AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #21 Del Skrevet 9. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Holder på ned livsstilsendring. Jeg har planlagt på forhånd hva jeg skal gjøre. F.eks når jeg er på besøk og vet at personen kommer til å servere noe; jeg drikker kaffen først og drikker litt vann. On det er frukt elns, så spiser jeg det. noenganger spiser jeg det keg får servert, men bare en gang. Av og til spiser jeg mer, men da har jeg tenkt over det grundig. Så om jeg velger der, så nyter jeg det! Og lar meg ikke lure senere av «nå har jeg spist det, nå kan jeg like gjerne kjøpe sjokolade». Anonymkode: 6b7d1...43b Slik tenker jeg også. En livsstilsendring innebærer (for meg) å bryte ut av mønstre jeg har hatt et helt liv. Det er krevende, og jeg må hele tiden tenke gjennom og passe på. Regner med at jeg må gjøre det i minst ti år til før man i det hele tatt kan tro at det nye mønsteret er internalisert og har blitt min nye livsstil. Jeg antar at jeg seinere i livet plutselig tar et ekstra stykke kake eller tar et kakestykke jeg ikke hadde planlagt, og jeg må da kompansere for dette etterpå ved å spise litt mindre. Dette innfører jeg allerede nå selv om jeg ennå ikke er normalvektig. Utrolig nok skjønte jeg ikke at slanke/normalvektige personer må gjøre slik før jeg leste en tråd om det her på KG for noen uker siden. Nå har jeg i det minste lært. Anonymkode: 7df50...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #22 Del Skrevet 9. september 2020 Jeg mister veldig lett motivasjonen når jeg skeier ut på den måten. Det er veldig lett å spise 2000 kcal i en fei, og det er veldig slitsomt å bli kvitt det. Jeg ligger i et moderat kaloriunderskudd på ca 3-400 per dag. Så hvis jeg skeier ut med 2000, tar det jo fem dager bare å kompensere for det. Det blir veldig demotiverende å komme i rute igjen. Så først og fremst begrenser jeg utskeielsen der og da. Å spise et kakestykke går jo ofte greit, det kan enkelt korrigeres med en sunnere middag og en kveldstur. Men baller det på seg blir det verre. Noen ganger har jeg tatt en fastedag etter utskeielsen. Der jeg nesten ikke spiser, eller spiser ett sunt måltid ila. dagen. Det er surt der og da, men da er jeg i det minste raskt i rute igjen. Anonymkode: 26670...70f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå