det stabil ut. Ironisk nok synes jeg alltid kapteinen ser slem ut, ustabil etc. Men har enda til gode å styrte og kapteinen har landet trygt og flott. 

Pleier å ta meg en snaps, for å roe nervene. Det er også betryggende å tenke på at blir det styrt så vil jeg heller være brisen og i godt humør fremfor LIVREDD i mine siste minutter

Anonymkode: 1fd25...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...