AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Først vil jeg bare si at jeg vet veldig godt at det jeg gjør er galt, så dere trenger ikke bruke tid i helgen deres med å fortelle det til meg. Jeg elsker en mann og har gjort det i en del år. Han har de siste årene hatt kjæreste, hun har barn fra før, de bor sammen og er en familie. Innimellom tar han kontakt med meg også har vi sex. Han bruker meg kun for sex nå. Jeg vet at han har vært utro i de tidligere forholdene sine også. Jeg kjenner ikke henne, men ut i fra det jeg vet om henne virker hun som en snill person. Jeg vet at jeg ikke bør svare når han tar kontakt, og jeg bør iallefall ikke ligge med han. Dersom jeg sier nei så går han sikker til noen andre og den tanken er enda mer uutholdelig (og ja han er en drittsekk og han hadde helt sikkert vært utro mot meg også). Men så har jeg dårlig samvittighet ovenfor henne da... Jeg har egentlig lyst til at hun skal finne ut at han er utro. Først og fremst så hun vet hva slags person hun er sammen med, også får hun bestemme seg om hun vil fortsette å være sammen med han. Innerst inne håper jeg at han blir singel, og selvsagt at han velger meg, men det er ikke derfor jeg skriver her. Jeg skriver fordi jeg har dårlig samvittighet ovenfor henne, som jeg egentlig ikke kjenner. Har noen vært i samme situasjon? Hva gjorde dere? Hva hadde dere andre gjort om dere var meg? Noen råd eller tilbakemeldinger? Anonymkode: da713...ece
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Så bra at du har litt dårlig samvittighet. Det viser at du har bittelitt empati. Jeg tror det er få elskerinner som har noe omtanke for den stakkars forrådte konen. Dump han! Finn deg en mann som ikke er opptatt. Anonymkode: c7165...81c 6
Notisblokk Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Det beste du kan gjøre for deg og henne er å si til henne at han er utro. Og at hun får vite at det er deg, alså at han får vite det. På den måten kommer han ikke til å være aktuell for deg lenger og du kan gå videre i livet ditt og finne en annen mann du faktisk kan dele livet ditt sammen med!! Ikke holde deg igjen på denne måten. Tenk på henne som er sammen med en som er utro, hun fortjener å vite. Tenk på deg som ikke kommer deg videre i livet pga en du aldri kan få (og hvis du får han kommer han til å ligge med flere andre). 5
Silva Pluvialis Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Vær ærlig med henne og kutt kontakt med han. Det er det eneste redelige. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først vil jeg bare si at jeg vet veldig godt at det jeg gjør er galt, så dere trenger ikke bruke tid i helgen deres med å fortelle det til meg. Jeg elsker en mann og har gjort det i en del år. Han har de siste årene hatt kjæreste, hun har barn fra før, de bor sammen og er en familie. Innimellom tar han kontakt med meg også har vi sex. Han bruker meg kun for sex nå. Jeg vet at han har vært utro i de tidligere forholdene sine også. Jeg kjenner ikke henne, men ut i fra det jeg vet om henne virker hun som en snill person. Jeg vet at jeg ikke bør svare når han tar kontakt, og jeg bør iallefall ikke ligge med han. Dersom jeg sier nei så går han sikker til noen andre og den tanken er enda mer uutholdelig (og ja han er en drittsekk og han hadde helt sikkert vært utro mot meg også). Men så har jeg dårlig samvittighet ovenfor henne da... Jeg har egentlig lyst til at hun skal finne ut at han er utro. Først og fremst så hun vet hva slags person hun er sammen med, også får hun bestemme seg om hun vil fortsette å være sammen med han. Innerst inne håper jeg at han blir singel, og selvsagt at han velger meg, men det er ikke derfor jeg skriver her. Jeg skriver fordi jeg har dårlig samvittighet ovenfor henne, som jeg egentlig ikke kjenner. Har noen vært i samme situasjon? Hva gjorde dere? Hva hadde dere andre gjort om dere var meg? Noen råd eller tilbakemeldinger? Anonymkode: da713...ece Har ikke vært i samme situasjon, så kan jeg hjelpe deg fra den vinkelen. Men sett utenfra, føler jeg meg ganske trygg på hva mitt råd bør være: Kutt kontakten. For din egen del. Du virker som et menneske med samvittighet, men som er blendet av denne mannen. Du vet det allerede: han er ikke bra for deg. Ja, kjæresten hans burde kanskje få vite, men det er ikke din jobb. Ikke så lenge du drømmer om et forhold til han, i alle fall. Da er du bare en som er ute etter å stjele typen hennes, ikke en som ønsker å hjelpe. Skulle du derimot klare å kutte han helt og gå videre, så kan kanskje saken være en annen. Anonymkode: dec30...c78 2
Bøtteballetten Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 Altså, han er utro med deg. Du vet at han har vært utro før. Ergo vet du at han er en drittsekk. Det er et gode at du har dårlig samvittighet overfor henne. Men jeg håper at hun får informasjon om hans utroskap fra et annet hold enn deg. Hun fortjener en som er bedre enn ham. Det jeg derimot ikke skjønner, er hvorfor du vil ham når du vet hvordan han er. Blir du sammen med ham, så er det deg han går bak ryggen på. Vil du virkelig ha et sånt forhold ? 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Jeg gir blaffen i at du ligger med en opptatt mann. Men at du faktisk tenker på å sladre til dama hans, er helt vanvittig! Dette handler ikke om dårlig samvittighet. Hadde du hatt 0 interesse for mannen, så hadde du heller ikke fortalt dette til dama hans. For da hadde du intet å vinne på det. Anonymkode: 48f71...694 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Skrevet 5. september 2020 Fortell sannheten til henne. Kutt han ut tvert. Ghost ham, blokker ham og gå videre med livet ditt. Du er god nok som du er! Og du fortjener å være noens førstevalg. Det er du ikke nå. Du er toalettet han driter i for å bli kvitt driten inni seg! Sorry, tøffe (og ekle) ord, men du må innse det. Du har masse fint i vente! Anonymkode: 9bc5f...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har bestemt at jeg skal kutte ut mannen og at sist gang var siste gang, han vet ikke det enda. Jeg har litt dårlig samvittighet overfor kona, men må tenke på meg selv og bli ferdig med han. Så nå er det å vente til neste melding og stålsette seg for å si i fra at det er slutt. Jeg hadde aldri sagt det til kona, jeg ville ikke blitt utsatt for det bråket som kommer da. Trekk deg stille og rolig ut, vil han ha deg så gjør han det slutt med kona, om ikke så vet du hva/hvem han er. Anonymkode: b0871...318
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Først vil jeg bare si at jeg vet veldig godt at det jeg gjør er galt, så dere trenger ikke bruke tid i helgen deres med å fortelle det til meg. Jeg elsker en mann og har gjort det i en del år. Han har de siste årene hatt kjæreste, hun har barn fra før, de bor sammen og er en familie. Innimellom tar han kontakt med meg også har vi sex. Han bruker meg kun for sex nå. Jeg vet at han har vært utro i de tidligere forholdene sine også. Jeg kjenner ikke henne, men ut i fra det jeg vet om henne virker hun som en snill person. Jeg vet at jeg ikke bør svare når han tar kontakt, og jeg bør iallefall ikke ligge med han. Dersom jeg sier nei så går han sikker til noen andre og den tanken er enda mer uutholdelig (og ja han er en drittsekk og han hadde helt sikkert vært utro mot meg også). Men så har jeg dårlig samvittighet ovenfor henne da... Jeg har egentlig lyst til at hun skal finne ut at han er utro. Først og fremst så hun vet hva slags person hun er sammen med, også får hun bestemme seg om hun vil fortsette å være sammen med han. Innerst inne håper jeg at han blir singel, og selvsagt at han velger meg, men det er ikke derfor jeg skriver her. Jeg skriver fordi jeg har dårlig samvittighet ovenfor henne, som jeg egentlig ikke kjenner. Har noen vært i samme situasjon? Hva gjorde dere? Hva hadde dere andre gjort om dere var meg? Noen råd eller tilbakemeldinger? Anonymkode: da713...ece Si det til henne. Ta bilde bevis Anonymkode: 7f15b...1c8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 Har du en historikk med selvskading? Å involvere seg slik i noen som hverken respekterer deg eller vil være med deg er jo bare destruktivit. Du burde søke hjelp for å få et bedre selvbilde og syn på egeverdi. Anonymkode: c084c...43e 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 Personlig er jeg ikke den typen som fordømmer utroskap. Jeg har verken blitt utsatt for utroskap ei heller vært utro, men jeg har nok vært den andre kvinnen der han var i et "dårlig" forhold, men da bare for gøy og tatt det for hva det var, så jeg er ikke en forsmådd og bitter eks som jeg føler pleier å farge disse trådene om "elskerinne" og utroskap. Når det er sagt så tror jeg ikke ett sekund på at grunnen til at du vil fortelle henne det er fordi du har dårlig samvittighet ovenfor henne. Om du hadde det i den grad du babler om i innlegget ditt så ville du avsluttet det med mannen, eller ikke begynt å ha sex med han i utgangspunktet. Du skriver at han bruker deg, og bare det viser at du vil ha han kun for deg selv. Du er ikke noe offer her. Det er kun én grunn for at du vil fortelle henne om affæren deres, og det er det at du håper at han skal forlate henne til fordel for deg. Så kutt ut det bullshitet om at du vil hennes beste. Om du hadde villet hennes beste så hadde du kuttet ut det forholdet du har med denne mannen og så kanskje fortalt henne det i ettertid om samvittigheten hadde gnaget deg opp. Det er patetisk med disse trådene "Bør jeg fortelle henne om forholdet jeg har til mannen hennes siden jeg plutselig har dårlig samvittighet?" Det er så gjennomskuelig og det er kun for å gavne deg selv. Og om du forteller henne det så tviler jeg på at han vil ha noe med deg å gjøre lenger. Om han elsket (eller i det hele tatt var forelsket) deg slik du påstår du elsker han så ville han gått fra henne for lenge siden til fordel for deg, og det har ikke skjedd. Så der har du svaret ditt. Å late som du er snill, godhjertet og samvittighetsfull nå uten baktanker er nok litt for sent. Ta det som det er, og om du ikke lenger vil bli "brukt" så må du nok finne en annen mann som vil være seriøs, for når en mann er forelsket så ville han gjort alt i sin makt for å få deg, og det å gå ut av et forhold ville vært det minste problemet, spesielt når han ikke har egne barn med dama. Anonymkode: 06469...27c 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 Dette er ikke ekte samvittighet. Du bare vet at du egentlig burde hatt dårlig samvittighet. Hadde samvittigheten vært ekte, så hadde du sluttet. Du vil at hun skal vite hvordan han er? Du ser ikke hvordan DU er? Selv om du ikke er utro, så er du fortsatt umoralsk og vet at du er med på å skade et annet menneske. Medskyldig i utroskap. Anonymkode: 00aa0...a4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå