AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Vi har fått nye naboer og i ei uke har det holdt på hele kvelden og natta. De flyttet inn lørdag kveld, er våken på nattta, renner ut og inn av boligen, det er mye trafikk og i kveld kom de med flere flyttelass og holder på enda. Møbler og alt som blir dyttet inn gjennom vinduer og trange dører. Hvor sent er det egentlig greit at de holder på!? Unger sover i nabolaget, og vi er så lei av narkiser er våkne til alle døgnets tider!! 😫🤬😡 Anonymkode: 1a55b...fac
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Det er jævlig irriterende med sånne naboer som lever i sin egen boble, og ikke tenker på at de har naboer på andre siden av veggen. Jeg hadde gått på døra og presentert meg som deres nye nabo, og lurte på hvor lenge de skal holde på i natt. Anonymkode: f03cb...f33 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jævlig irriterende med sånne naboer som lever i sin egen boble, og ikke tenker på at de har naboer på andre siden av veggen. Jeg hadde gått på døra og presentert meg som deres nye nabo, og lurte på hvor lenge de skal holde på i natt. Anonymkode: f03cb...f33 Ja, det er det. Tar ikke sjansen på det, de virker ganske lite på nett, om man kan si det. Du vet sånn når de ruser seg hele tiden og alt handler om dem, blir ustabile og på grensen til farlige... Anonymkode: 1a55b...fac 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Skrevet 5. september 2020 49 minutter siden, AndreasBR skrev: ca 2300. Gjelder det flytting også? Er det ikke noe med urimelighet? Anonymkode: 1a55b...fac
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 hvorfor tror du dem er narkiser fordi dem er våkne hele døgnet ? HAHAHA Anonymkode: a1e9d...df5 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Skrevet 5. september 2020 Hvis det er snakk om rusmisbrukere så er det hvert fall ikke vits å prøve å nå gjennom ved å bruke kjeft og trusler om politi osv. Prøv å nå gjennom til de ved å bli litt kjent med de og få de til å forstå at dere ikke ønsker å lage kvalme, det eneste dere ønsker er at det ikke skal støye så fælt. Forhåpentligvis vil dere på den måten få de til å ta hensyn, eller at de hører på dere hvis det en dag blir helt ulevelig leven og dere kommer på døra og ber de pent om å roe seg. Det er hvert fall min erfaring. Setter dere hardt mot hardt med en gang så vil det bare bli verre og dere får bare "hold kjeft sjæl" når dere ber de dempe seg.. Anonymkode: 589ec...e38 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: hvorfor tror du dem er narkiser fordi dem er våkne hele døgnet ? HAHAHA Anonymkode: a1e9d...df5 Var det så morsomt, eller? Er ikke så vanskelig å se akkurat.. Anonymkode: 1a55b...fac 2
AndreasBR Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjelder det flytting også? Er det ikke noe med urimelighet? Anonymkode: 1a55b...fac Normalt sett lov å "bråke" mellom 0700 og 2300 ja. Hamring, banking, flytting.. At folk har et liv senere enn 1800 må jo folk bare godta. Synes det er mer urimelig å kreve at folk skal gå på tå i sin egen leilighet... 2
AndreasBR Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjelder det flytting også? Er det ikke noe med urimelighet? Anonymkode: 1a55b...fac Her er ordensregler fra der jeg bodde før. Sitat § 2 Ro Andelseier plikter å sørge for ro og orden i og utenfor boligen samt på utendørs fellesområder. Det må vises særlig hensynsfullhet slik at andre beboeres nattesøvn ikke forstyrres. Mellom kl. 23:00 og kl. 07:00 skal det være nattero i bygningene, og støyende aktiviteter må ikke finne sted. Hamring, boring og annet arbeid som skaper støy kan bare utføres i tiden mandag-fredag kl. 08:00-21:00 og lørdag kl. 10:00- 21:00. På søndager og helligdager bør støyende arbeider unngås. Skal det arrangeres selskapelige sammenkomster i boligen bør naboene varsles på forhånd. Disse mener jeg er meget innskrenkede. 2100 har man jo knapt ferdig på jobb for dagen. Sjekk hva som står i deres vedtekter. 1
Flamme Skrevet 6. september 2020 #11 Skrevet 6. september 2020 Her er det beste å gjøre å ta en prat med naboene dine. Ønsk de velkommen i ny bolig og si at du hadde satt pris på at det er stille fra 23 fordi du har barn og det er ganske lytt. Mulig de ikke har tenkt over det. 3
Drizzt Skrevet 6. september 2020 #12 Skrevet 6. september 2020 17 minutter siden, AndreasBR skrev: Synes det er mer urimelig å kreve at folk skal gå på tå i sin egen leilighet... Og det er dessverre veldig mange der ute som gjør. TS, start med å ta en prat og forklare situasjonen. Kanskje innser de ikke hva de gjør før noen påpeker det åpenbare?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #13 Skrevet 6. september 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er det. Tar ikke sjansen på det, de virker ganske lite på nett, om man kan si det. Du vet sånn når de ruser seg hele tiden og alt handler om dem, blir ustabile og på grensen til farlige... Anonymkode: 1a55b...fac Da hadde jeg ringt politiet klokka 23.01, og forklart greia. Anonymkode: 3590c...c9a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Skrevet 6. september 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Vi har fått nye naboer og i ei uke har det holdt på hele kvelden og natta. De flyttet inn lørdag kveld, er våken på nattta, renner ut og inn av boligen, det er mye trafikk og i kveld kom de med flere flyttelass og holder på enda. Møbler og alt som blir dyttet inn gjennom vinduer og trange dører. Hvor sent er det egentlig greit at de holder på!? Unger sover i nabolaget, og vi er så lei av narkiser er våkne til alle døgnets tider!! 😫🤬😡 Anonymkode: 1a55b...fac Om det er flyttelass og innflytting som er problemet går det nok over. Anonymkode: 62d24...dbb 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 Det skal være ro kl. 2300 så det er ikke akseptabelt. Vi hadde naboer som flytta inn og bråkte kl. 12 på natta. Vi måtte jo skjønne at de flytta inn, ja særlig når folk skal sove. De flytta etter kort tid for de mente vi var ute etter de hamring og banking på natta er ikke ok. Anonymkode: 3c03f...b5a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 Hva slags nabolag er dette da, med det du mener er narkomane som flytter inn? Om så er tilfelle, er politiet riktig adresse å henvende seg til. Om jeg hadde levd i et nabolag der narkomani var en vanlig ting blant naboene, hadde jeg flyttet. Anonymkode: 3c27d...2d3 1
solmåneogstjerner Skrevet 6. september 2020 #17 Skrevet 6. september 2020 Man skal jo ha ro senest etter 23. Men akkurat når man flytter så synes jeg man kan gi dem litt slack. Kanskje får man bare henger/varebil en eller to dager. Kanskje trenger man hjelp til bæring og må nesten ta imot den hjelpen når det passer for hjelperne. Og det tar ofte lenger tid enn man tror. Men selvsagt gjør man det så stille som mulig, og unngår å skru sammen møblene og henge opp bilder midt på natta. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #18 Skrevet 6. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags nabolag er dette da, med det du mener er narkomane som flytter inn? Om så er tilfelle, er politiet riktig adresse å henvende seg til. Om jeg hadde levd i et nabolag der narkomani var en vanlig ting blant naboene, hadde jeg flyttet. Anonymkode: 3c27d...2d3 Det er et rolig nabolag med godt etablerte folk, dessverre er det noen som har utleie her også. Det har også vært tilfeller av tyveri siste uken. 11 timer siden, AndreasBR skrev: Normalt sett lov å "bråke" mellom 0700 og 2300 ja. Hamring, banking, flytting.. At folk har et liv senere enn 1800 må jo folk bare godta. Synes det er mer urimelig å kreve at folk skal gå på tå i sin egen leilighet... Godtar at folk har et liv altså. Folk har besøk og koser seg ute i godværet. Men når man bevisst starter kl 21-22 hver kveld fordi man sover på dagtid, er det jo drøyt. 11 timer siden, AndreasBR skrev: Her er ordensregler fra der jeg bodde før. Disse mener jeg er meget innskrenkede. 2100 har man jo knapt ferdig på jobb for dagen. Sjekk hva som står i deres vedtekter. Mulig det er innskrenkede, men er vel en grunn til at borettslag ol har slike regler. Det blir jo vedtatt at nabolaget selv. Anonymkode: 1a55b...fac
AndreasBR Skrevet 6. september 2020 #19 Skrevet 6. september 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et rolig nabolag med godt etablerte folk, dessverre er det noen som har utleie her også. Det har også vært tilfeller av tyveri siste uken. Godtar at folk har et liv altså. Folk har besøk og koser seg ute i godværet. Men når man bevisst starter kl 21-22 hver kveld fordi man sover på dagtid, er det jo drøyt. Mulig det er innskrenkede, men er vel en grunn til at borettslag ol har slike regler. Det blir jo vedtatt at nabolaget selv. Anonymkode: 1a55b...fac Jupp, således enig i det du skriver her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå