AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #1 Skrevet 5. september 2020 Hei! Har lest litt, men finner ikke så mye konkret om dette. Er gravid igjen, blir 16mnd mellom mine. Sist svangerskap (2019) fikk jeg bekkenløsning i uke10 og slet opp/ned gjennom hele. Slapp unna krykker, men kunne ikke arbeide, eller fungere normalt i hverdagen. vell.. denne gangen fikk jeg det i uke7.. og det startet ikke mildt slik som sist. Denne gangen var det pang bekkenløsning. Jeg har så vondt i korsryggen og hoften at jeg ikke fungerer. Hatt det i 2uker alt. Ila ettermiddagen kan jeg gi opp å bevege meg, lille på 9mnd kan jeg ikke løfte. Jeg er ubrukelig.. er det andre som har opplevd dette? Ble det værre, likt eller kom du deg noe når hormonene stabiliserte seg? (Om det e noe)😥 Dette er så krise.. uff Denne posten er vell mer ment for å ikke føle meg så alene i dette.. vet ikke helt, desperat etter råd osv er jeg hvertfall Anonymkode: d8d07...c10
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #2 Skrevet 5. september 2020 Har kun hatt ett svangerskap og da startet bekkensmertene i uke 6. Bekkenløsning fra uke 12. Kan desverre ikke si det ble bedre, heller mye mye verre... Om jeg får det igjen ved neste svangerskap skal jeg gå tidlig til osteopat. Jeg følte litt effekt der etter 3 behandlinger, like før jeg skulle få 4 behandling så ble klinikken stengt pga coronatiltak... Jeg hadde 0 effekt av og gå til kiropraktor (gikk der i ca 2 mnd) men mange har jo effekt av det leser jeg. Eventuelt fysio, svømming o.l. Jeg vet ikke om behandling kan få bekkensmertene til og forsvinne helt, men kanskje det kan stoppe det fra og bli verre ihvertfall. Ellers er det jo tiltak du kan gjøre i hverdagen som og gå med korte steg, ikke støvsuge, ta ut av oppvaskmaskin o.l, samlete bein ut av bil/seng, sove med bbhugme-pute, god balanse mellom hvile og aktivitet (for mye aktivitet kan gjøre det verre, men for mye hvile kan gjøre at man stivner er min erfaring). Håper det går seg til ❤️ Anonymkode: cb47a...3cf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Skrevet 5. september 2020 Jeg var kjempedårlig i første svangerskap, av den grunn valgte jeg å vente med neste svangerskap. Vil ikke babyen min så vondt, å ikke kunne løfte han eller ta ordentlig vare på han. Anonymkode: d3ecc...346
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Jeg vil bare påpeke at bekkenløsning er noe alle gravide får, da det er en naturlig ting for at kroppen klargjøres til fødsel. Det du har er bekkenplager. Beklager, men jeg får helt mark av at det brukes feil. Selv går jeg til fysioterapi og basseng trening, og det hjelper noe, slipper unna krykker halve dagen hvertfall. Anonymkode: b333e...31b 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var kjempedårlig i første svangerskap, av den grunn valgte jeg å vente med neste svangerskap. Vil ikke babyen min så vondt, å ikke kunne løfte han eller ta ordentlig vare på han. Anonymkode: d3ecc...346 TS her: må bare si ifra, at denne kommentaren ble jeg skikkelig lei meg av! Veldig lite gjennomtenkt kommentar som jeg egentlig bare ser på som anonym trolloppførsel.. IKKE alt i livet man kan planlegge, og man blir heller ikke gravid med intensjon om plager som følge av bekkenløsning så tidlig. Anonymkode: d8d07...c10 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #6 Skrevet 6. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bare påpeke at bekkenløsning er noe alle gravide får, da det er en naturlig ting for at kroppen klargjøres til fødsel. Det du har er bekkenplager. Beklager, men jeg får helt mark av at det brukes feil. Selv går jeg til fysioterapi og basseng trening, og det hjelper noe, slipper unna krykker halve dagen hvertfall. Anonymkode: b333e...31b TS: Har symptomgivende bekkenløsning, ble ikke skrevet slik da innlegget ble skrevet noe i fortvilelse og hast. Takk for svar! Anonymkode: d8d07...c10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #7 Skrevet 6. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har kun hatt ett svangerskap og da startet bekkensmertene i uke 6. Bekkenløsning fra uke 12. Kan desverre ikke si det ble bedre, heller mye mye verre... Om jeg får det igjen ved neste svangerskap skal jeg gå tidlig til osteopat. Jeg følte litt effekt der etter 3 behandlinger, like før jeg skulle få 4 behandling så ble klinikken stengt pga coronatiltak... Jeg hadde 0 effekt av og gå til kiropraktor (gikk der i ca 2 mnd) men mange har jo effekt av det leser jeg. Eventuelt fysio, svømming o.l. Jeg vet ikke om behandling kan få bekkensmertene til og forsvinne helt, men kanskje det kan stoppe det fra og bli verre ihvertfall. Ellers er det jo tiltak du kan gjøre i hverdagen som og gå med korte steg, ikke støvsuge, ta ut av oppvaskmaskin o.l, samlete bein ut av bil/seng, sove med bbhugme-pute, god balanse mellom hvile og aktivitet (for mye aktivitet kan gjøre det verre, men for mye hvile kan gjøre at man stivner er min erfaring). Håper det går seg til ❤️ Anonymkode: cb47a...3cf TS: Tusen takk for svar❤️ Anonymkode: d8d07...c10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #8 Skrevet 6. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her: må bare si ifra, at denne kommentaren ble jeg skikkelig lei meg av! Veldig lite gjennomtenkt kommentar som jeg egentlig bare ser på som anonym trolloppførsel.. IKKE alt i livet man kan planlegge, og man blir heller ikke gravid med intensjon om plager som følge av bekkenløsning så tidlig. Anonymkode: d8d07...c10 Når man har vært skikkelig dårlig i første svangerskap, så er sannsynligheten stor for at det blir verre i andre svangerskap. Å gå gravid er faktisk et valg. Jeg hadde tatt abort om jeg hadde blitt gravid nå, for jeg ønsker faktisk ikke å ødelegge babytiden for førstemann. At du velger noe annet, er selvfølgelig helt opp til deg, men du må nesten ta konsekvensene av det. Anonymkode: d3ecc...346
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #9 Skrevet 6. september 2020 Fikk to tette og siste svangerskap ble jeg helt vanvittig dårlig i bekkenet rundt uke 7-8. Det gav seg igjen og stabiliserte seg greit rundt uke 10-11. Jeg tenker at det var tydelig hormonelt, for uke 8 er det høyest HCG i kroppen, det synker så litt igjen fra uke 10. Var tilnærmet like dårlig på begge de to svangerskapene hvis jeg ikke teller med de grusomme ukene fra 7-11. Anonymkode: 54325...ec6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #10 Skrevet 6. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har vært skikkelig dårlig i første svangerskap, så er sannsynligheten stor for at det blir verre i andre svangerskap. Å gå gravid er faktisk et valg. Jeg hadde tatt abort om jeg hadde blitt gravid nå, for jeg ønsker faktisk ikke å ødelegge babytiden for førstemann. At du velger noe annet, er selvfølgelig helt opp til deg, men du må nesten ta konsekvensene av det. Anonymkode: d3ecc...346 VELDIG drastisk å avslutte et liv fordi du ikke vil risikere bekkenplager, hjelpes. Skjønner ikke hva enkelte får ut av å være ufine mot TS - som om hun er en dårlig mor fordi kroppen gjør hverdagen vanskeligere. Hun har vel hjelp i far også med førstemann, så det er vel ikke snakk om at ungen går uten mat og kjærlighet vel. Anonymkode: 84e66...87f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå