Gå til innhold

Hvordan la henne få vite at han var utro uten å avsløre meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet fra bygda for 21 år siden, da jeg var 16, men familien min bor der fortsatt. For en tid tilbake traff jeg en litt eldre mann fra nesten samme sted. Jeg kjenner han ikke,  han er fra naboskolen min og et par år eldre. Vi er ikke venner på sosiale medier eller lignende. Det endte med alkohol og sex på hotellrommet hans. Det var hyggelig og god sex, så jeg tenkte at det kunne gjentas. Jeg søkte han opp på nettet, det viser seg at han har samboer og barn. Han bor på bygda hvor vi kommer fra.  Jeg tenkte at han kansje nylig var blitt singel, så jeg undersøkte litt forsiktig blant venner som bor der, han er ikke singel. Han likte tydeligvis møtet vårt han også, for han har tatt kontakt for å  gjenta treffet med sex. Jeg er imot utroskap. Jeg er singel så jeg kan ligge med menn jeg møter, men det hadde jeg aldri gjort om jeg var i et forhold. Jeg ville aldri hatt sex men noen som jeg visste var opptatt. Dersom jeg var henne så ville jeg visst hva slags mann hun er sammen med.

Jeg kunne selvsagt ringt henne, presentert meg, og fortalt alt sammen + lagt frem meldingen hans hvor han vil treffes på nytt som bevis. Det ville vært det beste. Han bor et lite sted hvor "alle kjenner alle", om man ikke kjenner en person, så kjenner man noen som kjenner de. Folk på bygda er glad i sladder. Når jeg er med familien min eller veninner så får jeg høre hvem som har vært utro med hvem, hvem som har et skjult alkoholproblem ol. Nå har det seg slik at familien min er kjent i denne bygda. Jeg kommer fra en slekt med politikkere, frivillige engasjerte og en psykisk syk person som desverre har skjemt seg selv og familien ut. Alle i bygda vet hvem familien min er, men de er på ingen måte kjendiser i Norge eller fylket. Dersom jeg fortalte henne at han har vært utro, så er det sansynlig at hun forteller det til sine venner for støtte og råd. Jeg ønsker ikke et slikt rykte på meg, jeg har et yrke hvor jeg er avhegig av tilitt. Det vil ikke bli et stort problem for meg, fordi jeg ikke bor der og har nettverk her jeg bor. Det som holder meg tilbake er søskene mine, de ble boende igjen på bygda og lever helt normale og anonyme liv. De ønsker ikke opmerksomheten som politikkerne, de engasjerte og spesielt den psykisk syke har bragt over familien. De er nok flaue og skammer seg for ting, men noe av det er en del år tilbake og "glemt" av bygda, fordi nye skandaler har tatt plass. Jeg vil ikke at søskene mine skal oppleve at familien på nytt får fokus fordi søsteren deres har hatt sex med en mann i et forhold på et hotell. Det er jo det med sladder, det kan bunne i en sannhet men folk vrir og vender på det, så det kan lett gå fra at jeg ikke visste at han var i et forhold, til at jeg forførte og dopet han ned mot hans vilje.

Finnes det noen måte jeg kan la henne få vite at han har vært utro uten å ringe å presentere meg?

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: fa63f...9cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da trekker du deg diskret tilbake, og avslutter videre kontakt med mannen.

Det smarteste du kan gjøre, er å glemme hele greia og la være å gjøre noe mer med det. 😉 Eller er det sånn at du ønsker å yppe til bråk ?

• Liker 24
Skrevet

Hvis du - for eksempel sendte henne et brev der du fortalte hva som har skjedd så er det jo en sjans for at han forteller hvem han var utro med, altså deg, og da er ikke navnet ditt hemmelig lenger. 

• Liker 4
Skrevet

Du må bare trekke deg tilbake og aldri ta kontakt igjen. I det øyeblikket du fant ut at han var samboer gikk ansvaret over på deg.

Det er ikke din oppgave å ødelegge en familie med vitende vilje med barn involvert.

Anonymkode: 2cc57...66a

• Liker 7
Skrevet

Hva ønsker du å få ut av det og fortelle? Kan du ikke bare trekke deg unna hvis du er redd for hva folk tenker?

• Liker 9
Skrevet

Jeg ønsker ikke at mitt navn skal dras frem, spesielt med tanke på søskene mine. Jeg har ikke ligget med han etter at jeg fant ut at han var opptatt. Det er ikke jeg som har gjort noe galt i det forholdet, men han. Jeg tror på karma. Dersom det var min mann så ville jeg visst. Jeg ser på utroskap som svik, og jeg takler ikke løgn og hemmeligheter, men det betyr ikke at hun ønsker å vite.

