Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager skal man få seg venner i voksen alder?

Syns det er så vanskelig. Har to venninner jeg kjenner fra vgs i samme by som meg. Men de er barndomsvenninner, og henger ofte sammen uten meg. De orker ikke å komme på besøk.

Hun ene fikk barn, og selv om hun var min forlover og er fadder for datteren min, så fikk jeg ikke vært fadder for hennes barn..noe som egentlig er greit, om det ikke hadde føltes som at jeg blir utestengt. Hun sender aldri søte snapper av barnet til meg, men via vår felles venninne så skjønner jeg at hun gjør det med henne.

Hun andre drar ofte på besøk til hun ene, men ikke til oss. Ikke engang da jeg fikk barn, kom hun(da bodde vi noen timer unna da. Flyttet nærmere nylig).

Har så lyst på nye venninner med like interesser som meg! Men hvordan finne de? Hvordan bygge et vennskap?

Er så ensom, selv om det er rart å si med mann og barn, men savner gåturer med venninner og bare å henge sammen! Hvis jeg savner å prate med noen, så har jeg ingen å ringe. Det er en forferdelig følelse.

Anonymkode: 0220a...e89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så kjedelig! Det er ikke så lett å finne nye venner som voksen, spesielt i den perioden der alle er veldig opptatte med småbarnsfasen og egentlig ikke har tid til noe som helst. Se om det er noen foreninger som passer for deg i nærområdet, husflidslag, hagelag, leseringer, kor, hundetrening? Det er lettere å komme i kontakt med noen hvis du allerede vet at dere liker noe av det samme.

Anonymkode: 801c4...b6f

• Liker 1
Skrevet

Alder? Og hvor bor du? 😊

Anonymkode: 453d0...5f1

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, så kjedelig! Det er ikke så lett å finne nye venner som voksen, spesielt i den perioden der alle er veldig opptatte med småbarnsfasen og egentlig ikke har tid til noe som helst. Se om det er noen foreninger som passer for deg i nærområdet, husflidslag, hagelag, leseringer, kor, hundetrening? Det er lettere å komme i kontakt med noen hvis du allerede vet at dere liker noe av det samme.

Anonymkode: 801c4...b6f

Er også i småbarnsfasen, og kjenner at jeg savner å være sosial i hverdagen. Det går jo an å bare treffes liksom..

Hmm..er en ganske liten by, så kor er det kanskje. Skal sjekke ut :)

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alder? Og hvor bor du? 😊

Anonymkode: 453d0...5f1

Bor i Finnmark en plass :) er 30.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er også i småbarnsfasen, og kjenner at jeg savner å være sosial i hverdagen. Det går jo an å bare treffes liksom..

Hmm..er en ganske liten by, så kor er det kanskje. Skal sjekke ut :)

Bor i Finnmark en plass :) er 30.

Jeg fikk mange venner ved å melde meg inn i forening. Du kan jo se hva som tilbys i ditt område😃kan være alt fra sang, politikk, miljøvern, håndarbeid, matlaging osv

Anonymkode: 8b92d...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...