AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Hei I feb 2020 var jeg i gang med IVF forsøk i utlandet. Hadde kommet ganske langt med medisiner men like før vi skulle reise ble alt avbrutt pga corona. På den tiden pleide jeg å sette inn progesteron stikkpiller i skjeden som heter cyclogest. Jeg tror det er da jeg fikk sopp i skjeden. Jeg skjønte ikke hva det var siden jeg aldri har hatt sopp før. Derfor gjorde jeg ingen ting med det. Snakket med legen i mai og han anbefalte canesten krem og en tablett som jeg skulle svelge. Husker ikke navnet på tabletten. Jeg tok tabletten og begynte med canesten krem. Men var ikke så flink til å smøre. Sluttet etter 4-5 dager. Og jeg ble ikke noe bedre. Det klødde og klødde. I august hadde jeg IVF forsøk på nytt. Og ble gravid. Idag er jeg 6 uker på vei. Jeg tenkte at nå må jeg gjøre noe med denne soppen mååå bli kvitt den. Hadde canesten kremen liggende hjemme så begynte bare å bruke den. Har brukt den i 7 dager og kjente ikke kløe og irritasjon i disse 7 dagene. Men i dag kom kløen tilbake selvom jeg var flink til å smøre med kremen 2-3 ganger daglig. Nå har jeg kjøpt canesten vaginaltablett også. Men spørsmålet er kan jeg ta canesten vaginaltablett siden jeg bruker progesteron stikkpille også 2 ganger om dagen??? Anonymkode: 4b7d0...2d6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Du må snakke med farmasøyt på apoteket eller lege om det. Det har vi ikke lov til å svare på her inne. Anonymkode: e1703...578 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 1. Det holder med ett spørsmålstegn. 2. Kontakt legen igjen. Anonymkode: e7bf7...912
Kenelz Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: 1. Det holder med ett spørsmålstegn. 2. Kontakt legen igjen. Anonymkode: e7bf7...912 Slapp av, det er KG! Hun kan bruke så mange spørsmålstegn hun vil. Ikke sant?????!!!!!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Hei I feb 2020 var jeg i gang med IVF forsøk i utlandet. Hadde kommet ganske langt med medisiner men like før vi skulle reise ble alt avbrutt pga corona. På den tiden pleide jeg å sette inn progesteron stikkpiller i skjeden som heter cyclogest. Jeg tror det er da jeg fikk sopp i skjeden. Jeg skjønte ikke hva det var siden jeg aldri har hatt sopp før. Derfor gjorde jeg ingen ting med det. Snakket med legen i mai og han anbefalte canesten krem og en tablett som jeg skulle svelge. Husker ikke navnet på tabletten. Jeg tok tabletten og begynte med canesten krem. Men var ikke så flink til å smøre. Sluttet etter 4-5 dager. Og jeg ble ikke noe bedre. Det klødde og klødde. I august hadde jeg IVF forsøk på nytt. Og ble gravid. Idag er jeg 6 uker på vei. Jeg tenkte at nå må jeg gjøre noe med denne soppen mååå bli kvitt den. Hadde canesten kremen liggende hjemme så begynte bare å bruke den. Har brukt den i 7 dager og kjente ikke kløe og irritasjon i disse 7 dagene. Men i dag kom kløen tilbake selvom jeg var flink til å smøre med kremen 2-3 ganger daglig. Nå har jeg kjøpt canesten vaginaltablett også. Men spørsmålet er kan jeg ta canesten vaginaltablett siden jeg bruker progesteron stikkpille også 2 ganger om dagen??? Anonymkode: 4b7d0...2d6 Følg bruksanvisningen denne gangen. https://www.legemiddelsok.no/sider/Interaksjoner.aspx?sub1=Progesteron&sub2=Canesten Anonymkode: 0496c...9c2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Det holder med ett spørsmålstegn. 2. Kontakt legen igjen. Anonymkode: e7bf7...912 Du er en dritt ok????? Anonymkode: 21584...4bf
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei I feb 2020 var jeg i gang med IVF forsøk i utlandet. Hadde kommet ganske langt med medisiner men like før vi skulle reise ble alt avbrutt pga corona. På den tiden pleide jeg å sette inn progesteron stikkpiller i skjeden som heter cyclogest. Jeg tror det er da jeg fikk sopp i skjeden. Jeg skjønte ikke hva det var siden jeg aldri har hatt sopp før. Derfor gjorde jeg ingen ting med det. Snakket med legen i mai og han anbefalte canesten krem og en tablett som jeg skulle svelge. Husker ikke navnet på tabletten. Jeg tok tabletten og begynte med canesten krem. Men var ikke så flink til å smøre. Sluttet etter 4-5 dager. Og jeg ble ikke noe bedre. Det klødde og klødde. I august hadde jeg IVF forsøk på nytt. Og ble gravid. Idag er jeg 6 uker på vei. Jeg tenkte at nå må jeg gjøre noe med denne soppen mååå bli kvitt den. Hadde canesten kremen liggende hjemme så begynte bare å bruke den. Har brukt den i 7 dager og kjente ikke kløe og irritasjon i disse 7 dagene. Men i dag kom kløen tilbake selvom jeg var flink til å smøre med kremen 2-3 ganger daglig. Nå har jeg kjøpt canesten vaginaltablett også. Men spørsmålet er kan jeg ta canesten vaginaltablett siden jeg bruker progesteron stikkpille også 2 ganger om dagen??? Anonymkode: 4b7d0...2d6 Jeg hadde problemer med sopp rundt 6 år siden. Husker at kun å bruke Canesten ikke funket for meg, den kom rett og slett tilbake hver gang, selv om jeg brukte kremen i veldig lang tid. Gikk til legen og fikk noen tabletter (for å spise) ilag med Canesten, som gjorde at soppen forsvant. Men jeg vet ikke om de er trygge under graviditet. Som alle andre sier, ville jeg også anbefalt å gå tilbake til legen og forklare at Canesten ikke virker for deg. Kanskje det finnes noe alternativ form for behandling. Anonymkode: 4212f...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå