Gå til innhold

Tror dere proffdanserne i «Skal vi danse» har normal BMI eller undervekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på damene nå.
De har nok mye muskler også, men synes de ser veldig tynne ut.

Anonymkode: da685...5c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Undervekt

Anonymkode: 0ac39...634

• Liker 2
Skrevet

Normal. Tror det er resten av samfunnet som er overvektige

Anonymkode: 2a005...d65

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Normal. Tror det er resten av samfunnet som er overvektige

Anonymkode: 2a005...d65

Tenker også normal. Men det var da drøyt i si at resten av samfunnet er overvektig.

Anonymkode: 40c54...08d

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker også normal. Men det var da drøyt i si at resten av samfunnet er overvektig.

Det er jo ganske sant, da. 

Anonymkode: 68096...dcd

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske sant, da. 

Anonymkode: 68096...dcd

Hadde faktisk vært interresant å vite gjennomsnitts bmi/KMI på den norske befolkning i dag sånn sett.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på damene nå.
De har nok mye muskler også, men synes de ser veldig tynne ut.

Muskler veier en del mer enn fett, så de er nok innenfor eller tett opp mot normalen mtp vekt. Fettprosenten er nok ekstremt lav.

• Liker 9
Skrevet

Da jeg var i tenårene, og 20 årene ville jeg ha sagt de er normalvektige. Men i dag ville jeg ha sagt undervektig. 

Anonymkode: 6e28f...d6a

• Liker 1
Skrevet

Både og. Helene var meget slank, tipper hun har ganske lav fettprosent. Mens Rikke ser helt smashing ut med sine muskuløse lår, tipper hun er mer normalvektig. 

Anonymkode: 9532a...461

• Liker 4
Skrevet

Bmi deres er sikkert mye høyere enn normale folk, muskler tar mindre plass og veier mer, venninna mi er danser på høyt nivå. Hun er ca 170cm og veier nærmere 77kg, og bruker str s i klær. Hun er veldig slank og muskuløs. 

Anonymkode: 2bf89...5f1

• Liker 5
Skrevet

Normal. Det krever at man er ganske trent for å danse profesjonelt på denne måten, og muskler veier mer enn fett vet vi nå alle. 

Anonymkode: 516e8...528

• Liker 3
Skrevet

Synes alle ser ut som normalt sunne og friske damer. Spennet i normal bmi er stort. 

Anonymkode: ba98f...b19

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, det var mer enn jeg trodde. Men fremdeles 30% som ikke er det. Så altså, ikke resten av samfunnet.

Det er nesten 3 av 4. Det er faktisk innmari mye. 

Anonymkode: 8c2f0...9e8

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Om man ser på bildet av eksempeldamen i artikkelen, er jeg sikker på at veldig mange ville sagt at hun ser normal ut, helt vanlig, ganske flott og forholdsvis slank. Fordi hun har kiloene jevnt fordelt. Men denne damen er i kategori overvekt, og har slanket seg ned fra fedmekategorien. Hjelper ikke henne å si hun ser flott og slank ut, tallene sier sitt. 

Jeg er sikker på at damene på skal vi danse er innenfor normal, selv om noen kanskje vil påstå radmager, undervektig. Normalbegrepet hos folk flest er forpurret nå, siden så mange er tyngre og større nå enn før.

Anonymkode: d5c50...b7a

• Liker 4
Skrevet

Ser dere tilbake på kvinner (og menn) fra 1920-1970 så vil dere se at disse var betydelig slankere da. Mer husmannskost og mindre sukker og alkohol. Jentene i skal vi danse er godt trente, slanke og normale.

Anonymkode: 721dc...452

• Liker 4
Skrevet

Normal BMI, helt klart. 

Anonymkode: 21a47...977

• Liker 3
Skrevet

Dette sier i grunnen alt: 

Under den første HUNT-undersøkelsen i 1984 var det gjennomsnittlige midjemålet for unge 75,8 centimeter for gutter og 70,6 centimeter for jenter. Nå ligger det på 81,6 centimeter blant jenter mot 79,6 blant gutter, viser undersøkelsen. – Midjemålet sier noe om hvor fettet sitter.8. apr. 2020
forskning.no › ...

Forsker slår alarm om vektøkning blant unge jenter - Forskning.no

I tillegg vet vi at midjemål over 80 på kvinner er en indikasjon på farlig magefett. Så hva som er normalt ute i blant folk flest er nok til å se oss fedmeblind.

Anonymkode: f973d...c6b

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke èn eneste av dem er undervektige i følge BMI. Tvert imot tror jeg enkelte av dem kan være overvektige, eller tett oppimot det, i følge sin BMI. Dette er på grunn av musklene. Jeg har en ganske lignende kropp som de mest formfulle danserne der; slank, men ikke direkte tynn, og med former. I følge min BMI er jeg 9 kg unna overvekt. Jeg har nok ikke spesielt tunge muskler, da jeg er mer typen som går turer enn typen som drar på treningssenteret flere ganger i uka.  Jeg tror derfor noen av proffdanserne veier en god del flere kilo enn meg, hvis de har lik høyde og samme kroppsfasong. 

Anonymkode: e2e45...85f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...