Gå til innhold

Hvorfor skal alt tas opp i plenum når det gjelder noen få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i huleste kan ikke de det gjelder bare få en beskjed om at ting ikke er greit? Hvorfor skal ALLE på en arbeidsplass få en beskjed når det gjelder en eller to stykker? (Alle vet at Nils tar lengre pauser enn de andre, men likevel skal ALLE inn på møte for å få høre at de kun har 30 minutters pause) Hvorfor skal vi foreldre få beskjed om ting fra skole/lærer som høres ut som det gjelder hele klassa, når det faktisk ikke gjelder vårt barn? Og heller ikke halvparten av de andre heller. 
Det må da gå an å ta det direkte med de det gjelder!!! Man sitter å føler at man har gjort ting man ikke har gjort. 

Anonymkode: ff464...c6e

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må da gå an å ta det direkte med de det gjelder!!!

Her kan du ta ditt eget råd

• Liker 22
Skrevet

For å skape indrejustis? :)

Anonymkode: d770e...f27

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, minister-mio skrev:

Det var min tanke også. Her snakker vi glasshus så det synger. :ler: :ler: :ler: 

Anonymkode: 6948d...e3d

• Liker 5
Skrevet
11 timer siden, minister-mio skrev:

Fantastisk svar

Anonymkode: 37106...685

• Liker 3
Skrevet

Vet jo det var plenum her også, men her er det vel ingen som ble beskyldt for noe i mitt innlegg? Var det? Kan vel ikke akkurat sammenlignes.
Men jeg har virkelig tatt det opp med de det gjelder. Så det holder også.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nils tar alltid fem minutter ekstra pause. 

Britt, Helen og Marte lar seg irritere og klager. Det blir trolig tatt direkte med Nils, men også i plenum på neste avdelingsmøte. 

Dette fordi Nils sin leder ikke skal gå og si at han har kalt Nils inn på teppet, men likevel forsikre Britt, Helen og Marte om at ALLE har fått beskjed og at dette er noe som følges opp. 

Edit; i tilfelle barn og klasser er det ofte samme grunn. Man kan ikke si til foreldre at foreldrene til Stian skal snakke med Stian om å spille for røft fotball i friminuttet. Stian får nok høre dette direkte, og foreldrene. Men for å berolige/styrke følelse av å bli tatt på alvor av de andre, så tas det i plenum. 

Samt at man kan lære av andres feil. 

Beklager at innlegget suste på lagret før jeg var ferdig. 

Endret av Zoey
  • Liker 6
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i huleste kan ikke de det gjelder bare få en beskjed om at ting ikke er greit? Hvorfor skal ALLE på en arbeidsplass få en beskjed når det gjelder en eller to stykker? (Alle vet at Nils tar lengre pauser enn de andre, men likevel skal ALLE inn på møte for å få høre at de kun har 30 minutters pause) Hvorfor skal vi foreldre få beskjed om ting fra skole/lærer som høres ut som det gjelder hele klassa, når det faktisk ikke gjelder vårt barn? Og heller ikke halvparten av de andre heller. 
Det må da gå an å ta det direkte med de det gjelder!!! Man sitter å føler at man har gjort ting man ikke har gjort. 

Enig!

Anonymkode: ef468...272

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var min tanke også. Her snakker vi glasshus så det synger. :ler: :ler: :ler: 

Anonymkode: 6948d...e3d

Hvordan? 
Jeg går ikke ut med beskyldninger om at alle på KG har gjort noe. 
Jeg tar opp ting med de det gjelder og har gjort det hver gang det har vært noe. 
Jeg lurer bare på hvorfor noen tar alle under en kam jeg. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Zoey skrev:

Nils tar alltid fem minutter ekstra pause. 

Ja ikke sant. «Nils» irriterer meg 😅 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant. «Nils» irriterer meg 😅 

Jeg trykket lagre ved en feil 😅 Har skrevet ferdig nå. Faens Nils. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er langt mer lettvint å sutre og klage i plenum, enn å faktisk ta ting direjte opp med den personen det egentlig gjelder? 

Noe Tråd-starter her selvølgelig blir ett levende bevis for, når hun sitter her på Kvinneguiden og sutrer - i steden for å diskutere sånne ting med selve arbeidsplassen sin.                

Anonymkode: 5da5f...426

Er vel heller det at hun/han lurer på om andre har opplevd det samme? Da kan man jo utveksle erfaringer og eventuelle "løsninger".

Anonymkode: 5b42b...d2c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er langt mer lettvint å sutre og klage i plenum, enn å faktisk ta ting direjte opp med den personen det egentlig gjelder? 

Noe Tråd-starter her selvølgelig blir ett levende bevis for, når hun sitter her på Kvinneguiden og sutrer - i steden for å diskutere sånne ting med selve arbeidsplassen sin.                

Anonymkode: 5da5f...426

Hvis du hadde lest hva som er skrevet her så ser du at det er tatt opp med de det gjelder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...