Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber med økonomi i en mellomstor bedrift. For noen måneder siden fikk jeg vite at en kollega hadde sladret på meg til sjefen. Hendelsen var at vi hadde hatt en liten samtale rundt en arbeidsoppgave. Jeg var etter egen oppfattelse ikke frekk eller spydig, gikk ikke til personangrep og vi diskuterte kun saken. Det eneste var at jeg husker jeg kom med én litt oppgitt kommentar, typ «Jeg føler det blir best resultat når vi gjør det slik», sagt på en litt oppgitt måte. Det var ikke meningen å være slem, overhodet.. Vi har heller aldri diskutert før eller siden. Jeg ser ikke på meg selv som hverken frekk eller belærende, og ønsker selvfølgelig å samarbeide godt med mine kollegaer. Kollegaen min hadde tydeligvis gått rett til sjefen, sagt jeg var frekk og i tillegg sagt jeg ikke gjorde jobben min (!) Noe som ikke stemmer i det hele tatt. 

Jeg synes det hadde vært mye, mye bedre om vedkommende hadde komt til meg og sagt ifra først.. er ikke det det normale? Hvis jeg sa noe som fornærmet noen ønsker jeg å få vite det, slik at jeg eventuelt kan ta det til etterretning hvis jeg føler det er berettiget.. Føler dette var veldig lite konstruktivt og at han på en måte var ute etter meg.. det må da gå an å si ifra til meg først? Også om vedkommende opplevde det jeg sa som frekt.

Noen som har opplevd lignende? 😕 

Anonymkode: bc081...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alle som synes det er like behagelig å ta det opp direkte med vedkommende det gjelder, dessverre. 
Men å ta dette til sjefen var vel kanskje å gå litt langt? Har dere ikke verneombud? 

Håper du har tatt deg en prat med sjefen om dette. Sjefen skal være objektiv i saken :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...