• Liker 4
Skrevet

Herregud. Hva ER det med enkelte mennesker og deres enorme behov for å fortelle (sladre) Det er overhodet ikke sikkert at samboeren hans VIL vite noe slikt.  Og kanskje de har et åpent forhold, for alt du vet. Hold deg unna. 

Anonymkode: 030ea...cb4

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønner ønsket om å la henne få vite, men her ville jeg latt hensynet til din familie og alt det du nevner veie tyngre. La det ligge. Det er utrolig masse utroskap som aldri blir oppdaget, dette er bare en dråpe i havet. Og for alt du vet, kanskje hun allerede vet, og har tilgitt.

Anonymkode: 96d6f...397

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker ikke at mitt navn skal dras frem, spesielt med tanke på søskene mine. Jeg har ikke ligget med han etter at jeg fant ut at han var opptatt. Det er ikke jeg som har gjort noe galt i det forholdet, men han. Jeg tror på karma. Dersom det var min mann så ville jeg visst. Jeg ser på utroskap som svik, og jeg takler ikke løgn og hemmeligheter, men det betyr ikke at hun ønsker å vite.

Du svarer deg selv litt i dette inlegget, det er faktisk ikke sikkert at hun vil vite, det kan være de er i åpent forhold, det kan være mye rart. Legg dette nå bak deg grunnet hensyn til familie som du har skrevet om tidligere

• Liker 3
Skrevet

Det er ingen måte du kan sladde uten at noen får vite det var deg, med mindre det er en tredje person i bilde. Det du kan gjøre er å avslutt forholdet og gå videre med livet ditt. Sannheten kommer ut før eller senere.  Stakkars samboer og barn.

• Liker 1
Skrevet

Det ville vært fint om du kunne tenkt litt på hans barn. Det er sannsynligvis de som får den verste støyten hvis det blir "oppvask" i heimen.

Noen ganger er det bedre å tie enn å tale.

Vær voksen og legg det bak deg uten å gjøre noe mer med det.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, moon_child skrev:

Det er ingen måte du kan sladde uten at noen får vite det var deg, med mindre det er en tredje person i bilde. Det du kan gjøre er å avslutt forholdet og gå videre med livet ditt. Sannheten kommer ut før eller senere.  Stakkars samboer og barn.

Det er ikke noe problem for meg å gå videre og treffe andre single menn. Det er ikke som om det var et forhold eller at jeg var forelsket. Det ble avsluttet med en gang jeg fant ut at han er i et forhold for min del, jeg traff han ikke igjen slik han ønsket i meldingen. Jeg er som sagt imot utroskap og hadde aldri ligget med han om jeg hadde visst at han var i et forhold.

Når du skriver at sannhenten kommer ut før eller siden så blir jeg litt stresset. For er det ikke bedre for henne om hun får vite det nå enn om hun får vite det senere? Er jeg ikke "mer" skyldig senere om det kommer frem at jeg uviten har bidratt til utroskap og i tilegg holdt det hemmelig? Hva om jeg er i et forhold når det kommer ut, slik at jeg har en kjæreste som også blir innvolvert i dette.

De har ikke et åpent forhold for de av dere som foreslo det. Han er heller ikke på vei ut av forholdet og ville bruke meg som brekkstang, eller teste ut om gresset er grønnere på den andre siden. Hadde jeg vært henne så ville jeg ha visst om det, det er derfor det er så vanskelig.

Det er kanskje min personlighet eller skade fra barndommen, men jeg takler ikke elefanter i rommet, svik og løgn. Jeg er ærlig. Det har gjort at jeg er veldig god i jobben min, og tjener en hel del 🙂 Jeg vil absolutt anbefale andre å leve uten løgn og svik.

• Liker 2
Skrevet

Det er snakk om et engangstilfelle. Da visste du jo ikke at han var i et forhold. Det har kommet fram i ettertid. Du har ikke møtt ham etter det. Den saken er grei. 

Jeg vil si det er noen kjemperisiko for å bli oppdaget ved et engangstilfelle.  Risikoen for å bli oppdaget øker jo lengre det pågår. Man vet aldri når man møter på felles kjente. 

Du er ikke alene om å foretrekke ærlighet. Jeg setter ærlighet høyt. Og mener bestemt at ærlighet varer lengst. Men noen ganger må man stoppe opp og tenke seg godt om. For ærlighet kan koste dyrt. Om ikke for deg, så kan det være det for andre. Man skal og vurdere kostnaden av ærlighet for den tredje parten i dette. Hans familie. Det er mange hensyn som må tas.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare trekke deg tilbake og aldri ta kontakt igjen. I det øyeblikket du fant ut at han var samboer gikk ansvaret over på deg.

Det er ikke din oppgave å ødelegge en familie med vitende vilje med barn involvert.

Nei. Det er HANS ansvar for svartehelvete! Det er HAN som er utro!

1 time siden, Bøtteballetten skrev:

Da trekker du deg diskret tilbake, og avslutter videre kontakt med mannen.

Det smarteste du kan gjøre, er å glemme hele greia og la være å gjøre noe mer med det. 😉 Eller er det sånn at du ønsker å yppe til bråk ?

Æsj.. yppe til bråk ved å vise solidaritet med andre kvinner? Skjerp deg!

TS:

vanligvis er jeg for å fortelle, men i dette tilfellet ville jeg vernet om familien. 

Anonymkode: a36d5...e31

• Liker 5
Skrevet

Her er det bare å tie 👍🏼 Du har ikke noe med det ! Han var utro ikke du . Så hvorfor skal du egentlig si noe ? Kom deg videre ... Det er hans oppgave og informere kona hvis han føler for det en dag . 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS:

vanligvis er jeg for å fortelle, men i dette tilfellet ville jeg vernet om familien. 

Æsj selv. 😉

Jeg er ingen tilhenger av å på død og liv skulle fortelle henne som sitter hjemme at mannen er utro. Som regel så er det en baktanke med ærligheten.

Da er jeg mer bestemt på at hvis jeg hadde involvert meg med en mann, som jeg hadde oppdaget er gift eller samboer - da hadde jeg valgt å avslutte forholdet snarest. Og jeg ville holdt kjeft om det. Har ikke behov for å være så ærlig at alt skal måtte fortelles for å lette egen samvittighet. Som sagt så er det en tredjepart i det. Man kan gjerne ha i bakhodet at ikke alle ønsker å vite om utroskap. Noen vet sikkert om at mannen er utro, men velger å lukke øynene for det fordi det er enklest. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde tidd helt helt stille, og var jeg henne ville jeg ikke likt å vite. Ikke i det hele tatt. 
Du er singel, du er deg, du kan ikke bare si at «dersom jeg var henne ville jeg likt å vite». Du er ikke henne.

Det er ingen grunn til at hun skulle tro på et anonymt tips heller, og det er ingen grunn til at han skulle ville holde deg ute av historien, han vil bli rasende på deg og sverte deg så mye han kunne. Du vil du bli stempla som gal og forelska homewrecker av ham, om han innrømmer utroskap eller ikke.

Anonymkode: 07d2b...355

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS:

Ja men det er jo nettopp mitt poeng! Han vet jo selvfølgelig at han er utro og har familie hjemme. Så han har ingen empati eller moral i behold. Det betyr derfor at det er DEG som har ansvaret til å trekke deg tilbake. Og tie. 
Da gjør du det etisk og moralsk riktige og unngår å påføre hans familie smerte fra ditt hold.

Skrevet

La det ligge. Det finnes ikke en eneste kvinne der ute som får en slik nyhet uten å kreve å vite hvem

Scenarioer;

- hun tror ikke på det, men vil vite hvem løgneren er. Hun får deretter behov for å spre dette, navnet ditt vil bli kjent. Og på en mindre plass blir det prat og antagelser uansett hvor mye du har ditt på det rene. 

- hun tror på det, men vil jobbe gjennom det. Dette vil være aller vondest for henne som egentlig er uskyldig i det hele, han vil ha det som før og fortsette som før (til han blir tatt igjen). Navnet ditt blir kanskje kjent, kanskje ikke, avhengig av om hun er av typen som ønsker å holde dette privat. 

- hun tror på det, og går. Og selvfølgelig vil navnet ditt bli dratt inn i det i mange sammenhenger. 

Anonymkode: 42bfe...719

• Liker 4
Skrevet

Sannsynligheten er vel ganske høy for at du ikke er den eneste han har vært utro med og at samboeren allerede aner hva slags fyr han er. Hun lever jo faktisk sammen med han.

Jeg synes ikke du har noe ansvar for å skjerme hverken hans eller samboerens følelser, men ser ikke helt hva godt det skal medføre å varsle anonymt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...